RSS

Två kan hålla en hemlighet men bara om den ena är död

19 Mar

Efter att ha sett ett avsnitt från tv-serien bestämde jag mig för att ge andra boken en chans. Till min förvåning så upptäckte jag att jag faktiskt gillade den.

Titel: Hemligheter
Serie: Pretty Little Liars 2
Författare: Sara Shepard
Sidantal: 250

(Obs! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar)

Handling:
Den mystiska signaturen A fortsätter att trakassera Spencer, Aria, Emily och Hanna. De retfulla meddelanden har börjat övergå till hot och tjejerna har ingen aning om vem avsändaren är. Var och en har egna bekymmer att ta hand om och egna hemligheter att dölja. De vill samarbeta för att lista ut A:s identitet, men hur mycket kan de avslöja för varandra?

Omdöme:
Andra boken tar direkt vid där första boken slutade. Det största problemet jag hade för förra boken var att jag blandade ihop karaktärerna. Att se på tv-serien gjorde det lättare att skilja dem åt och andra boken blev således bättre. Det är även rätt kul att se skillnader i upplägget mellan tv-serien och bok-serien.

Har inte så mycket att säga om den här boken förutom att den är i samma stil som sin föregångare. Det är mycket beskrivningar av kläder och hoppanden mellan PoV. Mysteriet tätnar och jag undrar verkligen vem A är och när denna kommer att avslöjas. Det är totalt 8 böcker i serien, men Shepard har sagt att hon kommer att släppa ytterligare 4 böcker till. Jag hoppas verkligen inte att jag måste vänta tills bok nummer 12 innan jag får veta sanningen.

etikett-heltokej

Andra delar i serien:
1. Pretty Little Liars
2. Hemligheter
3. Skandaler
4. Intriger (eng. Unbelievable)

 

Tags: , ,

Leave a Reply

 
