RSS

100+ böcker att längta efter år 2013

29 Dec

Kommer ni ihåg att jag för ungefär ett år sen lade upp ett inlägg med 100 böcker som kommer att släppas under 2012. Här kommer favoriten i i repris fast med böcker från år 2013 och med ny struktur. För att få bättre överblick så har jag delat in böckerna i tre kategorier: Fortsättning på serier, Nya serier och Självständiga böcker. På något sätt så har jag fastnat för just de böckerna, mest är det för omslaget men även för titel, författare etc. Har som personligt mål att läsa minst 30 av dem nästa år.

Eftersom bilderna är så pass stora så har jag minskat dem både i storlek och kvalité för att inlägget inte ska ta fem minuter att laddas. Om ni vill se originalbilden så är det bara att klicka på omslagen.

Jag gjorde även ett försök till att sortera omslagen efter motiv/färger. Vet inte om det blev så bra haha. Men man märker nu väldigt tydligt hur många omslag det är som pryds av söta tjejer. Jag tycker att det är snyggt men hade gärna sett lite mer variation.

Varsågod och njut av år 2013:s YA-titlar!

Fortsättning på serier (60st)

Fortsättning på serier liten

————————————————————————————————————————————–

Nya serier (32st)

Nya serier

————————————————————————————————————————————–

Självständiga böcker (40st)
Obs, hit räknar jag även kampanjonsböcker. Av den informationen jag har hittat så är dessa böcker självständiga, men givetvis kan informationen vara gammal så jag kan inte lova till 100% att alla dessa böcker inte är någon del av en serie. 

Självständiga böcker

————————————————————————————————————————————–

Sen är det cirka 50 böcker till som jag är mycket intresserad av men som inte har fått omslag än (inte ens ett temporärt). 2012 har varit ett fantastiskt bokår men jag vågar mig nog på att säga att 2013 kommer att bli ännu bättre!

 
18 Comments

Posted by on December 29, 2012 in Blandat, Boknyheter, Läsvanor

 

18 responses to “100+ böcker att längta efter år 2013

  1. Tess

    December 29, 2012 at 16:53

    Det här inlägget sparar jag för framtida inköp 😉

     
    • Elin

      December 29, 2012 at 17:09

      Hhaha tänkte precis säga samma sak, massa böcker som verkar bra som man vill köpa!

       
  2. Sara - en bokblogg

    December 29, 2012 at 17:12

    Fantastiskt vad mycket inspiration! 😀

     
  3. Cecilia

    December 29, 2012 at 17:14

    Wow! Helt fantastiskt inlägg! Jag hittade massor med intressanta böcker att hålla ögonen på 😀

     
  4. Anna G

    December 29, 2012 at 17:15

    Mycket böcker som verkar lovande för 2013, brukar roa mig med att klicka runt på Goodreads och märka böcker som är intressanta för nästa år.

     
  5. Josefin

    December 29, 2012 at 17:17

    Hur lika tycker du att de är? Det är många omslag som “ser liknande ut” och då kan man lätt tro att även innehållet liknar varandra. Är det många av de 60 serierna som är liknande eller är det stor variation tycker du?

     
    • Anna - Boktycke

      December 29, 2012 at 17:30

      Menar du omslagen eller handlingen? Handlingen vet jag inte om de är lika eller inte då jag inte har läst många av de serier som är med. Men visst tycker jag att omslagen påminner om varandra. Jag är en av dem som tycker att det är snyggt med fina klänningar och stylade modeller men det börjar liksom bli för mycket av det goda. Speciellt när bilden inte har något med själva handlingen att göra utan är bara till för att se vacker ut. Hade gärna sett flera snygga omslag med där en ensam tjej inte pryder framsidan.

       
      • Josefin

        December 29, 2012 at 17:47

        Jag tänkte nog mer på handlingen. Men om omslagen (t.ex. de med klänningar/ansikten på tjej) inte har så mycket med handlingen att göra så kan ju serierna sinsemellan vara väldigt olika. Det är välan kanske ett säljknep – de här framsidorna är populära så då gör vi fem snarlika. The Eternity Cure blev min favorit!

         
  6. Fanny

    December 29, 2012 at 19:55

    Väldigt bra inlägg ! 🙂

     
  7. Booklovin

    December 29, 2012 at 20:07

    Blev väldigt fint! Väldigt bra med de olika indelningarna också 😀

     
  8. Fia Filur

    December 29, 2012 at 20:39

    Åh, vill ha!!

     
  9. Rebecca

    December 29, 2012 at 22:06

    Åh herregud, verkar verkligen som att 2013 kommer att bli ett bra bokår när man ser det uppradat så här. Så många böcker jag vill läsa 🙂 Känner nästan lite panik, hur ska man kunna hinna egentligen.

     
  10. talltita

    December 30, 2012 at 20:21

    Hej!! Kan du inte tipsa om bra sidor där man kan köpa böcker. Var köper du dina böcker??

     
    • Anna - Boktycke

      December 30, 2012 at 20:45

      Jag köper nästan alla mina pocketböcker från amazon.co.uk. Handlar man för över 25 pund (vilket jag alltid gör) så är det fraktfritt. Men om man däremot vill köpa inbundna böcker så är det ibland billigare att köpa från t.ex. Adlibris.

       
  11. Karin

    December 31, 2012 at 11:15

    GUD vad många bra böcker 😀 PÅ första listan (fortsättning serier) så var det VÄLDIGT många tjejer i klänning på omslagen, det verkar populärt 🙂 Väldigt intressant inlägg, detta ska jag kolla in lite då och då när jag vill ha nya böcker. 🙂

     
  12. Josefin

    January 7, 2013 at 22:41

    Nu har jag gjort ett omslagsinlägg inspirerat av dig! Men fick inte bilderna på omslagen att bli lika stora och sådär stiligt sammanfogade. Får öva till nästa år 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      January 8, 2013 at 09:35

      Vad kul! Jag använder photoshop och det är det lätt att sätta ihop bilder 🙂

       
      • Josefin

        January 9, 2013 at 22:31

        Jag hade också photoshop, men det blev inte alls bra när jag skulle göra dem lika stora. Pixligt och eländigt. Tror att vissa bilder var för små, och så var det ju det här med att alla hade olika form! Livets svåra problem alltså 🙂

         

Leave a Reply

 
