RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 11!

11 Mar

Som vanligt finns det många böcker att hålla koll på när det är en ny vecka🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Deep Betrayal (Lies Beneath #2) av Anne Greenwood BrownDeep Betrayal av Anne Greenwood Brown Every Never After (Never #2) av Lesley LivingstonEvery Never After av Lesley Livingston Heart of Glass (Cross My Heart #2) av Sasha GouldHeart of Glass av Sasha Gould

Deep Betrayal (Lies Beneath #2) av Anne Greenwood Brown
Är lite nyfiken på den här sjöjungfru-serien men första boken har inte fått så bra betyg så jag har inte vågat ge mig på den än.

Every Never After (Never #2) av Lesley Livingston
Åh, gillar att tjejen på bilden ser lite animeaktigt ut. Den enda boken jag har läst av Livingston är Wondrous Strange som tyvärr inte föll mig i smaken men jag kan tänka mig att läsa andra böcker av henne.

Heart of Glass (Cross My Heart #2) av Sasha Gould
En historisk roman som utspelar sig i Italien. Precis som med de föregående böckerna så har första boken i serien inte fått så bra betyg så intresset är lite svalt.

MILA 2.0 (MILA 2.0 #1) av Debra DrizaMILA 2.0 av Debra Driza Panic av Sharon M. DraperPanic av Sharon M. Draper Poison av Bridget ZinnPoison av Bridget Zinn

MILA 2.0 (MILA 2.0 #1) av Debra Driza
En bok som jag har sett fram emot! Varför kan ni läsa här :) Gillar omslaget och handlingen om en tjej som upptäcker att hon är en AI låter väldigt intressant!

Panic av Sharon M. Draper
Åh, gillar blåa fjärilar, har till och med en karaktär som är just en fjäril i ett av mina manus. Panic handlar dock inte om några fjärilar utan om en tjej som blir kidnappad. Eftersom jag är så ytlig som jag är så vill jag läsa boken bara för omslagets skull heh.

Poison av Bridget Zinn
Låter rätt intressant med en giftmörderska som ska mörda sin forna bästis som är en prinsessa. Är dock lite rädd för att den ska innehålla lite för mycket kärleksdrama men jag är väldigt intresserad.

Pretty Sly (Pretty Crooked #2) av Elisa LudwigPretty Sly av Elisa Ludwig Promises to Keep (Den of Shadows #9) av Amelia Atwater-RhodesPromises to Keep av Amelia Atwater-Rhodes Scowler av Daniel KrausScowler av Daniel Kraus

Pretty Sly (Pretty Crooked #2) av Elisa Ludwig
Meh, en till uppföljare där första boken i serien har fått dåligt betyg. Tror att serien handlar om svindlare och tjuvar? Gillar dock dessa omslagen är lite nyfiken är jag ändå.

Promises to Keep (Den of Shadows #9) av Amelia Atwater-Rhodes
Oj, vilken lång serie. Verkar handla om vampyrer och första boken gavs ut redan 1999. Den har fått rätt bra betyg så man kanske ska ta och läsa första boken?

Scowler av Daniel Kraus
Låter rätt skumt med en meteorit som faller och en man försöka förstöra en familj? Eller så är det bara jag inte fattar beskrivningen.

Starstruck av Rachel ShukertStarstruck av Rachel Shukert Strands of Bronze and Gold (Strands of Bronze and Gold #1) av Jane NickersonStrands of Bronze and Gold av Jane Nickerson Surfacing av Nora Raleigh BaskinSurfacing av Nora Raleigh Baskin

Starstruck av Rachel Shukert
Kändistjejer i historisk miljö, låter inte heller riktigt som min typ av bok.

Strands of Bronze and Gold (Strands of Bronze and Gold #1) av Jane Nickerson
Coolt! En fairytale retelling på Bluebeard (vad heter den på svenska?). Originalsagan är ju rätt grym så jag undrar hur den här blir. Vill läsa!

Surfacing av Nora Raleigh Baskin
Gillar inte alls omslaget, ser så datoranimerat ut. Verkar vara en deppig contemporary med en tjej vars föräldrar bråkar och själv har hon inga kompisar för hon har en tendens att locka fram sanningen ur folk.

Sworn to Raise (Courtlight #1) av Terah EdunSworn to Raise av Terah Edun The Temptation (The Secret Circle #6) av Aubrey Clark & L.J. SmithThe Temptation av Aubrey Clark & L.J. Smith Trinkets av Kirsten SmithTrinkets av Kirsten Smith

Sworn to Raise (Courtlight #1) av Terah Edun
En fattig tjej som ska bli sällskapsdam åt en klumpig prins. Det pågår en give away på Goodreads just nu så kikar in där ifall ni vill vara med i utlottningen om den här boken.

The Temptation (The Secret Circle #6) av Aubrey Clark & L.J. Smith
Har varken läst den här serien eller sett tv-serien. Känns av någon anledning inte som rätt serie för mig. Men någon gång ska jag plocka upp första boken och kollar om det verkligen är så.

Trinkets av Kirsten Smith
Tre olika tjejer har en sak gemensamt, de är kleptomaner allihopa och utmanar varandra att stjäla saker. Passar säkert för er som gillar contemporary, själv är jag inte så intresserad.

Farlig förmåga (Systrarna Cahill) av Jessica SpotswoodFarlig förmåga av Jessica Spotswood Hemligheternas rike (De utvalda #3) av Kristin CashoreHemligheternas rike av Kristin Cashore Profetens tid (Blodsarvet #3) av Henrik LarssonProfetens tid av Henrik Larsson

Farlig förmåga (Systrarna Cahill #1) av Jessica Spotswood
YAY!!! Har väntat så himla länge på att den här boken ska släppas på svenska! Äntligen! Avgudar verkligen omslaget och tycker att det är så himla synd att de har bytt omslagsdesign. Ser hur som helst mycket fram emot att läsa den!

Hemligheternas rike (De utvalda #3) av Kristin Cashore
Jag är tyvärr en av dem som inte lyckas se storheten i denna serie och har bara läst första boken. Men det här omslaget är riktigt snyggt tycker jag🙂

Profetens tid (Blodsarvet #3) av Henrik Larsson
Har inte läst den här serien men har hört att den ska vara bra. Nästa gång jag är i bibblan ska jag definitivt hålla utkik efter första boken. Svenska fantasy-böcker finns ju inte direkt i överflöd och med tanke på att jag också skriver fantasy så vill jag givetvis spana in marknaden.

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
Ingen

Vill läsa!
MILA 2.0 av Debra Driza
Panic av Sharon M. Draper
Strands of Bronze and Gold av Jane Nickerson
Farlig förmåga av Jessica Spotswood

Är nyfiken
Poison av Bridget Zinn
Pretty Sly av Elisa Ludwig
Profetens tid av Henrik Larsson

Måttligt intresserad
Deep Betrayal av Anne Greenwood Brown
Every Never After av Lesley Livingston
Heart of Glass av Sasha Gould
Promises to Keep av Amelia Atwater-Rhodes
Surfacing av Nora Raleigh Baskin
Sworn to Raise av Terah Edun
The Temptation av Aubrey Clark & L.J. Smith
Trinkets av Kirsten Smith
Hemligheternas rike av Kristin Cashore

Är nog inget för mig
Scowler av Daniel Kraus
Starstruck av Rachel Shukert

Trots antalet nya böcker så vill jag bara läsa fyra av dem. Väldigt många uppföljare den här veckan och jag är väldigt glad över de svenska böckerna. Någon mer som kommer att läsa Farlig Förmåga?

Vilken bok fastnade ni för den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on March 11, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 11!

  1. Petra

    March 11, 2013 at 17:33

    Tråkig vecka för en gångs skull, jag vill bara läsa Mila 2.0 och Hemligheternas Rike.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 11, 2013 at 18:00

      Väldigt skönt med en tråkig vecka där man inte hittar 10 nya böcker man vill ha :p

       
  2. Lena

    March 11, 2013 at 19:16

    Jag vill läsa Panic, Strands of Bronze and Gold och Farlig Förmåga. Lite nyfiken på Trinkets är jag också. Tur att det inte är så många böcker den här veckan🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 11, 2013 at 20:48

      Ja, eller hur? Känns skönt med en lugnare vecka. Det är rätt lugnt hela månaden ut faktiskt vilket är bra eftersom det gavs ut så många böcker jag var intresserad av i februari🙂

       
  3. thillda

    March 12, 2013 at 17:03

    Farlig förmåga verkar väldigt bra:D Jag har förresten taggat dig, kika in här för att se vad du ska göra: http://bokglantan.wordpress.com/2013/03/12/bokhyllebingo/

     
    • Anna - Boktycke

      March 12, 2013 at 18:27

      Åh vad kul! Ska se om jag hinner göra den i helgen🙂

       

Leave a Reply

 
