RSS

Månadsrapport Februari 2013

01 Mar

Årets andra månadsrapport!

Månadsrapport feb 2013

Antal lästa böcker: 22
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 8
Påbörjade serier: 4 (räknar inte med seriealbumen)
Avslutade serier: 2

22 böcker låter ju rätt mycket men med tanke på att 8 av dem är böcker som man läser ut på under en timme så är det inte så imponerande ändå. Överraskar mig själv genom att bara ha påbörjat 4 nya serier och lyckats avsluta 2 andra. Dock så är ingen av dem helt avslutande så det känns inte riktigt som att jag är klar med dem. Hela februari har känts rätt segt faktiskt, har prioriterat bort läsningen och skrivandet och istället ägnat mig åt teve-spel (Ni no Kuni) och anime (Psycho-Pass!). Dessutom så har jag gått och blivit sjuk och känner mig allmänt yr och hängig:/

Ligger som vanligt fruktansvärt efter med recensionerna. Antingen så får jag lägga ut fler recensioner eller så får jag skriva fler mini-recensioner.

Bästa bok: Heartless av Gail Carriger
Bästa boken i serien hittills, slutet var galet spännande och roligt. Älskar verkligen handlingen och att man fick reda på hemliga saker om karaktärerna!

Bästa överraskning: Jag, En av David Levithan
Har hört lite blandade åsikter om den här boken så jag förväntade mig inget särskilt, men yikes, kunde inte slita mig loss och läste ut hela boken i ett enda svep.

Största besvikelse: Feedback av Robison Wells 

Tyckte ju om första boken Variant väldigt mycket men Feedback bara föll pladask. Möjligen så skulle jag ha gillat den mer om det inte vore för att det inte kommer att bli en tredje bok. Japp, serien var från början planerad till att bli tre böcker men av någon anledning så beslöt sig författaren och förlaget att inte ge ut den tredje boken så serien slutar typ mitt i. Kul för läsarna liksom.

Skrivandet:
Inte bra alls här inte, har påbörjat en massa noveller men det har mest blivit skräp. Sammanlagt så har jag väl kanske skrivit 5000 ord eller så. Bara att inse att noveller inte är min grej, ska satsa på mina bokmanus nästa månad igen och förhoppningsvist så ska det gå bättre. Nu är det ju vår snart och då ska inspirationen komma tillbaka!

Nästa månad:
Blir att försöka avsluta fler serier och förhoppningsvist hinna med en klassiker också. I mars kommer ju Clockwork Princess ut och då kanske jag äntligen få mitt efterlängtade amazon-paket som jag har väntat på i flera veckor nu.

 
7 Comments

Posted by on March 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

7 responses to “Månadsrapport Februari 2013

  1. Lena

    March 1, 2013 at 20:34

    Oj så många böcker du hunnit med!

     
    • Anna - Boktycke

      March 1, 2013 at 21:51

      Det är ju många seriealbum/mellanböcker så egentligen så är det inte så många ändå🙂

       
  2. Anna

    March 1, 2013 at 21:19

    Om man handlar på amazon.co.uk och inte kommer över 25 pund, är det då den frakkostnaden man får betala som står precis innan man godkänner?

     
    • Anna - Boktycke

      March 1, 2013 at 21:45

      Jag tror det, har faktiskt aldrig handlat under 25 pund därifrån🙂

       
  3. Helena

    March 1, 2013 at 21:30

    Oh så du gillar Psycho Pass? Jag såg ett avsnitt och blev avskräckt men Jakob säger att den är bra, ska kanske ge den en chans…
    Krya på dig^^

     
    • Anna - Boktycke

      March 1, 2013 at 21:45

      Den är awesome tycker jag. Gillar att storyn är förutsägbar men vägen dit är inte det. Gud, slutet i episod 11 (? eller så var det 12 eller 13) var riktigt överraskande. Hade verkligen inte räknat med det. Fick rysningar i slutet för det var så grymt men samtidigt bra. Inte ofta att en anime klarar av att vara så mörk men samtidigt ha en helt okej handling.

       
  4. Rebecka

    March 3, 2013 at 10:06

    Läste “Jag, En” på sportlovet och ÄLSKAR den!!! I alla andra böcker jag har läst har man träffat på, och sett världen ur max 2-3 personers liv. I Jag, En får man se världen ur ett nytt perspektiv för varje kapitel! Inte trodde jag någonsin att jag skulle kunna läsa klart en bok så snabbt och ändå vilja ha mer!

     

Leave a Reply

 
