RSS

This or That Tag

06 Nov

Klara startade den här tagen som går ut på att man svara på vilket av de angivna alternativen som man föredrar. Jag har blivit taggad både av Klara och av Nelly och här kommer mina svar.

01. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen 10 av 10 gånger. Tycker att det går mycket snabbare att läsa än att lyssna.

02. Pocket eller inbunden?
Säger inbunden för det är så snyggt att i bokhyllan. Men 90% av de böcker jag köper är tyvärr i pocket för det är så mycket billigare.

03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Påhittat! Mycket mer intressant med påhittade historier tycker jag🙂

04. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter. Jag tycker att Twilight är rätt bra också men det är väldigt få saker som kan slå Harry Potter.

05. Fantasyvärld eller vår värld?
Eh, kan man få blanda? Helst vill jag ha urban fantasy som är en blandning mellan den verkliga världen och en fantasivärld.

06. Kindle, iPad eller annat?
Har en iPad hemma och har laddat ner gratisböcker från Amazon. Men jag brukar bli trött i ögonen efter ett tag så jag har inte läst ut någon “hel” bok på den. Föredrar riktiga böcker framför e-böcker.

07. Låna eller köpa böcker?
Låna! Med tanke på att jag läser med än 150 böcker per år så skulle jag vara helt ruinerad om jag inte hade lånat 70% av mina böcker på bibblan eller av kompisar.

08. Bokhandlar eller online?
Jag älskar att gå in i riktiga bokhandlar men tyvärr så handlar jag det mesta online. Ibland är det sjukt hur mycket dyrare böckerna kostar i handeln än vad de gör online, såg en bok som kostade över 200 spänn i en bokhandel och på nätet kunde man köpa den för runt 80kr.

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Gillar båda. Vissa böcker är bäst som ensamstående men det finns berättelser som inte får plats i en bok och då har jag inget emot att det blir flera böcker.

10. Tjock bok eller kort bok?
Oavgjort här med. Så länge boken är bra och jag inte tycker att den är tråkig så får den vara hur lång som helst.

11. Romans eller action?
Hmm, det får bli action, men gärna med inslag av romans🙂

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Så länge det inte är alltför varmt så sitter jag gärna i solen, men jag blir väldigt lättirriterad av hög värme så det får bli mysa under en filt.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad med grädde! Te tar jag också gärna, speciellt Bubble Tea🙂

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Jag brukar läsa recensioner för boktips och sen läsa boken för att bilda en egen uppfattning. Jag brukar faktiskt inte gå så mycket efter enskilda recensioner utan mer efter snittbetyg på Goodreads. Allt som har över 3,7 tycker jag låter spännande.

Det var alla svaren och frågorna det. Nu är det meningen att man ska tagga den vidare men eftersom jag har väldigt dåligt koll på vilka som redan har gjort dessa inlägg så taggar jag Dig som inte har gjort det än🙂

 
9 Comments

Posted by on November 6, 2012 in Blandat, Listor och enkäter

 

9 responses to “This or That Tag

  1. Iktoro

    November 6, 2012 at 18:43

    Tack för att du taggar mig😄

     
  2. Nelly

    November 6, 2012 at 19:30

    Fina svar! Vad är bubble tea? Måste testa!

     
    • Anna - Boktycke

      November 6, 2012 at 19:45

      Bubble tea är fruktiga teér med mjölk och små geleaktiga bollar. Det kommer ursprungligen från Asien men numera är det rätt poppis överallt. De sålda såna på McDonalds i Tyskland :p Brukar själv köpa dem i ett köpcenter i Malmö. Tycker att det är väldigt gott!

       
      • Nelly

        November 8, 2012 at 16:27

        Åh, vill testa.

         
  3. boktrollet

    November 7, 2012 at 10:23

    Men då känner jag mig utmanad då och gör denna!😀

     
    • Anna - Boktycke

      November 7, 2012 at 10:48

      Ja, gör det. Ska bli kul att se dina svar🙂

       
      • boktrollet

        November 7, 2012 at 11:04

        Har slängt upp den nu😀

         
  4. Beate

    November 8, 2012 at 18:53

    Jag hänger på också!😀

     

Leave a Reply

 
