RSS

Nytt hemlån (igen)

18 Mar

Blev ett besök till Helsingborg igår och givetvis tänkte jag passa på att lämna tillbaka några låneböcker. Trots att jag redan har massor av olästa böcker hemma så kunde jag inte låta bli att ta med några böcker hem. Det är ju hädelse om man går in i ett bibliotek utan att låna några böcker! Jag har dock varit duktig och bara lånat hem 5 böcker. Dessa är:

Bleeding Violet av Dia Reeves
Fastnade för omslaget. Boken har fått väldigt blandad kritik så mina förväntningar är inte sådär jättehöga. Vem vet, jag kanske älskar den här.

The Year I Turned Sixteen av Diane Schwemm
Den här är tydligen en komplett samling av alla fyra böckerna i The Year I Turned Sixteen-serien. Aldrig hört talats om varken böckerna eller författaren tidigare.

A Kiss in Time av Alex Flinn
Det är lite sjukt att jag har hittat 3 böcker av Alex Flinn under de senaste 3 veckorna. Innan dess har jag  längtat efter Beastly och varit nyfiken på författaren hur länge som helst.

Keeping the Moon av Sarah Dessen
När det kommer till “vardagliga” ungdomsböcker så är Dessen min favoritförfattare. Alla böcker jag har läst av henne tidigare har varit väldigt bra. Känner redan på mig nu att jag kommer att gilla den här också.

Death Sentence av Alexander Gordon Smith
Tredje boken i en våldsam serie som jag börjar tycka riktigt mycket om. Recensionerna på de två första böckerna kommer nästa vecka.

Ojoj, totalt 33 olästa böcker bokhyllan nu, varav 16 av dessa är bibliotekslån. Kanske dags att börja läsa lite :)

 
4 Comments

Posted by on March 18, 2012 in Blandat

 

4 responses to “Nytt hemlån (igen)

  1. Josefin

    March 18, 2012 at 14:29

    Håller med. Man FÅR inte gå från ett bibliotek utan att låna något. Om det inte är i ett annat land kanske, och man bara är där över helgen.

     
    • Anna - Boktycke

      March 18, 2012 at 21:34

      Haha, ja, utomlands kan ju vara lite svårt. Har besökt Köpenhamns stadsbibliotek en gång och då lånade jag inga böcker. Hmm… undrar om man ens får skaffa sig lånekort när man inte är dansk medborgare :s

       
  2. Bea

    March 18, 2012 at 20:31

    Du verkar ha så jävla bra bibliotek hos dig! Hos mig finns det knappt några med engelska böcker alls!

     
    • Anna - Boktycke

      March 18, 2012 at 21:35

      Både Lund och Helsingborg har ett par hyllor med engelsk ungdomslitteratur så jag kan låna rätt mycket ja. Inget jag klagar över :)

       

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 370 other followers

