RSS

Nytt i bokvärlden! (April 2013 del 1)

07 Apr

Kommer att bli ett kortare inlägg än vanligt för jag har andra saker att göra 🙂 Tror iofs redan att ni har sett de flesta av nyheterna innan men här kommer en sammanfattning i alla fall!

Boknytt

The Son of Sobek
För alla Rick Riordan-fans så finns det nu ett bestämt datum för när The Son of Sobek kommer ut! The Son of Sobek är en novell där Percy Jackson (från Percy Jackson and the Olympians) och Carter Kane (från The Kane Chronicles) kommer att möta varandra. Man kan få tag på novellen genom att antingen köpa paperbackversionen av The Serpent’s Shadow som kommer ut den 7:e maj, eller så kan man köpa den som en e-bok som kommer ut den 18:e juni. Som en fan av båda serierna så kan jag knappt vänta tills jag får läsa den!

The Maze Runner på svenska!
Kände inte alls till detta förrän jag såg inlägget hos Bookrelated. Har försökt hitta mer information men inte lyckats.

 Filmnytt

City of Bones
En ny trailer till City of Bones har blivit släppt. Är så himla taggad!

Percy Jackson and the Sea of Monsters
En till film som har fått trailer är Percy Jackson and the Sea of Monsters. Själv var jag inte särskilt överdrivet förtjust i första filmen för den skiljde sig så mycket från boken. Kan ju hoppas att den här är bättre. Som vanligt tycker jag att trailern avslöjar för mycket av handlingen men eftersom jag redan har läst boken så är det okej för min del.

(On the) Jellicoe Road och Saving Francesca
Två av Melina Marchettas böcker håller just nu på att bli filmer: Jellicoe Road (eller On the Jellicoe Road som originaltiteln är) och Saving Francesca (kommer ut på svenska i år, boken alltså).

Omslagsnytt

Daylighters av Rachel Caine

Daylighters (Morganville Vampires #15) - Rachel Caine

15:e och sista boken i The Morganville Vampires! Själv är jag bara på bok nummer 11 men jag har som mål att avsluta den här serien i år. Föredrar egentligen de brittiska och de svenska omslagen men det är ändå kul att se  US-versionen.

The Enchantress Returns av Chris Colfer

The Enchantress Returns

Har redan visat upp den här boken tidigare i veckan men omslaget är bara för sött att jag vill nämna den här också. Andra boken i The Land of Stories.

The Iron Traitor av Julie Kagawa

The Iron Traitor

Andra boken i Call of the Forgotten-serien som i sin tur är en spin-off på The Iron Fey-serien. Har första boken hemma men tyvärr inte hunnit läsa den än.

Andra böcker som har fått omslag

Omslagsnytt april del1

 
3 Comments

Posted by on April 7, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

3 responses to “Nytt i bokvärlden! (April 2013 del 1)

  1. Fia Filur

    April 7, 2013 at 20:08

    Vad kul att Maze Runner kommer på svenska! Blev aldrig av att jag köpte den sista boken, så då kan jag vänta på översättningen istället. 🙂

     
  2. Nina

    April 7, 2013 at 22:20

    Jag håller på och läser Percy Jackson, läste dom 3, eller 4.. första böckerna och har sen börjat med den 4 igen, kommer inte ihåg om jag läst den men kanske.. Har inte kollat dom andra serierna än, men det blir väl att göra det också… Gillar i alla fall Percy Jackson.

     

Leave a Reply

 
