RSS

Efterlängtat boksläpp – Tvillingar i ett sagoland

03 Apr

Tillbaka till sagolandet!

The Enchantress Returns

The Enchantress Returns (The Land of Stories #2) av Chris Colfer

Från Goodreads:

Alex and Conner Bailey have not been back to the magical Land of Stories since their adventures in The Wishing Spell ended. But one night, they learn the famed Enchantress has kidnapped their mother. Against the will of their grandmother (the one and only Fairy Godmother), the twins must find their own way into the Land of Stories to rescue their mother and save the fairy tale world from the greatest threat it’s ever faced.

Utgivningsdatum: 6:e Augusti 2013

Varför jag vill läsa boken
För det första så är omslaget så himla fint och gulligt och för det andra så är det Chris Colfer som har skrivit den. Jag läste ju första boken i serien The Wishing Spell förra året och tyckte om den väldigt väldigt mycket. Gillar verkligen att de kör på samma omslagsdesign! Ska bli jättekul att se vilka sagor Colfer kommer att behandla den här gången. Vet inte vilken saga isbjörnen och den gyllene harpan kommer ifrån. Någon som vet?🙂

 

13 responses to “Efterlängtat boksläpp – Tvillingar i ett sagoland

  1. Nina

    April 3, 2013 at 18:31

    Omslaget är ju väldigt fint. Och boken verkar bra, så det kanske blir att ta sig en titt på den sen.

     
  2. Lucy

    April 3, 2013 at 18:42

    Har första boken men inte kommit till den än, och det här får mig verkligen att bli peppad! Vilket underbart omslag alltså!

     
  3. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    April 3, 2013 at 20:11

    Åh fina omslag =) båda är jättefina. Måste läsa dem!

     
  4. Lexie

    April 3, 2013 at 20:25

    Du har fått en award av mig:)

     
  5. juliaD

    April 3, 2013 at 21:05

    Nu har du fått en award av mig🙂 Vill gärna läsa den bokserien som Chris skrivit🙂

     
  6. Helena

    April 3, 2013 at 21:33

    Hm… gyllene harpan kan vara den från Jack och bönstjälken. Isbjörnen vet jag inte, kanske Guldkompassen men det är väl inte en saga så…^^

     
    • Anna - Boktycke

      April 3, 2013 at 21:40

      Ah, harpan kan vara därifrån ja, tänkte också på guldkompassen men det är ju ingen saga. Kanske den där Snödrottningen-sagan? Vet inte ens vad den heter, men den om nån tjej som reser till snöriket/snödrottningen för att leta efter hennes älskade eller bror.

       
  7. Julia

    April 4, 2013 at 14:14

    Det är ju underbara omslag på böckerna, jag blir också sugen på att läsa dom eftersom Chris Colfer har skrivit dom🙂

     
  8. Elin - Bokparadiset

    April 4, 2013 at 19:50

    ÅH!!! Måste läsa så himla fint med lila också ju!!!

     
  9. Linnea

    April 5, 2013 at 19:13

    Isbjörnen kan komma från en saga som heter *east of the sun, West of the moon* som jag tror är skriven av en Norsk författare. Jag tror den handlar om en flicka och en isbjörnskung.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 5, 2013 at 21:59

      Ahh, okej, jag tror inte att jag har läst den… eller så har jag det. Är det den med att flickan gifter sig med isbjörnkungen som egentligen är en förbannad människa/prins. Hade för mig att han var människa på dagen men på natten blir han en björn. Ska bli kul att se om det är den när jag väl läser boken😀

       

Leave a Reply

 
