RSS

Bokvideo – Nytt i hyllan (21 nya böcker)

23 Mar

Som rubriken lyder så har jag under den senaste tiden fått hem 21 nya böcker! Wohoo! Det är både låneböcker, recensionsexemplar och köpta böcker, varav många som jag har längtat efter riktigt länge! Men nog pratat om det, här har ni videon.

Sen glömde jag nämna det i videon men när jag fick hem Farlig Förmåga så var den jättesnyggt inpackad. Så här såg de ut när jag öppnade paketet. Riktigt snyggt och häftigt!

Farlig förmåga paket

Nu ska jag springa till tåget mot Helsinborg! Ha en trevlig lördag!

 
21 Comments

Posted by on March 23, 2013 in Blandat, Bokvideor, Nytt i hyllan

 

21 responses to “Bokvideo – Nytt i hyllan (21 nya böcker)

  1. Petra

    March 23, 2013 at 14:31

    svar: Haha, right back at ya!😉

     
  2. frida

    March 23, 2013 at 14:34

    Åh Hunt är jag riktigt intresserad av. Ska bli kul att läsa din recension när du har läst den!

     
  3. Beate

    March 23, 2013 at 14:44

    Vad mycket fint!😀 Jag har en liten fråga, ska man läsa Bloodlines eller Vampire Academy först? Jag börjar nämligen känna att det är dags för mig att ta tag i Richelle Meads böcker. Vart ska jag börja?🙂

     
    • Mel

      March 23, 2013 at 14:58

      Jag skulle rekomendera att läsa Vampire Academy först eftersom Bloodlines baseras på den som en spin-off och utspelar sig efter =)

       
    • Anna - Boktycke

      March 23, 2013 at 15:52

      Säger som Mel, läs VA före Blooodlines🙂

       
  4. Mel

    March 23, 2013 at 14:58

    Jag fick också Farlig Förmåga (läser den nu) och älskade också inslagningen. På något sätt känns det mer personligt än när boken bara är slängd i ett paket. =)

     
  5. Anna

    March 23, 2013 at 15:12

    Åh vad många bra böcker, ser fram emot dina recensioner sen🙂

     
  6. Lena

    March 23, 2013 at 15:45

    Wow….en rejäl hög med böcker. Förstår att du är glad. The complete Sherlock Holmes skulle jag också vilja kopa. Även jag har fått hem Doktor Joseph denna vekcan.

     
  7. Dola

    March 23, 2013 at 18:55

    Wow, vad många böcker! Är avundsjuk på dig nu…🙂

     
  8. Dola

    March 23, 2013 at 18:59

    Jag har börjat på Seraphina och den är jätte bra hittills! Blir kul att få läsa din recension sen😀.

     
  9. Amanda

    March 23, 2013 at 22:37

    Cassandra Clare skrev på sin hemsida att i “The Collectors first edition”-utgåvan så skickades det med ett familjeträd om hur The Infernal Devices, The mortal instruments och The Dark Artifices alla hänger ihop, så grattis!😀

     
    • Anna - Boktycke

      March 24, 2013 at 11:51

      Åh, tack för att du berättade! Jag undrade just vad det var som var så speciellt med collectors-utgåvan. Nu efter att ha läst din kommentar hittade jag familjeträdet längst bak i boken! Yay!

       
  10. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    March 24, 2013 at 08:41

    Riktigt många fina böcker =) snacka svårt att välja vilka man ska börja med! ^^

    Men hur hinner du med alla låneböcker? Hur lång lånetid har man och kan man låna om via internet direkt eller hur brukar du göra?

     
    • Anna - Boktycke

      March 24, 2013 at 11:53

      Ja, snacka om beslutsångest :p

      Lånetiden är 4 veckor. Sen om böckerna inte är reserverade så kan man låna om dem direkt via nätet, mycket smidigt. Jag brukar kolla upp vilka som är reserverade och läsa dem först. Sen lånar jag om de andra om jag inte hinner läsa ut dem innan lånetiden går ut. Jag tror att maxgränsen för omlån är 2ggr, så man kan som längst ha böckerna i 12 veckor hemma.

       
  11. Ebba

    March 24, 2013 at 10:07

    Superfin video och gud vad många spännande böcker!😀

     
  12. Fia Filur

    March 24, 2013 at 16:45

    Jag är så svag i själen, inget bokmotstånd alls. Har nu beställt hem Farlig förmåga. Den ser ju så fiiin ut ….🙂

     
  13. Frida

    March 25, 2013 at 20:22

    Jag funderar själv på att handla på Amazon, men blir inte helt klok på vilka avgifter som tillkommer. Som jag har fattat det så kan typ alla böcker skickas internationellt, men hänger inte med på att om man får fraktfritt om det fraktfria gäller även till Sverige eller bara inom tex USA?🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 25, 2013 at 20:26

      Jag handlade allt från amazon.co.uk och inte från amazon.com. På amazon.co.uk så är det fraktfritt om man handlar för över 25 pund. På amazon.com så har jag för mig att man alltid måste betala frakt om man ska beställa till Sverige. Jag beställer bara e-böcker därifrån för jag tycker själv att det verkar krånligt och dyrt med frakt. Men amazon.co.uk är riktigt najs. Har skrivit ett helt inlägg om hur det är att handla där.

      https://boktycke.wordpress.com/2013/02/02/att-handla-pa-amazon-co-uk/

       
      • Frida

        March 25, 2013 at 20:28

        Tack😀 ska genast kolla upp det!

         
  14. Rebecca G

    March 27, 2013 at 23:27

    Jag vet, älskar Malmö stadsbiblioteket’s ungdomsavdelning😀

     

Leave a Reply

 
