RSS

Nytt i hyllan – Blandade godbitar

07 Apr

Hade ju en stor bookhaul för inte så längesen men under förra och den här veckan så har ytterligare några böcker hittat hem till mig. Först fick jag böcker från Fia när vi träffades i Borås under påsken, flera av dem är helt nya och olästa dessutom. Så snäll hon är 😀

Sen tyckte jag så mycket om Giftet att jag frågade efter ett recensionsexemplar på fortsättningen Magin. Snacka om att jag blev överraskad när jag hittade två stora paket i brevlådan, det visade sig förlaget hade skickat med 8 (!) andra böcker i samma genre till mig. Verkligen supergeneröst! Tack så mycket Harlequin!

Nytt i hyllan - 2013-04-07

Det enda problemet är väl att böckerna jag har fått är uppföljande delar i olika serier, t.ex. så har jag fått bok 3, 4 och 5 i Shifter-serien av Rachel Vincent som jag är väldigt nyfiken på, men jag kan ju inte läsa dem förrän jag har skaffat hem bok 1 och 2. Detsamma gäller Maggie Shayne-böckerna som är del 9, 10, 11, 12 i Wings in the Night-serien. Känns inte direkt som att jag kommer att kunna läsa dem på ett tag. Sen fick jag även hem Järnriddaren som jag redan har läst på engelska  (den är förövrigt väldigt bra). Resten av böckerna har jag fått av Fia.

Mest taggad är jag på Magin, Immortal City och Strange Angels! 😀

 
10 Comments

Posted by on April 7, 2013 in Nytt i hyllan

 

10 responses to “Nytt i hyllan – Blandade godbitar

  1. Madeleine K

    April 7, 2013 at 14:10

    Jag har varit sugen på Strange Angel sååå mycket!

     
  2. Rebecka

    April 7, 2013 at 17:09

    Magin är verkligen bra! Maria V Snyder skriver på ett sätt som får slutet på varje kapitel att bli en cliffhanger! 🙂

     
  3. Dola

    April 7, 2013 at 19:00

    Vilken mail adress skickar du till om du frågar efter rec-ex hos Harlequin? Jag är så osäker på det och jag vågar inte riktigt testa. :O Skulle du kunna kommentera deras email-adress (som du använder) på min blogg? Tack iaf! Älskar din blogg ❤

     
  4. Fia Filur

    April 7, 2013 at 20:04

    Synd du inte fick hela Shifter-serien! Jag har faktiskt alla sex delarna hemma, men inte hunnit börja läsa än … 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 7, 2013 at 20:29

      Jag tror nästan att du kommer att hinna läsa dem före mig. Har ju en hel del olästa böcker hemma som du vet :p

       
  5. Yrsa

    April 14, 2013 at 15:17

    Jag ser fram emot att läsa recensionen av The Nine Lives of Chloe King. Jag såg tv-serien innan jag läste trilogin, och tycket tyvärr om tv-serien bättre än böckerna. Har du sett serien? Den kanske är bättre att läsa om man inte har sett serien 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 14, 2013 at 16:50

      Jag har inte sett tv-serien. Visste inte ens att det fanns förrän du sa det :p

       
      • Yrsa

        April 14, 2013 at 17:07

        Den var för bara något år sedan, men de la ner den efter en säsong. Det var tydligen inte tillräckligt många som tittade. Tror aldrig att den blev så stor, jag hittade den efter att någon amerikansk bokbloggare tipsade om den 🙂

         

Leave a Reply

 
