RSS

När kyssarna inte längre är dödliga…

14 Jan

… finns det inga skäl att vara försiktig.  

Titel: Succubus Heat
Författare: Richelle Mead
Serie: The Georgina Kincaid Series 4
Sidantal: 492
Utgivningsår: 2009

*Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar*

Handling:
Georgina blir skickad till Kanada för att lösa problemet med en satanisk kult. Men inget går som hon vill och det blir inte bättre av att hennes chef, Jerome, blir kidnappad. Utan Jerome kan Georgina inte använda sig av sina krafter, hon blir i princip en vanlig människa, och detta betyder att hon inte längre dödar de män hon har sex med. Kan hon motstå festelsen att hålla sig borta från Seth? Georgina måste även hitta Jerome innan helvetet brakar loss på riktigt.

 

 

Omdöme:
Kommer att bli en relativ kort recension idag också för jag vill fortsätta läsa nästa bok 🙂

Finns inte så mycket mer att säga förutom att den här boken är i samma stil som de tidigare böckerna. Det är bra karaktärer och flera mysterier att lösa, och för en gångs skull så kom jag inte på svaret före Georgina.

Man fick lite mer inblick i hur helvetet hierarkiska system fungerade och det tyckte jag var bra. Hittills så har man inte fått veta så mycket om hur helvetet fungerar, skoj att Georgina blir outsourcad till Kanada.

Och något som jag störde mig rejält på (spoiler från både Last Sacrifice (Vampire Academy 6) och den här boken): [Vad är det med Mead och otrohet egentligen? Alla hennes huvudroller har ju varit otrogna! Både Georgina och Seth sjönk i mina ögon. Åh, stackars Maddie!]

Karaktärsmässigt så tycker jag att boken blev lite sämre, ni som har läst spoilern vet varför. Men däremot så älskar jag en viss karaktär som gör comeback 🙂

Som sagt, en kort recension idag. Nu ska jag läsa fortsättningen.

Språk: +0,5
Handling: +0,5
Karaktärer: +0,5
Berättarröst: +1

Mest intressanta karaktär: [Roman]
Bästa scen eller del: [Scenerna med Roman.]
Minnesvärd citat: Var så uppslukad av boken att jag inte tittade efter citat.

Betyg: 7,5/10

Böcker i serien:
1. Succubus Blues
2. Succubus on Top
3. Succubus Dreams
4. Succubus Heat
5. Succubus Shadows
6. Succubus Revealed

 

Tags: , , ,

2 responses to “När kyssarna inte längre är dödliga…

  1. Fia Filur

    January 14, 2012 at 12:45

    En av mina favoritscener är när hon kommer till Kanada och demonen där sitter och ändrar info på Wikipedia 🙂

    Jag gillar att Georgina är så destruktiv och heartbroken, hon är alltid så smart, snygg, cool och bäst annars så jag tycker det är bra att allt det här med Seth påverkar henne så starkt, det gör henne lite mänskligare. Men det är lite synd om Seth-look-alike-killen som hon lämnar med en dräpande kommentar…

    Jag anade inte heller upplösningen, det var spännande in i det sista!

     
    • Anna - Boktycke

      January 14, 2012 at 13:54

      Haha, det med wikipedia gillade jag också 🙂

       

Leave a Reply

 
