RSS

Nytt i bokvärlden! (vecka 9 2013)

03 Mar

Blir tyvärr ingen video den här gången för jag är fortfarande lite krasslig. Har även bytt titeln på dessa inläggen efter namnförslag av Linnea :)

Boknytt

Clockwork Princess närmar sig
Den avslutande delen i Cassandra Clares The Infernal Devices kommer att släppas i månaden och redan nu har boktrailern samt första kapitlet tillgängliga för allmänhetens beskådan.

Förutom att ingen av skådespelarna ser ut vara en tonåring så tycker jag att den är okej. Är inte speciellt förtjust i boktrailers i allmänhet men den här är bland de bättre som jag har sett. Här kan ni även läsa första kapitlet till boken.

Divergentbox
Som nämnt i förra inlägget så kommer tredje boken i Divergent att släppas den 22 oktober. Reden nu så kan man förhandsbeställa den kompletta bokboxen som innehåller alla tre böckerna samt bonusmaterial. Boxen kostar för nuvarande $35.26 (ca 227kr) på amazon.com och £33.23 (ca 321kr) på amazon.co.uk. Bonusmatieralet inkluderar “The World of Veronica Roth’s Divergent Series,” a forty-eight-page booklet including Faction Manifestos, a Faction Quiz and Results, a Q&A with Veronica Roth, playlists, discussion questions, series inspirations, and much more!”

 Filmnytt

Delirium tv-serie
Gregg-Sulkin

Casting-nyheter för Delirium-pilotavsnittet försätter. Det har kommit fram vem som ska spela Julian och det är Gregg Sulkin som några av er kanske känner igen från Pretty Little Liars. I bokserien dyker inte Julian förrän upp i andra boken men i tv-serien så ska han vara med från början och enligt ryktena så ska han vara intresserad av Lenas bästa kompis Hana.

Daren Kagasof

Förutom Julian har också Alexs skådespelare blivit vald och det är Daren Kagasof som bland annat har medverkat i The Secret Life of the American Teenager.

Catching Fire
I november i år kommer Catching Fire upp på de vita dukarna och här har ni ett par teaserbilder för den efterlängtade filmen.

Catching fire

The Selection
Yael GrobglasArbetet går framåt för det nya pilotavsnittet av The Selection som baseras på boken med samma namn skriven av Kiera Cass. Bland annat har det kommit fram att huvudrollen America Singer kommer att spelas av nykomlingen Yael Grobglas. Americas motspelare, prins Maxon kommer att spelas av Michael Malarkey.

Omslagsnytt

The Fiery Heart av Richelle Mead

The Fiery Heart

Har aldrig varit ett fan av dessa omslag och den har lyckas inte imponera på mig heller. Både Vampire Academy och Bloodlines har tyvärr ganska tråkiga omslag enligt mig. Jag hoppas att killen på bilden inte ska föreställa Adrian…

Fire with Fire av Jenny Han & Siobhan Vivian

Fire with Fire

Gillade Burn for Burn väldigt mycket och jag gillar att omslagen faktiskt föreställer huvudkaraktärerna i boken. Är dock inte så förtjust i mittentjejens klädstil :p

Horde av Ann Aguirre

Horde

Yay, sista boken i min favorit-zombieserie har fått ett omslag. Tycker mycket om att alla böcker i serien följer samma design!

Lola and the Boy Next Door av Stephenie Perkins

Isla

Så händer det igen, byte av omslagsdesign när det är dags för den tredje boken att släppas. Gah, jag blir galen  på det här fenomenet! Har ju redan de två första böckerna i de gamla gulliga omslagen och så kommer den tredje boken och ser ur så där. Buh, jag vill ha den gamla omslagsdesignen! Tycker inte alls att de nya omslagen förmedlar samma mysiga känsla men det kanske bara är jag.

Supermånga böcker som har fått omslag den senaste tiden

Nya omslag v9 2013

 
8 Comments

Posted by on March 3, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

8 responses to “Nytt i bokvärlden! (vecka 9 2013)

  1. Zozzo

    March 3, 2013 at 17:09

    SV: Vad kul att fler börjar blogga om böcker nu! Din blogg var en av de första jag hittade ^^ Åh, tack detsamma!🙂

     
  2. Anna

    March 3, 2013 at 18:27

    Gillar de här inläggen, kul att läsa om vad som är nytt i bokvärlden🙂 (är dock sämst på att kommentera…)
    Kan komma med en lite äldre filmnyhet: filmrättigheterna till Anna Dressed in Blood har blivit köpt av Stephenie Meyer och hennes produktionsbolag Fickle Fish. Men det hade du säkert koll på🙂

     
  3. Rebecca G

    March 3, 2013 at 21:42

    Haha, tyvärr tror jag att det ska föreställa Adrian. Är inte i heller ett fan utav de omslagen men gillar faktiskt textstilen och färgerna. Sydney ser ganska häftig ut också🙂

    Nej, är så sur över bytet av omslag på Stephanie Perkin’s triologi. Har de två första i de gamla fina omslagen i inbundet och längtade efter att få äga den tredje och att den skulle få stå fint bredvid de två. Men nej…. Vad tänker de med? Speciellt med tanken på att de gamla är fullt så mycket mysigare och vackrare än de nya.

     
  4. Sara

    March 4, 2013 at 00:13

    Jag tror det ska förställa Marcus. Killen är ju även med på tredje boken och där har han en Indigo tatuering, som Marcus har i boken🙂

    Kom på att du kanske inte har läst The indigo spell än.. Du har mycket att se fram emot isf!

     
    • Anna - Boktycke

      March 4, 2013 at 12:37

      Ah, min har inte kommit än, men den ska göra det om 3 veckor (hoppas jag). Har hört så himla mycket om den där Marcus så det ska bli spännande att läsa om vem han är🙂

       
  5. Petra

    March 4, 2013 at 11:42

    Jag älskar omslaget till Horde! Så besviken på ändringen av omslaget/en till Isla and the Happily Ever After, det ser inte alls lockande ut.:/

    Julian ska inte vara kär i Hana, men första och andra boken ska gå lite parallellt med varandra.
    Är iaf det jag har hört.😉

     
    • Anna - Boktycke

      March 4, 2013 at 12:21

      Ja, är så glad över att Razorland inte byter omslagsdesign mitt i. Nu för tiden så kan man ju aldrig vara säker på att man kan få alla böckerna i samma stil och omslag:/ Näh, jag gillar inte de nya omslagen till Perkins böcker heller, hade jag sett dem i affären så skulle jag inte ha plockat upp dem till skillnad från de gamla. Men förlagen kanske vill satsa på en äldre målgrupp?

      Det är ju bara rykten än så länge men vad jag har läst så ska Julian vara kär i Hana. Här är en av källorna: http://delirium.wikia.com/wiki/Delirium_(TV_Pilot)
      Men som sagt så är det bara rykten så vi får väl helt enkelt vänta och se (och hoppas på att den kommer att sändas på tv)🙂

       
  6. Linnea

    March 4, 2013 at 12:51

    Gillar verkligen dessa inlägg!🙂

    Är så besviken på isla omslaget. Förstår inte att författarna går med på detta..

     

Leave a Reply

 
