RSS

Nytt i hyllan – Spöken, vampyrer och tidsresor

20 Apr

Det är ett faktum, jag älskar Malmös stadsbibliotek!!! Så många fina fina böcker de har! Känns som att jag har kommit till himmelriket varje gång jag är där! Nu under veckan var jag där för att lämna tillbaka ett par böcker och givetvis kunde jag inte lämna stället tomhänt.

Nytt i hyllan 2013-04-20

Safirblå är ett recensionsexemplar från Bonniers Carlsen men resten är från biblioteket. Speciellt glad blev jag över att hitta The Iron Legends och Shadow and Bone.

Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni i så fall om dem?

 
10 Comments

Posted by on April 20, 2013 in Nytt i hyllan

 

10 responses to “Nytt i hyllan – Spöken, vampyrer och tidsresor

  1. Petra

    April 20, 2013 at 12:26

    Jag har bara läst The Iron Legends och gillade den.🙂 Det ska bli kul att se vad du tycker om Shadow and Bone, jag har den hemma men kommer mig aldrig för att läsa den.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 20, 2013 at 20:04

      Blev jätteglad när jag hittade TIL, hade ju tänkt köpa den men nu sparar jag pengarna och kan lägga dem på en annan bok istället🙂

       
  2. Elin - Bokparadiset

    April 20, 2013 at 13:25

    Body and soul läste jag alldeles nyss. Den är inte alls lika bra som queen of dead, som jag gillade riktigt mycket! Och Safirblå är toppen!

     
    • Anna - Boktycke

      April 20, 2013 at 20:04

      Ser mycket fram emot alla tre. Läste ut The Ghost and the Goth för rätt länge sen men jag gillade den!

       
  3. Lisa

    April 20, 2013 at 14:53

    Vilket underbart bibliotek det verkar vara! Det engelska utbudet på biblioteket här sträcker sig så långt som Twilight och Harry Potter, haha🙂 Har bara läst Shadow and Bone av de du har här, men gillade den! Det ska bli roligt att se vad du tycker om den! Jag är rätt så säker på att jag kommer köpa hem uppföljaren när den kommer ut.

     
    • Anna - Boktycke

      April 20, 2013 at 20:06

      Jaa, fattar inte varför jag inte har varit där tidigare! Shadow and Bone har varit med på min to-read-lista sen den kom ut så det ska bli jättespännande att läsa den.

       
  4. frida

    April 20, 2013 at 15:49

    Jag bor oxå i malmö och håller med om att stadsbiblioteket är ritkigt bra! Dock var det länge sedan jag var där nu.. men nästa vecka ska det absolut bli en tur dit! Ska bli kul att läsa recensionen av Shadow and Bone!

     
    • Anna - Boktycke

      April 20, 2013 at 20:06

      Åh, jag kommer att besöka biblioteket minst en gång i månaden nu🙂 Vill knappt gå därifrån när jag väl är där :p

       
  5. Lexie

    April 21, 2013 at 23:08

    Älskar Stacey Kades böcker:)

     
    • Anna - Boktycke

      April 22, 2013 at 19:23

      Gillar dem också! Håller på att läsa Queen of the Dead nu och än så länge är den bra🙂

       

Leave a Reply

 
