RSS

Nya böcker och min första bokvideo!

13 Nov

Igår besökte jag Helsingborgs stadsbibliotek och kammade hem 12 nya böcker. Wohooo! Har inte varit där på över två månader och såg säkert 30+ böcker jag ville ta med mig hem men lyckades begränsa mig själv till bara 12 stycken.

Jag har även gjort en video om böckerna jag har lånat! Det är min första bokvideo så det kändes först en aning konstig att sitta ensam och prata in i kameran. Men efter ett tag blev det riktigt kul. Det brusande ljudet i bakgrunden kommer från tvättmaskinen :)

De böcker jag fick med mig hem är:

Sara Ohlsson – Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Kimberly Derting – The Body Finder
Charlie Higson – Fienden
Melina Marchetta – Jellicoe Road
Ursula Poznanski – Erebos
John Flanagan – The Ruins of Gorlan
John Flanagan – The Burning Bridge
John Flanagan – The Icebound Land
Scott Westerfield – Goliath
Jeff Kinney – Diary of a Wimpy Kid
Johanna Thydell – Ursäkta att man vill bli lite älskad
Libra Bray – Beauty Queens

Och här har ni videon:

 
17 Comments

Posted by on November 13, 2011 in Bokvideor, Läsvanor

 

17 responses to “Nya böcker och min första bokvideo!

  1. Jennifer

    November 13, 2011 at 18:26

    OMFG vad söt du är ! :o

     
  2. Ellen

    November 13, 2011 at 18:59

    Först måste jag säga att du är underbart söt! Och sedan att din röst verkligen får en att bli intresserad av det du berättar om, kort sagt, du passar för att göra bovideos! :)

     
  3. Angela

    November 13, 2011 at 19:06

    Som tjejerna ovan sagt – du är så himla söt! Du borde göra fler bokvideos!:)

     
  4. Anna - Boktycke

    November 13, 2011 at 20:21

    Aww, tack så mycket! Så glad jag blir :) Kommer absolut att göra flera videor om böcker ^^

     
  5. Amelie

    November 13, 2011 at 21:16

    Gud vad roligt med en bokvideo! :)

     
  6. Lucy

    November 13, 2011 at 21:46

    Håller med dem över mig: Sjukt söt! :)
    Får man fråga varifrån du/dina föräldrar är ifrån? :3

     
  7. Anna - Boktycke

    November 13, 2011 at 21:51

    Mina föräldrar kommer från Vietnam, fast deras farföräldrar kommer från Kina (Kanton). Så egentligen så har jag väl kinesisk härstamning antar jag. Själv är jag född i Sverige :)

     
  8. Siis

    November 13, 2011 at 22:21

    Måste också säga att du är jätte söt. Fortsätt med bokvideos, :D

     
  9. Hundöra

    November 14, 2011 at 09:23

    Jag gillar bokvideo, vågar inte göra några själv så det är alltid roligt när andra gör det! Hoppas du gör många fler :D

     
  10. Lisa

    November 14, 2011 at 12:11

    Vad roligt med en video!! :D Nu fick jag också lust att göra en!

     
  11. Anna - Boktycke

    November 14, 2011 at 19:31

    Bokvideor är jättekul! Tycker att ni ska göra en också :)

     
  12. Anna

    November 14, 2011 at 22:32

    Jätteroligt med en bokvideo!Jag hoppas verkligen att du göra fler i framtiden:D Skulle också vilja göra, men jag vågar inte^^

     
  13. Fia Filur

    November 14, 2011 at 22:52

    Bra video! Tycker att du har en spännande dialekt :) Lät som en blandning av flera olika! Det blir kanske så om man har bott på lite olika ställen?

     
    • Anna - Boktycke

      November 14, 2011 at 23:04

      Tack! Haha, yup, jag pajade min skånska när jag flyttade till Norrköping. Där umgicks jag med folk från alla håll i landet så jag fick en superkonstig dialekt. Men det börjar röra sig tillbaka mot skånskan nu :)

       
  14. Bina

    November 15, 2011 at 00:31

    Det är alltid så kul att höra hur någon bakom en blogg låter och ser ut, men på något sätt har jag aldrig tänkt mig skånska på dig. Blev också sugen på att göra en bokvideo nu, men kommer nog inte göra det. Tycker det verkar läskigt att prata med sig själv Oo. Har förresten Ruins of Gorlan hemma. Började läsa den förra veckan och jag valde den också mest pga omslaget. Fast med ett annat omslag. En snubbe med huva i blått, mystiskt ljus. Mycket assassins/smygarekänsla över den :)

     
    • Anna - Boktycke

      November 15, 2011 at 09:50

      Jag tyckte först att det kändes superkonstigt att sitta och prata med kameran, men efter ett tag blev det superkul. Man kan säga vad som helst, bara att klippa bort det sen hehe.
      Ah, Rangers assassin omslagen är så himla snygga. Har tänkt låna dem flera gånger men aldrig hittat första boken. Men nu så :) Vill ha dem i bokhyllan för de är så fina ^^

       
  15. Klara

    November 17, 2011 at 20:36

    Söt du är^^
    Erebos är grymt bra :D

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 380 other followers

