RSS

Nytt i hyllan – Vampyrer, byxor och steampunk

11 Jul

Har läst ut alla mina låneböcker så det var dags att skaffa hem nya. Efter ett besök till stadsbiblioteket står nu dessa hemma hos mig:

Destined (House of Night #9) av P.C. Cast & Kristin Cast
Har absolut inga förväntningar på den här boken. Stod vid hyllan jättelänge och tvekade om jag skulle låna den eller inte. HoN är en serie som jag tycker blir sämre och sämre för varje bok, men å andra sidan så har jag redan läst 8 böcker, d.v.s. att jag bara har 30% kvar av hela serien. Tyvärr så är jag alldeles för envis för att ge upp en serie när jag ändå har kommit så långt. Handlingen är ju faktiskt intressant, det är bara karaktärerna som jag inte riktigt tål. Recension av den första boken i serien hittar ni här.

The Second Summer of the Sisterhood (The Sisterhood of the Traveling Pants  #2) av Ann Brashares
Första boken i den här serien överraskade mig rejält så jag har rätt så höga förväntningar nu. Tror att den här boken blir perfekt att läsa i sommar.

Incarceron (Incarceron #1) av Catherine Fisher
Det här ska tydligen vara en steampunk. Efter att ha halvt förälskat mig i Leviathan och Soulless så vill jag givetvis läsa mer av den här genren. Håller på att läsa den nu och tycker att den lutar sig mer åt fantasyhållet. Ser hela tiden medeltidsmiljö framför mig fast jag vet att den här utspelar sig på 1700-talet. Nåja, hoppas att jag kommer in i handlingen snart.

Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni om dem isåfall?

 
7 Comments

Posted by on July 11, 2012 in Nytt i hyllan

 

7 responses to “Nytt i hyllan – Vampyrer, byxor och steampunk

  1. Man

    July 11, 2012 at 18:14

    Systrar i jeans älskade jag första gången jag läste serien, och just tvåan och trean var mina personliga favoriter. Nu är det ett tag sen jag läste dem och när jag på impuls skummade igenom Bridgets delar (hon var den mest intressanta enligt mig) för några månader sedan tappade jag tillfälligt läslusten, haha. Men så tror jag också att mycket blir så när det var längesen man läste något för första gången. Sedan tror jag även att serien är bättre på engelska!

     
    • Anna - Boktycke

      July 11, 2012 at 20:43

      Haha, det låter ju lagom lovande att du tappade läslusten när du läste boken :p Får hoppas att samma sak inte händer mig :)

       
      • Man

        July 12, 2012 at 18:34

        Haha, jag kanske borde ha lagt till att den tappade läslusten inte varade så värst länge? (Snittar på någon dag?)

         
  2. Hanneles bokparadis

    July 11, 2012 at 23:02

    det var varierande

     
  3. BoKarin

    July 12, 2012 at 15:32

    Tröttnade på House of Night redan efter första boken, hehe…Jag är också en sån som inte kan sluta läsa på en serie som jag redan läst de tre första böckerna på (ungefär), så jag motstod impulsen att läsa resten, för redan då hade jag blivit rejält trött på de flesta personerna…

     
    • Anna - Boktycke

      July 12, 2012 at 22:56

      Haha, jag tyckte att HoN fortfarande var rätt bra efter bok 1. Får hoppas att jag inte plågas alltför mycket av bok 9 :p

       
  4. Fanny

    July 13, 2012 at 16:30

    Jag har inte läst Destined, men ska göra det någon gång, fast på svenska. Däremot har jag läst The Second Summer Of The Sisterhood, och jag har för mig att den var bra, liksom den första boken! (:

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 384 other followers

