RSS

Cover Reveal: Sever av Lauren DeStefano

26 Jun

Håller på att läsa Fever, andra boken i Lauren DeStefanos The Chemical Garden-trilogi. Omslaget till den tredje boken, Sever släpptes alldeles nyss och så här kommer det att se ut:

Ja, vad ska man säga? Jag gillar omslaget men jag tycker inte att det är lika fint som de andra böckerna. Känns inte så snyggt med en giftgrön bakgrund, buhhh.

Första boken: Wither Andra boken: Fever

För er som inte känner till berättelsen så är det en dystopi där man i framtiden har experimenterat så mycket med generna att alla kvinnor lever bara tills de blir 20 år och män tills de blir 25. Detta i sin tur leder till att rika män köper till sig fruar (så unga som 13 år) och tvingar dem att bära deras barn så att deras ätt lever vidare. Min recension av den första boken hittar ni här.

Sever kommer att släppas i början av 2013 och här finns mer information om den.

Vad tycker ni det nya omslaget?

 
10 Comments

Posted by on June 26, 2012 in Blandat, Boknyheter

 

10 responses to “Cover Reveal: Sever av Lauren DeStefano

  1. Fia Filur

    June 26, 2012 at 19:02

    Min spontana reaktion var: Men vilken konstig grön färg! De andra är ju så fina, särskilt den första är väldigt vacker tycker jag.

     
    • Anna - Boktycke

      June 26, 2012 at 19:16

      Haha samma här. Det första är bland de snyggaste omslagen jag har sett. Som omslagsserie så gillar jag dem verkligen, alla följer samma tema och man ser så tydligt att de tillhör samma serie.

       
  2. Boktrollet

    June 26, 2012 at 19:35

    Min första tanke är precis som din den där gröna färgen är inte fin. Har faktiskt älskat dessa omslag men aldrig förståt vad böckerna handlat om men tack vare din text är det absolut en serie som jag ska kolla upp! :D Tack för tipset.

     
    • Anna - Boktycke

      June 27, 2012 at 08:19

      Varsågod, alltid kul att kunna tipsa någon om en bra bok :)

       
  3. Petra

    June 26, 2012 at 19:39

    Det var väldigt fint om man bortser från den hemska gröna färgen. :)

     
    • Anna - Boktycke

      June 27, 2012 at 08:21

      Jag undrar inte om den kommer att ändra sig till själva utgivningen. Den här är ju första visningen, finns en chans att de kommer att bättra till bakgrundsfärgen… hoppas jag iaf :)

       
      • Petra

        June 27, 2012 at 13:07

        Det hoppas jag med, tror nog att många kommer reagera negativt på färgen så de kanske fäller sig för grupptrycket. :)

         
  4. Amelie

    June 26, 2012 at 20:10

    Har inte läst någon av böckerna i serien ännu, men håller med om att tredje bokens omslag inte riktigt lever upp till de tidigare två som jag gillar riktigt mycket. Den gröna färgen är fel på något sett.
    Dessutom så tycker jag att det var snyggt när tjejerna tittade lite snett ner, någon sorts känsla eller mystik finns det där. “Sever”-tjejen ser ganska tråkig ut, faktiskt.
    … Och jag borde verkligen ta och läsa Wither snart som jag har hemma i bokhyllan.

     
    • Anna - Boktycke

      June 27, 2012 at 08:22

      Om du har Wither ståendes i bokhyllan så tycker jag absolut att du ska läsa den!

       
  5. Mel

    June 27, 2012 at 10:32

    Älskar omslagen på första och andra boken men tycker att det tredje omslaget är hemskt :/

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 373 other followers

