RSS

Månadsrapport Januari 2013

02 Feb

Årets första månadsrapport!

Månadsrapport Januari 2013

Antal lästa böcker: 23
Mellanböcker/noveller: 4
Påbörjade serier: 12
Avslutade serier: 0

Ehh, det går inte så bra med att avsluta serier märker jag. Det är så mycket lättare att påbörja nya serier än att avsluta dem🙂 Annars så är jag väldigt nöjd med läsningen den här månaden, dels för att jag har hunnit läsa mycket och dels för att jag har läst många bra böcker. Dock ligger jag väldigt efter med recensionerna, om ni kikar in på På gång så märker ni hur många recensioner det är som ligger i kö. Är det någon bok som ni vill ha recension på först så är det bara att lämna en kommentar så kommer jag att prioritera den boken, annars så lägger jag ut dem i den ordningen som jag har läst dem.

Bästa bok: Unspoken av Sarah Rees Brennan
Årets först fullpottare och jag längtar fruktansvärt mycket efter fortsättningen. Den här boken fick mig både att skratta, gråta och avguda karaktärerna. Helt klart en ny favorit!

Bästa överraskning: Finding Sky av Joss Stirling
Är ju lite trött på paranormal romance men den här boken överraskade mig verkligen med sina söta karaktärer och naturliga dialoger. Trodde inte att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde.

Största besvikelse: Rift av Andrea Cremer

Första boken i prologserien till Nightshade som är en av mina favoritserier. Hade så himla höga förväntningar på den så det slutade som vanligt med att jag blev besviken.

Skrivandet:
Har hunnit skriva cirka 14k ord den här månaden vilket är rätt okej tycker jag. Jobbar på två manus parallellt och det funkar väldigt bra hittills.

Nästa månad:
Ska försöka satsa på att avsluta minst en serie i alla fall. Kanske läsa någon klassiker också. Nästa vecka kommer dock ett PS3-spel som jag har suktat efter så det är nog risk att läsningen och skrivandet kommer att stå på  is ett tag🙂

 
8 Comments

Posted by on February 2, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

8 responses to “Månadsrapport Januari 2013

  1. Sandra

    February 2, 2013 at 12:20

    The Diviners och Switched skulle jag jättegärna vilja läsa en recension på!:)

     
  2. Lena

    February 2, 2013 at 14:28

    Många intressanta böcker du läst. The Diviners, Splintered och Burn for Burn är jag mest intresserad att läsa recension på🙂

     
  3. Carro

    February 2, 2013 at 16:30

    Hur hinner du med att läsa så många!? ;:P

     
    • Anna - Boktycke

      February 2, 2013 at 16:41

      Haha, jag läser snabbt och minst en halvtimme varje dag🙂

       
  4. Elin - Bokparadiset

    February 2, 2013 at 16:35

    The summer befor I met you och den andra var ju ur söta, dom vill jag se recension på!

    Unspoken har jag blivit sugen på efter att läst din fina recension!

     
  5. Fia Filur

    February 2, 2013 at 18:48

    Bra läsmånad och kul att du har hunnit skriva också!🙂

     
  6. Cecilia A

    February 2, 2013 at 19:22

    Switched vill jag gärna läsa en recension på! Har hela serien hemma och vill gärna veta lite mer om första boken innan jag påbörjar den!🙂

     
  7. Fanny

    February 3, 2013 at 18:01

    Splintered vill jag ha recension på🙂

     

Leave a Reply

 
