RSS

Månadsrapport November 2012

01 Dec

Dags för årets elfte månadsrapport!

Månadsrapport November 2012

Antal lästa böcker: 9
Blev inte lika många böcker lästa som vanligt men det har ju sin förklaring i att jag var bortrest i två veckor och var fullt upptagen med annat. Är väldigt nöjd med resultatet ändå. De flesta har varit riktigt bra. Ligger som vanligt efter med recensionerna, ska försöka få upp i alla fall en innan helgen är slut.

Bästa bok: A Million Suns av Beth Revis
OMG, kunde bara inte sluta läsa. Började läsa den nu i onsdags och tänkte att jag skulle läsa lite i den innan läggdags. Slutade med att jag satt upp till nästan 02:00 och läste ut den. Att jag såg ut som en zombie dagen efter var helt klart värt det🙂

Bästa överraskning: Beta av Rachel Cohn
Har tidigare läst ett par böcker där Rachel Cohn har samarbetat med David Levithan och då har jag tyckt att de har varit rätt flummiga. Därför blev jag mycket överraskad när jag upptäckte att Beta var riktigt intressant och full med härliga tvister. Rekommenderar den verkligen.

Största besvikelse: Wondrous Strange av Lesley Livingston

Ännu en paranormal romance i mängden. Tyckte att den var för långsam och karaktärerna reagerade väldigt ologiskt vid flera situationer. Tror inte att jag kommer att läsa fortsättningen tyvärr.

Kan inte fatta att det redan är december. Semester om 3 veckor wohooo! Har ju precis haft semester haha. Det är så det ska vara, semester i två veckor, jobba i fyra, sen semester i två igen. I december ska jag framförallt satsa på att läsa de böcker som jag redan har hemma och inte köpa så mycket nytt. Har dock redan gjort en bokbeställning för man måste ju få köpa julklapp till sig själv. Vilka böcker jag har skaffat hem får ni ser när de kommer🙂

 
2 Comments

Posted by on December 1, 2012 in Läsvanor, Månadsrapport

 

2 responses to “Månadsrapport November 2012

  1. maddie

    December 1, 2012 at 15:16

    Kan inte vänta att läsa om vad du tyckte om Finale.🙂

     

Leave a Reply

 
