RSS

Daily Archives: April 17, 2011

Snart dags för bloggens första gästinlägg!

Imorgon kommer en av bloggens mest aktiva besökare/kommentator att bidra med en recension om De utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore. Gästförfattaren kommer inte vara någon annan än Fia Filur! Här kommer en presentation av henne.

Hej!

Som många kanske har lagt märke till är jag en hängiven följare av den här bloggen och nu har det blivit dags för mig att gästblogga. Jag är en 27-åring som älskar att läsa och skriva och som gör det så ofta jag hinner och kan. När jag väl har öppnat en bok kan varken jordbävningar eller tornados slita mig från den. Om taket rasade ner över huvudet på mig skulle jag nog märka det, men försöka fortsätta läsa ändå. Jag läser ganska sakta och analyserar samtidigt, försöker pränta in orden i minnet, snabbläser några sidor framåt för att sedan gå tillbaka och läsa samma sidor igen noggrant. Jag gissar hela tiden, försöker lista ut vändningar och händelser i förväg, det är alldeles för roligt att ha rätt för att jag ska kunna låta bli, men det är samtidigt superkul att bli överraskad. Jag läser väldigt intensivt och blir totalt uppslukad, och det värsta är när boken tar slut för då blir livet så tomt och det enda man kan göra är att tänka, tänka, tänka på boken. Besatt, nähä!

/Fia Filur

Recensionen kommer som sagt imorgon!

 
Leave a comment

Posted by on April 17, 2011 in Blandat

 

Så har ett till recensionsexemplar kommit

Denna gång är det Röd Skymning av Fredrik Lindblom, utgiven av förlaget Ascentoria. Boken kom egentligen i början av veckan fast då till min gamla adress så jag har inte fått tag på den förrän nu. Det känns som en påkostad bok med många vackra färgillustrationer. Dessutom fick jag en signerad version, wohoo! Känner redan på mig att det kommer att bli en mycket givande läsning. Recension på den får ni förhoppningsvis någon gång nästa vecka ^^

 
1 Comment

Posted by on April 17, 2011 in Blandat

 

Tags: ,

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 354 other followers