RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 16!

15 Apr

Den här veckan får vi stifta bekantskap med 15 färska nyheter.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Breath (Riders of the Apocalypse #4) av Jackie Morse KesslerBreath av Jackie Morse Kessler Dead Silence (The Body Finder #4) av Kimberly DertingDead Silence av Kimberly Derting Furious av Jill WolfsonFurious av Jill Wolfson

Breath (Riders of the Apocalypse #4) av Jackie Morse Kessler
Sista boken i serien antar jag. Har läst första boken och gillar konceptet. Min recension av den hittar ni här.

Dead Silence (The Body Finder #4) av Kimberly Derting
Trodde att den här skulle vara en trilogi så jag är lite förvånad över att det kommer ut en fjärde bok. Har läst första och andra boken och är till skillnad från många andra inget fan av huvudperson. Min recension av första boken hittar ni här.

Furious av Jill Wolfson
Låter spännande med tre arga tjejer som visar sig vara furies från grekisk mytologi. Gillar att omslaget faktiskt verkar passa handlingen.

Fyre (Septimus Heap #7) av Angie SagFyre av Angie Sage Game (Jasper Dent #2) av Barry LygaGame av Barry Lyga Nobody's Secret av Michaela MacCollNobody’s Secret av Michaela MacColl

Fyre (Septimus Heap #7) av Angie Sage
Knäppa karaktärer i en knäpp och magisk värld är min spontana beskrivning på den här serien (eller åtminstone på den första boken). Med tanke på serienamnet så antar jag att det här är den sista boken i serien. Min recension av första boken kan ni hitta här.

Game (Jasper Dent #2) av Barry Lyga
Den här serien är jag så himla nyfiken på. Verkar vara helt i min smak med en kille som har en seriemördare till pappa och har kanske ärvt några av sin pappas egenskaper.

Nobody’s Secret av Michaela MacColl
Av omslaget så trodde jag att det skulle vara en kärleksbok men den verkar mer vara en deckare. Handlar om en tjej som blir lite småkär och flörtar med en kille som vägrar säga uppge namn. När killen sedan hittas död så vill tjejen ta reda på hans identitet.

Taken (Taken #1) av Erin BowmanTaken av Erin Bowman The Grass Is Always Greener (Belles #3) av Jen CalonitaThe Grass Is Always Greener av Jen Calonita The Symptoms of My Insanity av Mindy RafThe Symptoms of My Insanity av Mindy Raf

Taken (Taken #1) av Erin Bowman
Ett efterlängtad boksläpp för mig 🙂 Skrev om den i det här inlägget men kort sagt så är det en dystopi där alla killar över 18 år försvinner spårlöst. Vill läsa!

The Grass Is Always Greener (Belles #3) av Jen Calonita
Tycker att modellen ser ut som en ung version av Bree i Desperate Housewives. Har inte så bra koll på vad den här serien handlar om men det verkar vara chick-lit.

The Symptoms of My Insanity av Mindy Raf
Handlar om en tjej som lider av inbillningssjuka. Sägs vara en humoristisk bok. Ska avvakta och kollar om den får bra betyg eller inte.

Tidal (Watersong #3) av Amanda HockingTidal av Amanda Hocking True (Elixir #3) av Hilary DuffTrue av Hilary Duff What Really Happened in Peru (The Bane Chronicles # 1) av Cassandra Clare & Sarah Rees BrennanWhat Really Happened in Peru av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan

Tidal (Watersong #3) av Amanda Hocking
Jag är inte riktigt säker om den här boken ges ut den här veckan. På Goodreads står det att den kommer att publiceras den här veckan men däremot så hittar jag ingen edition som motsvarar det datumet. Men hursomhelst så är det här en serie jag är lite nyfiken på.

True (Elixir #3) av Hilary Duff
Jag är alltid lite skeptisk när kändisar ger ut böcker och den här serien har tyvärr inte fått så bra betyg. Ifall jag hittar första boken i bibblan så kanske jag plockar upp den, men jag tror inte att jag kommer att lägga pengar på den.

What Really Happened in Peru (The Bane Chronicles #1) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
OMG, 40-sidor om Magnus Bane skriven av Cassandra Clare och Sarah Rees Brennan??? GE MIG!!!

Restips för utomjordingar - din guide till planeten jorden av BerättarministerietRestips för utomjordingar – din guide till planeten jorden av Berättarministeriet Saeculum av Ursula PoznanskiSaeculum av Ursula Poznanski Time Riders (Time Riders #1) av Alex ScarrowTime Riders av Alex Scarrow

Restips för utomjordingar – din guide till planeten jorden av Berättarministeriet
Skriven av hundra barn mellan 8 och 14 år från Järva och Södertälje. Inte direkt någon YA-bok men jag gillar den bakomliggande idén.
Obs,länken leder till Berättarministeriets hemsida.

Saeculum av Ursula Poznanski
Ännu en bok om spel av Poznanski, fast den här gången är det inget datorspel utan rollspel. Den har fått väldigt positiva recensioner så jag är ganska nyfiken. Har tidigare läst Erebos av författaren och min recension på den hittar ni här.

Time Riders (Time Riders #1) av Alex Scarrow
Ungdomar som anlitas av en hemlig förening som har något med tidsresor att göra. Kul att se en populär serie komma ut på svenska.

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
What Really Happened in Peru av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan

Vill läsa!
Game av Barry Lyga (om första boken är bra)
Taken av Erin Bowman
Saeculum av Ursula Poznanski

Är nyfiken
Breath av Jackie Morse Kessler
Furious av Jill Wolfson
Nobody’s Secret av Michaela MacColl
Tidal av Amanda Hocking (om första boken är bra)
Time Riders av Alex Scarrow

Måttligt intresserad
Dead Silence av Kimberly Derting
Fyre av Angie Sage
The Symptoms of My Insanity av Mindy Raf
True av Hilary Duff

Är nog inget för mig
Ingen

Ganska lugn vecka som tur är. Det smidiga med att The Bane Chronicles bara finns som e-bok är ju att man får den direkt när man köper den. Så skönt att slippa behöva vänta på frakt! Annars så är jag mest nyfiken på Taken, men kommer inte att köpa hem den förrän jag har rensat bland mina olästa böcker.

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
11 Comments

Posted by on April 15, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

11 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 16!

  1. Kajsa

    April 15, 2013 at 17:55

    Känner mig lite trög här men… Var kan man köpa What Really Happened in Peru? xD

     
  2. Nina

    April 15, 2013 at 18:04

    Det verkar vara en del intressant där, som Taken, Tidal, och Furious, så man får väl se om man hittar dom.

     
  3. frida

    April 15, 2013 at 18:17

    Jag vill definitivt läsa Taken av Erin Bowman men måste nog oxå rensa lite bland mina olästa böcker först..!

     
  4. Mel

    April 15, 2013 at 18:23

    Synd att What Really Happened in Peru bara släpps i e-book format, men eftersom det finns 10 delar i The Bane Chronicles serien (totalt 400 sidor) så får vi hålla tummarna för att de tillsammans bildar en bok man kan köpa i butiken =D Gillar ju Cassandra Clare så hoppas hoppas hoppas. Dock blev jag tyvärr besviken på Brennan…

    Vill såååå gärna läsa Taken av Bowman. De andra böckerna är jag bara smått intresserad av. Och eftersom jag har ungefär femtio olästa böcker i hyllan och det hela tiden kommer nya recex med posten så kommer det dröja ett tag innan jag köper Taken =/ Att även andra böcker är högre prioriterade gör ju också att den antagligen inte kommer att köpas.

    Är just nu i valet och kvalet: håller på att välja vilka böcker jag ska köpa i slutet av april: först var listan över 1000 böcker lång och nu har jag lyckas tagit bort alla utom 23 – men nu kan jag inte längre välja (men kommer endast ha råd med 7 stycken denna gång)! Ingen aning om hur jag ska välja xD Böcker borde ges bort gratis av staten…

     
    • Anna - Boktycke

      April 15, 2013 at 18:36

      Synd att du blev besviken på Brennan, själv så blev hon en av mina favoritförfattare med Unspoken 😀

      Whaaat, 1000 böcker till 23??? Jag som tyckte att jag var duktig när jag rensade 20 böcker bort från min to-read-lista på Goodreads. Har nu bara 628 stycken böcker uppskriven på den :p

       
      • mel

        April 16, 2013 at 18:28

        Jo det var synd eftersom jag hade då skyhöga förhoppningar 😛

        Haha ja, min lista är rätt lång och jag kommer säkert aldrig köpa alla, men det är riktigt svårt att välja bort böcker. Att ta bort tjugo böcker är bra ändå tycker jag 🙂 men nu kan jag inte bestämma med mellan resterande 19 böcker vilka det är som får hänga med i nästa beställning 😦 får väl lotta xD

        Storgillar din blogg, btw 🙂 har följt den ungefär ett år nu O:-)

         
      • Anna - Boktycke

        April 16, 2013 at 18:35

        Åh, vad kul att höra! Försöker ju göra min blogg så bra och intressant som möjligt så det är jätteroligt att höra att du gillar den 😀

         
  5. Siri

    April 18, 2013 at 13:59

    The bane chronicles, eller alla e-books i guess, kan man köpa det till en vanlig pc? eller måste man ha en läsplatta, kindle, ipad mm?

     
    • Anna - Boktycke

      April 18, 2013 at 14:19

      Jag har bara köpt e-böcker från amazon och då använder jag appen/programmet Kindle för att läsa de böcker som jag har köpt. Jag har bara testat att läsa på mobilen och min surfplatta men vad jag har förstått så finns även kindle för pc. Finns säkert mer information om du googlar på “Kindle for pc”. Har du en smart phone så kan du ju testa att ladda ner kindle-appen till den. Hur det funkar med de andra internetbutikerna, t.ex. adlibris och cdon vet jag tyvärr inte.

       

Leave a Reply

 
