RSS

Månadsrapport Mars 2013

31 Mar

Årets tredje månadsrapport!

Månadsrapport mars 2013

Antal lästa böcker: 17
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 1
Påbörjade serier: 8
Avslutade serier: 2

Är nöjd! Kändes mest som att jag tillbringade hela mars med att titta på teve-serier och anime men hann ändå läsa 17 böcker. Som vanligt så blev det en massa påbörjade serier men jag är väldigt glad över att jag nu har avslutat två fantastiska serier: Across the Universe och The Infernal Devices. De är bland de böcker jag har längtat efter mest att läsa och jag gillade båda väldigt mycket.

Bästa bok: Shades of Earth av Beth Revis
Åh gud, vilka tvister och vilket slut. Den här boken sträckläste jag och kunde verkligen inte slita mig loss. Älskar hela den här serien så himla mycket!

Bästa överraskning: Touch of Frost av Jennifer Estep
Den här boken skaffade jag hem efter att ha hört att den skulle handla om en internatskola för övernaturliga studenter. Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig men den visade sig vara riktigt bra.

Största besvikelse: Gravity av Melissa West 

Omslaget är ju helt fantastiskt och jag hade väntat mig att även innehållet skulle vara det. Tyvärr fastnade jag varken för karaktärerna eller handlingen så det blev en besvikelse.

Skrivandet:
Gick ju bra med skrivandet när jag var sjuk i början av månaden men så fort man börjar jobba igen så har man ingen energi kvar på kvällarna. Totalt har jag väl lyckats skrapa ihop 10k ord fördelad på två manus. Känner nu dock att skrivsuget har kommit tillbaka efter träffen med Fia i Borås så förhoppningsvist så ska det gå bättre nästa månad!

Nästa månad:
Ska läsa klart biblioteksböckerna och lämna dem. Har nu väldigt många olästa böcker hemma och behöver få ner antalet. Sen ska det givetvis skrivas en hel del också! Ligger så himla efter med recensionerna så ni kan vänta er lite fler minirecensioner än vanligt🙂

 
3 Comments

Posted by on March 31, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

3 responses to “Månadsrapport Mars 2013

  1. stina liffner

    March 31, 2013 at 16:51

    Då kul!

     
  2. veronica J

    March 31, 2013 at 18:38

    Härig månad du haft och som vanligt får man så mycket tips från dig (måste sluta läsa din blogg,haha!)

     
  3. Sofia F

    March 31, 2013 at 21:42

    Bra månad! Har också många olästa hemma och flera biblioteksböcker som ligger överst i högen. Ska även försöka redigera manus i april. Skrivsuget är på topp efter träffen, mycket trevligt🙂

     

Leave a Reply

 
