RSS

Månadsrapport September 2012

02 Oct

Dags för årets nionde månadsrapport!

Antal lästa böcker: 16
Är lite förvånad över hur många böcker jag hann med ändå fast jag prioriterar skrivandet. Nu läser jag högst en halvtimme på kvällen innan jag lägger mig, ibland inte ens det. Dock så är fyra av böckerna lite tunnare än normalt så det kanske är därför. Mycket blandat betyg den här månaden då den lägsta boken fick en 2:a (My name is memory) och den högsta en 9:a, men i överlag så är jag väldigt nöjd med majoriteten av böckerna.

Bästa bok: Enclave av Ann Aguirre
DEN BÄSTA ZOMBIEBOKEN ÄN SÅ LÄNGE! Wow, har ju hört att den ska vara bra men hade ingen aning om bra. Här har vi verkligen en kick-ass hjältinna!

Bästa överraskning: The Wishing Spell av Chris Colfer
Trodde inte jag skulle gilla den så mycket som jag gör. Chris Colfer är verkligen talangfull!

Största besvikelse: Throne of Glass av Sarah J. Maas

Är väl mitt eget fel att jag hypade upp den för mycket för mig själv. Gillade inte huvudkaraktären och tyckte att den röda tråden försvann under alla sidospår. En besvikelse här.

Så var det redan oktober. Ser verkligen inte fram emot höstblåsten och regnet. Det enda som är bra är väl att det kommer att släppas många intressanta böcker under månaden. Själv kommer jag att fortsätta kämpa med manuset och försöka få det klart innan året är slut. Och i november kommer jag att åka till USA i 2 veckor 🙂

 
12 Comments

Posted by on October 2, 2012 in Läsvanor, Månadsrapport

 

12 responses to “Månadsrapport September 2012

  1. Anna

    October 2, 2012 at 18:12

    Wow, vad roligt! Jag har aldrig varit i USA. Var i USA ska du vara? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 2, 2012 at 21:49

      Ska till Las Vegas med jobbet i 5 dagar, sen ska jag på en roadtrip i 10 dagar med min pojkvän och två kompisar! 🙂 Kommer att bli underbart!

       
  2. Beate

    October 2, 2012 at 19:40

    Jag läste väldigt få böcker den här månaden, men en anledning till det var att jag slösade en massa tid på just My Name is Memory! Jag tyckte inte alls om den och läste inte ens klart… Den var inte alls så som jag tänkt mig! -.-

     
    • Anna - Boktycke

      October 2, 2012 at 21:50

      Haha, näh, Memoryboken var verkligen ingen höjdare. Är lite imponerad av mig själv som faktiskt läste klart den :p

       
  3. Fia Filur

    October 2, 2012 at 20:23

    De bästa böckerna jag läste under sept var Cinder och 50 nyanser av honom som båda hade en romance-feeling som jag gillade. Robot och prins i den ena och oskuldsfull student och hårdhänt miljonär i den andra 🙂
    Blev nyfiken på zombie-recensionen nu! Om du vill läsa en zombiebok där blodet och inälvorna sprutar så tycker jag att du ska läsa I dödsskuggans land! Jag undvek faktiskt att äta medan jag läste, det var så många geggiga ögonhålor, äckliga lukter och skrumpna lik 🙂

    Åh, vad kul med en resa! Hoppas du slipper det här konstanta regnet…

     
    • Anna - Boktycke

      October 2, 2012 at 21:53

      Cinder kan jag förstå för den är verkligen jättebra. Har ju inte läst 50 shades boken än och jag vet inte riktigt om jag ska läsa den heller. Gillar förresten det du skrev i ditt mail att det är som en paranormal romance fast utan det paranormala :p
      Men åh, jag gillar ju inte heller när zombieböcker blir för beskrivande, blod är okej men alla andra kroppsvätskor tycker jag är rätt äckligt. Hmm… ska iaf se till att inte läsa den boken innan maten.

      Ja! Ska bli underbart! Längtar verkligen, det är ju bara 6 veckor kvar till jag ska resa!

       
      • Fia Filur

        October 2, 2012 at 22:16

        Ja, jag tyckte faktiskt det, flicka möter pojke, kemin sprakar och tycke uppstår=romance.

        Åhhh roadtrip! Kul! 🙂

         
      • Anna - Boktycke

        October 3, 2012 at 19:45

        Ja! Har velat åka på en roadtrip sen jag läste fyra dagar, fyra nätter :p

         
  4. Nilmas Bokhylla

    October 3, 2012 at 12:07

    Det blev ett gäng böcker 🙂 Jag är väldigt nyfiken på The Wishing Spell!

    SV: Ja, jag vet.. reagerade också på det :O

     
  5. Mimsan

    October 3, 2012 at 14:42

    Sv: Hoppas du ska dit nästa år för jag vill jättegärna träffa dig! 😀

    Vad bra, för kommer nog filma den idag 😀

     
  6. Miriam Tisander

    October 3, 2012 at 22:36

    Åh USA vilken lyx =) Hoppas på att åka dit iallafall någon gång i livet =)

     
    • Anna - Boktycke

      October 4, 2012 at 18:37

      Jaa, aldrig varit i Las Vegas tidigare! Ska bli superkul med en roadtrip också. Känner nästan att jag måste läsa lite fler roadtripböcker innan resan :p

       

Leave a Reply

 
