RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 14!

01 Apr

Nej, det är inget skämt, hela 24 intressanta böcker kommer att släppas under den här veckan!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Awakening (Tankborn #2) av Karen SandlerAwakening av Karen Sandler Dark Triumph (His Fair Assassin #2) av R.L. LaFeversDark Triumph av R.L. LaFevers If He Had Been With Me av Laura NowlinIf He Had Been With Me av Laura Nowlin

Awakening (Tankborn #2) av Karen Sandler
Det här är ett omsläpp verkar det som. Har inte läst första boken men vad jag har förstått så är det en dystopi med kastsystem och huvudrollen är en tjej som tillhör det lägsta kastet.

Dark Triumph (His Fair Assassin #2) av R.L. LaFevers
När jag läste Grave Mercy förra året så blev jag rätt besviken på den. Älskar dock konceptet med nunnor som lönnmördare och det finns väl en chans att jag kommer att plocka upp den här om den får bra betyg.

If He Had Been With Me av Laura Nowlin
Åh, gillar omslaget! Verkar vara en mörk contemporary som jag vanligtvist inte är så förtjust i, men omslaget är så snygg så att jag vill läsa den ändå 😀

In the Shadow of Blackbirds av Cat WintersIn the Shadow of Blackbirds av Cat Winters My Life After Now av Jessica VerdiMy Life After Now av Jessica Verdi Light (Gone #6) av Michael GrantLight av Michael Grant

In the Shadow of Blackbirds av Cat Winters
En historisk roman med spöken. Låter väldigt lockande tycker jag. Tyckte först att omslaget såg tråkigt ut men nu efter att har läst beskrivningen så tycker jag att den kusliga känslan passar in bra.

My Life After Now av Jessica Verdi
En contemporary om en tjej som förändrar sitt liv. Av beskrivningen av att döma så gissar jag på att hon upptäcker att hon är dödssjuk eller något liknande.

Light (Gone #6) av Michael Grant
Är det här sista boken i serien? Har bara läst första boken och tyckte att den bara var sådär till skillnad från majoriteten som verkar älskar den. Har dock hört att den blir bättre så nån gång lär jag väl ge andra boken en chans.

Nameless (Tales of Beauty & Madness #1) av Lili St. Crow & Lilith SaintcrowNameless av Lili St. Crow Naturals (The Lost Souls #2) av Tiffany TruittNaturals av Tiffany Truitt Rise (Eve #3) av Anna CareyRise av Anna Carey

Nameless (Tales of Beauty & Madness #1) av Lili St. Crow
Vad kul! En retelling på Snövit! Gillar omslaget också så den här vill jag läsa!

Naturals (The Lost Souls #2) av Tiffany Truitt
Första boken står på min to-read-lista så jag har inte vågat läsa beskrivningen av den här boken ifall den innehåller spoilers. Tror att det är en blandning mellan dystopi och fantasy.

Rise (Eve #3) av Anna Carey
Sista boken i serien. Har läst första boken Eve och hade svårt att fastna för karaktärerna. Men det är många som gillar den här serien vad jag vet.

Sacrifices (Shadow Grail #3) av Mercedes Lackey & Rosemary EdghillSacrifices av Mercedes Lackey & Rosemary Edghill Saved at Sunrise (Shadow Falls #4.5) av C.C. HunterSaved at Sunrise av C.C. Hunter Story's End (Storybound #2) av Marissa BurtStory’s End av Marissa Burt

Sacrifices (Shadow Grail #3) av Mercedes Lackey & Rosemary Edghill
Tredje boken i en urban fantasy-serie som jag inte vet så mycket om. Av betyget på första boken att döma så verkar den inte vara så bra.

Saved at Sunrise (Shadow Falls #4.5) av C.C. Hunter
En mellanbok till en serie jag är nyfiken på. Omslaget är riktigt snyggt.

Story’s End (Storybound #2) av Marissa Burt
Den här MG-serien verkar så gullig och söt. Vem vill inte leva i en sagovärld liksom? Måste skaffa hem första boken snart!

Stung av Bethany WigginsStung av Bethany Wiggins That Time I Joined the Circus av J.J. HowardThat Time I Joined the Circus av J.J. Howard The Collector (Dante Walker #1) av Victoria ScottThe Collector av Victoria Scott

Stung av Bethany Wiggins
En zombiebok? Den verkar iaf rätt spännande om en tjej som vaknar upp med ett märke på handen, ett märke som symboliserar att hon kommer att bli ett monster.

That Time I Joined the Circus av J.J. Howard
Gillar omslaget! Har faktiskt inte läst så många cirkusböcker trots att jag själv gillar cirkusar. Den här handlar om en tjej som får problem och sällar sig till en cirkus.

The Collector (Dante Walker #1) av Victoria Scott
Alla som har läst förhandskopiorna av den här boken verkar ha älskat den! Själv är jag oerhört nyfiken på den. Låter väldigt spännande med en manlig huvudroll som jobbar som själsamlare. Vill läsa!

The Key & The Flame av Claire M. CatererThe Key & The Flame av Claire M. Caterer The Rising (Darkness Rising #3) av Kelley ArmstrongThe Rising av Kelley Armstrong The Stone Demon (The Iron Witch #3) av Karen MahoneyThe Stone Demon av Karen Mahoney

The Key & The Flame av Claire M. Caterer
Tycker att omslagen till MG-böcker är så fina och gulliga. Den här låter väl kanske inte jätteunikt med barn som reser till en annan värld men den verkar spännande i alla fall.

The Rising (Darkness Rising #3) av Kelley Armstrong
Har första boken hemma men inte läst än så jag har inte vågat läsa beskrivningen på den här. Den här serien sägs vara en spin-off till The Darkest Powers som jag har läst och gillat.

The Stone Demon (The Iron Witch #3) av Karen Mahoney
Verkar vara e-boken samt den australienska versionen som släpps den här veckan samt med det här omslaget. Nästa vecka släpps boken i US eller UK med ett annat omslag.

The Sweetest Dark (The Sweetest Dark #1) av Shana AbeThe Sweetest Dark av Shana Abe This Is What Happy Looks Like av Jennifer E. SmithThis Is What Happy Looks Like av Jennifer E. Smith Vengeance Bound av Justina IrelandVengeance Bound av Justina Ireland

The Sweetest Dark (The Sweetest Dark #1) av Shana Abe
Sägs vara för fan till Lauren Kate och Libba Bray. Jag gillar ju Bray men är inte så förtjust i Kate så jag känner mig väl inte jättelockad. Men det låter ändå lite spännande med drakar och magi.

This Is What Happy Looks Like av Jennifer E. Smith
Samma författare som till Den statiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet som  jag tyvärr inte har läst (men är nyfiken på). Tror att det är samma typ av bok så gillar ni kärleksböcker så lär ni gilla den här.

Vengeance Bound av Justina Ireland
Gillar verkligen det här omslaget, så enkelt men ändå så effektfull i samband med titeln. Att den dessutom handlar om mytologi gör den ju extralockande!

White Lines av Jennifer BanashWhite Lines av Jennifer Banash Zombies Don't Forgive (Living Dead Love Story #2) av Rusty FischerZombies Don’t Forgive  av Rusty Fischer Rehellhjärta (Dust Lands #2) av Moira YoungRehellhjärta av Moira Young

White Lines av Jennifer Banash
Utspelar sig på 1980-talets New York och verkar vara en contemporary om en populär och rik flicka med familjeproblem.

Zombies Don’t Forgive (Living Dead Love Story #2) av Rusty Fischer
Uh… kärlekshistorier med zombies? Låter skumt! Är inte så förtjust i omslaget heller.

Rehellhjärta (Dust Lands #2) av Moira Young
Gillade Blodröd väg väldigt mycket då jag läste den så den här är jag absolut nyfiken på.

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
Ingen

Vill läsa!
If He Had Been With Me av Laura Nowlin
In the Shadow of Blackbirds av Cat Winters
Nameless av Lili St. Crow & Lilith Saintcrow
The Collector av Victoria Scott
Vengeance Bound av Justina Ireland
Rehellhjärta av Moira Young

Är nyfiken
Dark Triumph av R.L. LaFevers
Saved at Sunrise av C.C. Hunter
Story’s End av Marissa Burt
Stung av Bethany Wiggins
That Time I Joined the Circus av J.J. Howard
The Rising av Kelley Armstrong
This Is What Happy Looks Like av Jennifer E. Smith

Måttligt intresserad
Awakening av Karen Sandler
My Life After Now av Jessica Verdi
Light av Michael Grant
Naturals av Tiffany Truitt
Rise av Anna Carey
Sacrifices av Mercedes Lackey & Rosemary Edghill
The Key & The Flame av Claire M. Caterer
The Stone Demon av Karen Mahoney
The Sweetest Dark av Shana Abe
White Lines av Jennifer Banash
Zombies Don’t Forgive  av Rusty Fischer

Är nog inget för mig
Ingen

Åh gud, vilken fullspäckad vecka. Massor av böcker som jag är väldigt nyfiken på. Hade det inte varit för att jag redan har så många olästa böcker hemma så skulle flera av dem har hamnat på köpa-direkt-listan. Speciellt The Collector och Nameless vill jag gärna läsa!

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
10 Comments

Posted by on April 1, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

10 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 14!

  1. Fia Filur

    April 1, 2013 at 16:54

    Jag har läst Den statistiska sannolikheten … och den fastnade tyvärr inte hos mig. Gillade idén men tycker att boken hade kunnat vara så mycket bättre.

     
  2. frida

    April 1, 2013 at 17:43

    Det fanns många intressanta böcker! Jag fastande lite extra för: Nameless och sen vill jag gärna läsa Eve-serien, Dust land-serien och The Iron Witch-serien! 🙂

     
  3. Helena

    April 1, 2013 at 18:10

    Jag förmodar att Lili St. Crow & Lilith Saintcrow är pseudonymer, annars är det ett stort sammanträffande ^^ Kommer du att ge ut i ditt riktiga namn eller ha en pseudonym?

     
    • Anna - Boktycke

      April 1, 2013 at 18:17

      Ha inte funderat så mycket på det, men jag tror att jag ska ge ut det med mitt riktiga namn. Kan ju bli skumt på signeringarna annars hehe.

       
      • Helena

        April 2, 2013 at 18:43

        hehe det är sant. Undrar hur Lars Kepler signerar?

         
      • Anna - Boktycke

        April 2, 2013 at 18:44

        Haha, ena skriver lars och den andra kepler? :p

         
  4. Lena

    April 1, 2013 at 18:28

    Är nyfiken på och kommer troligen köpa If He Had Been With Me, In the Shadow of Blackbirds och My Life After Now vid något tillfälle. Lite nyfiken på Nameless är jag också 🙂

     
  5. Petra

    April 1, 2013 at 18:52

    Jag väntar på att få hem Rise och The Rising, och jag vill gärna läsa Saved at Sunrise, Vengeance Bound och This Is What Happy Looks Like. 🙂

     
  6. Maria - unga vuxna

    April 1, 2013 at 21:24

    Läste en recension av “If he had been with me” som gjorde mig sugen trots att jag inte heller är så mycket för den mörkare contempon. Men den verkar fin.

     
  7. Ella

    April 2, 2013 at 09:58

     

Leave a Reply

 
