RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 13!

25 Mar

Ännu en lugnare vecka vilket är väldigt skönt med tanke på att jag har över 40 olästa böcker hemma.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

A Touch of Scarlet (Unbound #2) av Eve Marie MontA Touch of Scarlet av Eve Marie Mont Avenger (Halflings #3) av Heather BurchAvenger av Heather Burch Dear Life, You Suck av Scott BlagdenDear Life, You Suck av Scott Blagden

A Touch of Scarlet (Unbound #2) av Eve Marie Mont
Om jag har uppfattat det rätt så är det här en serie som består av retellings av klassiska verk. Den här boken sägs vara någon sorts omtolkning av The Scarlet Letter.

Avenger (Halflings #3) av Heather Burch
En serie som jag inte har hört så mycket om. Tyvärr är varken betyget eller omslaget lockande nog för att jag vill plocka upp den.

Dear Life, You Suck av Scott Blagden
En kriminell tonåring som får hjälp. Låter inte riktigt om min typ av bok heller.

Destiny (Brightest Kind of Darkness #3) av P.T. MichelleDestiny av P.T. Michelle If You Find Me av Emily MurdochIf You Find Me av Emily Murdoch Impostor (Slide #2) av Jill HathawayImpostor av Jill Hathaway

Destiny (Brightest Kind of Darkness #3) av P.T. Michelle
Haha, tycker att omslaget är rätt skumt. Vill han krama om fågeln eller är han på väg att mosa sönder den med sina händer?😀

If You Find Me av Emily Murdoch
Tjejen på omslaget ser väldigt bekant ut men kan inte komma på från vilket annat omslag jag har sett henne. Den här låter iaf någorlunda intressant och thriller-aktigt om en tjej som vill komma underfund med varför hennes  mentalt instabila mamma kidnappade henne.

Impostor (Slide #2) av Jill Hathaway
Den här serien har jag varit intresserad av ett tag men den tycker att första bokens paperbacksomslag är så ful att jag inte velat köpa den. Nu har jag så många andra böcker att läsa så jag känner mig inte så sugen längre.

Period 8 av Chris CrutcherPeriod 8 av Chris Crutcher The Shattered Mountain (Fire and Thorns 0.6) av Rae CarsonThe Shattered Mountain av Rae Carson Wasteland av Susan Kim, Laurence KlavanWasteland av Susan Kim & Laurence Klavan

Period 8 av Chris Crutcher
En bok om mobbning och kärlek sägs det, är just nu inte så intresserad.

The Shattered Mountain (Fire and Thorns #0.6) av Rae Carson
Läste ut första boken i den här serien för ett par veckor sen och har redan glömt bort en del av karaktärsnamnen haha. Vet faktiskt inte vem denna “Mara” som boken ska handla om är. Men jag gillar ju första boken är lite nyfiken är jag.

Wasteland (Wasteland #1) av Susan Kim & Laurence Klavan
En postapokalyptisk dystopi där befolkningen inte lever längre än till att bli 19 år gamla. Om det är sjukdom eller monster som dödar dem vet jag inte men den verkar hyfsat intressant.

Going Vintage av Lindsey LeavittGoing Vintage av Lindsey Leavitt Safirblå (Edelstein Trilogie #2) av Kerstin GierSafirblå av Kerstin Gier

Going Vintage av Lindsey Leavitt
Gillar verkligen det färggranna omslaget. Tycker att handlingen låter rätt skoj också om en tjej som ska börja leva en äldre livsstil på grund av ett brustet hjärta.

Safirblå (Edelstein Trilogie #2) av Kerstin Gier
Är besviken över omslagsdesignbytet men det är ju innehållet som räknas. Gillar Rubinröd väldigt mycket så den här vill jag absolut läsa!

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
Ingen

Vill läsa!
Going Vintage av Lindsey Leavitt
Safirblå av Kerstin Gier

Är nyfiken
If You Find Me av Emily Murdoch
The Shattered Mountain av Rae Carson
Wasteland av Susan Kim & Laurence Klavan

Måttligt intresserad
A Touch of Scarlet av Eve Marie Mont
Avenger av Heather Burch
Destiny av P.T. Michelle
Impostor av Jill Hathaway
Period 8 av Chris Crutcher

Är nog inget för mig
Dear Life, You Suck av Scott Blagden

Inte så många böcker som jag är intresserad av den här gången vilket är superskönt! Har ännu inte kollat in böckerna som kommer ut i april men jag har goda förhoppningar inför nästa månad😀

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on March 25, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 13!

  1. Lena

    March 25, 2013 at 19:12

    Bara If You Find Me och Going Vintage som jag vill läsa den här gången, och så Safirblå bara jag läst första boken. Tur med bara några få den här gången🙂

     
  2. jeebah

    March 26, 2013 at 08:17

    Denna veckan (idag!) kommer ju också sista delen i Soul screamers serien, With all my soul! Yay! Vet dock inte om jag vågar läsa den. Vill inte riktigt att den ska vara slut riktigt ännu…:)

     
    • Anna - Boktycke

      March 26, 2013 at 08:55

      With all my soul släpptes redan förra veckan faktiskt (iaf en av utgåvorna) så jag skrev om den då :p Jag är supertaggad inför att läsa den!

       
  3. jeebah

    March 26, 2013 at 10:03

    Aha, då förstår jag.🙂 Ser verkligen framemot att läsa den jag också.

     

Leave a Reply

 
