RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 18!

30 Apr

Uppföljarnas vecka är här! Nästan alla intressanta böcker som släpps nu i veckan är en uppföljare. Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Back and Deader Than Ever  av Lisi Harrison Bitterblue av Kristin Cashore Black Dawn av Rachel Caine

Back and Deader Than Ever (Monster High #4) av Lisi Harrison
Den här serien finns på svenska också men har aldrig läst den. Är det någon som har läst den så får ni gärna berätta om den är bra eller inte.

Bitterblue (Graceling Realm #3) av Kristin Cashore
Det känns som att jag är den enda svenska bokbloggaren som inte blev störtförälskad i Tankeläsaren. Det är en okej bok så jag lär väl läsa den svenska översättningen av Fire (andra boken i serien) när den kommer ut om en månad.

Black Dawn (The Morganville Vampires #12) av Rachel Caine
Hur många böcker ska det bli i den här serien? Vet jag vet så ska det åtminstone komma 3 böcker till. Har själv läst de tre första böckerna i serien och tycker än så länge att de är okej. Jag hoppas inte att författaren och förlaget tänker köra på tv-seriestuket och bara försöker sälja så många böcker som möjligt och inte bry sig ifall berättelsen inte håller alls.

Destined av Aprilynne Pike Insurgent av Veronica Roth Silence av Michelle Sagara West

Destined (Wings #4) av Aprilynne Pike
Wings är boken som jag har haft i min hylla i mer än ett halvår utan att läsa den.

Insurgent (Divergent #2) av Veronica Roth 
Halleluja! Divergent är en av de bästa böckerna jag läste förra året och jag har längtat otroligt mycket efter Insurgent. Har tänkt köpa den direkt men argh, den finns inte i rätt format och omslag! Jag vill ha med ovanstående omslag fast i paperback och det verkar inte finnas någonstans! Om ni hittar var man kan köpa den kombinationen så hör av er till mig tack!

Silence (The Queen of the Dead #1) av Michelle Sagara West
En urbanfantasy som handlar om spöken. Inte läst något av författaren tidigare men jag tycker att handlingen låter lovande.

The Drowned Cities av Paolo Bacigalupi The Serpent’s Shadow av Rick Riordan Noras val av Becca Fitzpatrick

The Drowned Cities (Ship Breaker #2) av Paolo Bacigalupi
En serie som jag inte hört talats om innan. Ska tydligen vara en steampunk-dystopi vilket låter väldigt bra. Men omslaget är ganska fult.

The Serpent’s Shadow (Kane Chronicles #3) av Rick Riordan
Wohoo, tredje boken om tvillingarna Kane. Gillar ni Percy Jackson eller böcker med egyptisk mytologi så rekommenderar jag den här serien. Hoppas att biblioteket köper in boken snart!

Noras val (Hush, hush #3) av Becca Fitzpatrick
Har den engelska versionen hemma men inte hunnit läsa än. Tyckte om den första boken men den andra gjorde mig besviken. Får se vad jag tycker om den här.

Sommar för evigt av Jenny Han

Sommar för evigt (Summer #3) av Jenny Han
Den tredje och avslutande boken om den Belly och hennes relation med Jeremy och Conrad. Kommer att läsa den här när biblioteket köper in den :)

Insurgent står högt upp på listan följd av The Serpent’s Shadow. Egentligen så vill jag väl läsa alla böcker som släpps den här veckan men känns inte riktigt som att jag har tid till det.

Vilken bok tycker ni verkar vara mest intressant den här veckan?

 
15 Comments

Posted by on April 30, 2012 in Veckans YA-boksläpp

 

15 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 18!

  1. Iktoro

    April 30, 2012 at 18:01

    Lugna dig Anna, jag blev inte heller störtförälskad i Tankeläsaren, jag gillade den, men inget mer ;)

     
    • Anna - Boktycke

      April 30, 2012 at 22:33

      Jo, en sån vill jag ha! Men den kostar ju 17,44 pund vilket är alldeles för dyrt! Köper ju paperbacks för att det ska vara billigt. Hoppas att amazon.co.uk börjar sälja den.

       
  2. Freddy

    April 30, 2012 at 18:16

    Insurgent som häftad med US cover? Det finns väl på Adlibris?

     
    • Anna - Boktycke

      April 30, 2012 at 22:33

      Inte vad jag hittade :s

       
      • Freddy

        April 30, 2012 at 23:25

        Har för mig det…är det inte den här?

        http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0007442912

         
      • Anna - Boktycke

        May 1, 2012 at 10:41

        Det finns ju ingen bild så jag vet inte riktigt. Kollade på samma isbn hos andra bokhandlar men det är ingen som visar vilket omslag den har. Vill helst vara säker innan jag köper men tack för länken!

         
    • Linnea

      May 2, 2012 at 17:12

      Angående insurgent på adlibris. Det är ingen bild, men om man kollar på förlaget som gett ut boken så är det från usa. Och om jag inte har fattat fel så är det väl uk cover som är lila?

       
      • Anna - Boktycke

        May 2, 2012 at 19:21

        Det är UK som är lila ja. Men jag vill helst vara säker på att det är rätt omslag innan jag köper. Och på alla ställen jag har kollat så är omslaget otillgänglig för just den boken.

         
  3. Amelie

    April 30, 2012 at 18:40

    Har också tänkt beställa Insurgent men hittar inte heller omslaget du pratar om :(

     
  4. Zozzo

    April 30, 2012 at 19:12

    Jag har Divergent hemma i häftat format och dessutom med det röda omslaget, så jag kommer få vänta ännu längre tills det lila omslaget på Insurgent släpps…

    Jag håller med dig om att Hush hush var otroligt bra och att Crescendo inte direkt nådde mina förväntningar, men Silence var jättebra! :)

    Jag känner mig lite dum som precis läste Sommar för evigt på engelska. Jag läste de andra på svenska och tänkte att jag inte orkade vänta på att trean skulle översättas, så släpps den nu. Men den var dock inte lika bra som de två första, tycker jag ;)

     
    • Anna - Boktycke

      April 30, 2012 at 22:35

      Insurgent med det lila omslaget släpps imorgon också så du behöver inte vänta så länge :)

      Ajdå, vad synd att den tredje Sommarboken inte är lika bra. Jag hade ju hoppats på att den skulle vara bäst!

       
  5. Rebecca

    April 30, 2012 at 23:15

    Åh, jag längtar också till jag har Insurgent i mina händer. Som tur är så har jag första boken i inbunden och vill därför också ha denna i samma format :)

    Håller med Zozzo om Hush Hush serien. Första är bra, den andra är sämre men sedan stiger serien lite mer i tredje boken som är mycket bättre än den andra, och fick därför 4/5 stjärnor utav mig.

     
  6. boktrollet

    April 30, 2012 at 23:36

    Jag gillade Tankeläsaren men alla är vi olika och tur är väl det, man kan inte gilla allt :) Jag gillade inte Cirkeln som alla blev störtförälskade i.

     
  7. klarathabest

    May 1, 2012 at 11:53

    Har samma problem med Insurgent D:

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 354 other followers

