RSS

Vad ska nästa studie handlar om?

31 Mar

Både dystopier och fairy tale retellings är nu avklarade så nu är det dags för en ny omröstning på vad nästa studie ska handla om. Jag kommer förmodligen att ändra konceptet en aning också. Som ni säkert ha märkt så tog det sjukt lång tid (cirka 6 månader eheh) för mig att lägga upp inlägget om fairy tale retellings och det är för att jag inte kände mig särskilt påläst inom det ämnet. Jag har inte bestämt mig riktigt än för hur det kommer att bli men jag tror att det lutar sig mer åt tema-inlägg som bland annat Miriam och Nelly håller på med. Vi får helt enkelt se vad jag känner för😀

Men nu till de olika teman som jag är intresserad av då:

Zombier
En mycket populär genre och en av mina personliga favoriter.

LGBT/HBT
Böcker där huvudrollerna är homosexuella, bisexuella eller transsexuella. Alla böcker jag läser har ju i stort sett bara heterosexuella förhållanden så jag vill gärna prova på något annat.

Steampunk
Ett genre som jag har blivit väldigt nyfiken på under senare tid.

Böcker med “oärliga” huvudroller
Tänker på de böcker där huvudrollerna har kriminella yrken, t.ex. att de är tjuvar, bedragare, lönnmördare eller spioner.

Middle Grade
Man är aldrig för gammal för MG-böcker är min personliga åsikt. Harry Potter är ju fortfarande en av mina favoritserier🙂

Sjöjungfru/Havsfolk
Har tänkt läsa fler böcker som handlar om havsvarelser men av någon anledning har det aldrig blivit av. Kanske är det dags nu?

Ni kan rösta upp till 3 teman var. För att göra det ännu mer spännande kommer jag att hålla rösterna hemliga. Nästa vecka kommer jag att avslöja vilket tema det blir. Blir det lika mellan två eller flera så väljer jag själv ett av dem.

 
7 Comments

Posted by on March 31, 2013 in Blandat

 

7 responses to “Vad ska nästa studie handlar om?

  1. Cecilia A

    March 31, 2013 at 17:16

    Gillar att du kör på lite mer olika teman, hoppas själv på den med oärliga karaktärer! Skulle verkligen vilja ha lite tips om sådana böcker.😀

     
  2. Ica

    March 31, 2013 at 17:50

    Det är spännande med oärliga karktärer när man finner sig tycka om dem, fast man vet att de är “dumma”. Gillade huvudpersonerna I Karma Boulevard. (fast kanske mest att den staden med invånare förändrades och minns annorlunda hela tiden). 😀

     
    • Anna - Boktycke

      March 31, 2013 at 18:12

      Karma Boulevard hade jag inte hört talats om så tack för tipset!

       
  3. juliaD

    March 31, 2013 at 17:53

    Spänande vad det blir🙂

     
  4. Ica

    March 31, 2013 at 22:11

    Oj, vad förvånad jag blev av Icas kommentar där längre upp – speciellt som jag själv nyligen övergav en bok med en oärlig huvudkaraktär. Har jag skrivit i sömnen? tänkte jag. Men icke. Hej namne!

    Jag röstar på LGTB/HBT, speciellt eftersom jag la märke till att du nyss läste en sådan bok (ibland bara måste man)

     
  5. Fia Filur

    April 1, 2013 at 09:19

    Många roliga teman att välja mellan, men jag hade gärna velat läsa en studie om sjöjungfrur🙂

     
  6. bibblabella

    April 2, 2013 at 13:43

    TACK för tipset!🙂

     

Leave a Reply

 
