RSS

Jag ska bli klar till nyår!

09 Nov
Nu har jag bestämt mig att jag ska försöka bli klar med första utkastet av mitt dystopimanus innan året är slut. Hittills har jag fått ner ca 20k ord så det innebär att jag måste skriva 5000 ord i veckan för att hinna med den satta deadlinen. Det kanske inte låter så mycket men för en långsam skribent som mig så är det en riktig utmaning. Bara 100 ord kan ta mig en timme att skriva (dock händer det inte så ofta som tur).

Detta innebär bland annat att jag inte kommer att ha något liv på helgerna och på kvällarna utan kommer att spendera mestadelen av fritiden framför manuset. Lite läsning kommer jag att unna mig så förhoppningsvis kommer det upp lite recensioner fram mot jul ändå. Har ju iofs 10+ recensioner i lager så de räcker i ett par veckor till.

Hursomhelst är jag taggad inför utmaningen. Ifall det blir glest mellan uppdateringarna på bloggen så vet ni varför :)

 
8 Comments

Posted by on November 9, 2011 in Blandat, Skriva

 

8 responses to “Jag ska bli klar till nyår!

  1. Helena

    November 9, 2011 at 18:22

    Ganbatte! Jag ser fram mot att få läsa den när du är klar ^^

     
  2. Bina

    November 9, 2011 at 18:55

    Lycka till och hoppas du blir nöjd :) Att slänga ur sig ett första utkast på så kort tid är verkligen inte enkelt när man jobbar.

     
  3. Pia

    November 9, 2011 at 19:33

    Lycka till! :D vill verkligen läsa den när du är klar ^^

     
  4. Cilia

    November 9, 2011 at 19:38

    Oh då håller jag tummarna för dig! :)

     
  5. Fia Filur

    November 9, 2011 at 21:49

    Vad kul att du satsar hårt! Du kan ju alltid fylla ut bloggen med lite inlägg om skrivande, för vi kommer ju vara nyfikna på hur det går.
    Och välkommen till tillvaron att inte ha något liv, den är verkligen toppen … :)

     
  6. Nellie C Lind

    November 9, 2011 at 23:57

    Spännande! Lycka till! :D

    Jag bestämde mig för några månader sedan att skriva 100 sidor på 2 veckor. Lyckades på 11 dagar. Om man verkligen bestämmer sig för det så funkar det, men jag måste erkänna att jag kände mig ganska mosig i huvudet när jag var färdig. :P

     
  7. Anna - Boktycke

    November 10, 2011 at 12:42

    Åh tack så hemskt mycket för all uppmuntran! Nu känner jag mig ännu mer taggad! :)

     
  8. mannef

    November 15, 2011 at 20:23

    Heja, heja! Fler dystopier åt folket! :-)

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 351 other followers

