RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 17!

22 Apr

Sista veckan i april bjuder på 17 stycken godingar!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Acid av Emma PassAcid av Emma Pass Arclight av Josin L. McQueinArclight av Josin L. McQuein Blood Awakening (Blood Prophecy #2) av Jamie ManningBlood Awakening av Jamie Manning

Acid av Emma Pass
En bok som jag är jättenyfiken på, varför kan ni läsa i det här inlägget. Älskar omslaget också!

Arclight (Arclight #1) av Josin L. McQuein
En dystopisk miljö med konstigt ljus och en flicka utan minnen. Den låter väl hyfsat intressant men den har inte fått så bra betyg på goodreads så just nu är jag inte så intresserad.

Blood Awakening (Blood Prophecy #2) av Jamie Manning
Andra delen i en vampyrserie. Första boken har fått helt okej betyg så lite intresserad är jag.

Chosen at Nightfall (Shadow Falls #5) av C.C. HunterChosen at Nightfall av C.C. Hunter Crush (Crash #3) av Nicole WilliamsCrush av Nicole Williams Echo av Alicia Wright BrewsterEcho av Alicia Wright Brewster

Chosen at Nightfall (Shadow Falls #5) av C.C. Hunter
Älskar färgerna! Den himlen tackar jag inte nej till. Det här är en serie som jag är väldigt nyfiken på. Men det tar nog ett tag innan jag är ikapp den femte boken…

Crush (Crash #3) av Nicole Williams
Sista boken i en New Adult-serie. Har faktiskt börjat bli allt mer nyfiken på andra NA-böcker så det är möjligt att jag kommer att klicka hem första boken i den här serien inom snar framtid.

Echo av Alicia Wright Brewster
Omslaget är verkligen inte lockande. Det känns även som att jag har läst mer än halva boken genom att läsa baksidan…

House of Secrets (House of Secrets #1) av Ned Vizzini & Chris ColumbusHouse of Secrets av Ned Vizzini & Chris Columbus How I Lost You av Janet GurtlerHow I Lost You av Janet Gurtler How Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True av Sarah StrohmeyerHow Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True av Sarah Strohmeyer

House of Secrets (House of Secrets #1) av Ned Vizzini & Chris Columbus
Ännu en MG-bok med supergullig framsida. Syskon som reser till en annan värld är väl lätt kliché, men jag känner mig ändå lockad 🙂

How I Lost You av Janet Gurtler
Jag trodde först att den där röda cirkeln var ett klistermärke, typ “Nästa Hunger Games!”, men sen insåg jag att det var bokens titel. En contemporary om två bästisar som får problem med vänskapen.

How Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True av Sarah Strohmeyer
“The Devil Wears Prada set in Disney World”, haha, den beskrivningen fick mig på fall. Är nyfiken!

Pretty Dark Nothing av Heather L ReidPretty Dark Nothing av Heather L Reid Quintana of Charyn (Lumatere Chronicles #3) av Melina MarchettaQuintana of Charyn av Melina Marchetta Spirit's Chosen (Spirit's Princess #2) av Esther M. FriesnerSpirit’s Chosen av Esther M. Friesner

Pretty Dark Nothing av Heather L Reid
En tjej som inte kan sova för hennes drömmar hemsöks av demoner. I vanliga fall skulle jag nog vara väldigt lockad men nu har jag så många olästa böcker hemma så jag tycker bara att den verkar sådär.

Quintana of Charyn (Lumatere Chronicles #3) av Melina Marchetta
Den här släpptes i september förra året i Australien och nu släpps den äntligen i USA (eller är det UK?). De flesta av er känner nog redan till Melina Marchetta. Det här en fantasy-serie av henne.

Spirit’s Chosen (Spirit’s Princess #2) av Esther M. Friesner
Historisk roman med japan-tema. Gillar inte riktigt omslagsdesignen.

Natural Born Angel (Immortal City #2) av Scott SpeerNatural Born Angel av Scott Speer The Silver Dream- An InterWorld Novel (Interworld #2) av Michael Reaves, Neil Gaiman & Mallory ReavesThe Silver Dream av Michael Reaves, Neil Gaiman & Mallory Reaves Unbreakable (Unraveling #2) av Elizabeth NorrisUnbreakable av Elizabeth Norris

Natural Born Angel (Immortal City #2) av Scott Speer
Har första boken hemma men inte hunnit läsa än. Har inte läst beskrivningen på den här boken för jag vill undvika spoilers. Gillar jag första boken så lär jag köpa den här.

The Silver Dream (Interworld #2) av Michael Reaves, Neil Gaiman & Mallory Reaves
Första boken gavs ut 2007 och vad jag vet så var den rätt populär. Nu, 6 år senare släpps andra boken. Är det någon som har läst första boken?

Unbreakable (Unraveling #2) av Elizabeth Norris
Har läst första boken och tyckte att den var okej. Lär nog dröja ett tag innan jag plockar upp fortsättningen. Min recension av första boken har ni här.

The Rules (Project Paper Doll #1) av Stacey KadeThe Rules av Stacey Kade The Elite (The Selection #2) av Kiera CassThe Elite av Kiera Cass

The Rules (Project Paper Doll #1) av Stacey Kade
Har tidigare läst The Ghost and the Goth av författaren och gillade den väldigt mycket. Tycker att hennes nya dystopiska serie verkar superlovande! Vill läsa!

The Elite (The Selection #2) av Kiera Cass
Yay! Även om The Selection hade sina brister så tyckte jag att den var väldigt underhållande. Ser mycket fram emot fortsättningen! Heja Maxon!

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
Ingen

Vill läsa!
Acid av Emma Pass
Chosen at Nightfall av C.C. Hunter (om de tidigare böckerna är bra)
The Rules av Stacey Kade
The Elite av Kiera Cass

Är nyfiken
Blood Awakening av Jamie Manning (om första boken är bra)
Crush av Nicole Williams
House of Secrets av Ned Vizzini & Chris Columbus
How Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True av Sarah Strohmeyer
Quintana of Charyn av Melina Marchetta
Natural Born Angel av Scott Speer (om första boken är bra)

Måttligt intresserad
Arclight av Josin L. McQuein
How I Lost You av Janet Gurtler
Pretty Dark Nothing av Heather L Reid
Spirit’s Chosen av Esther M. Friesner
The Silver Dream av Michael Reaves, Neil Gaiman & Mallory Reaves
Unbreakable av Elizabeth Norris

Är nog inget för mig
Echo av Alicia Wright Brewster

Var ändå en del böcker som jag vill läsa den här veckan. Om det inte vore för att jag redan har så många olästa böcker hemma så skulle jag säkerligen har köpt dem på direkten. Vill ju helst inte ha mer än 20 olästa böcker i hyllan, just nu har jag närmare 50 st…

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
10 Comments

Posted by on April 22, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

10 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 17!

  1. Rebecka

    April 22, 2013 at 18:52

    Är också nyfiken på Shadow Falls serien och tror att jag ska köpa hem första boken i The selection! Och om jag gillar nån av dem böckerna så behöver jag ju knappast vänta på nästa del i serien! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 22, 2013 at 19:27

      Det är ju fördelen med att börja läsa en serie det redan finns många böcker av. Avskyr när böcker slutar i en superspännande cliffhanger och man måste vänta i över ett år för att läsa nästa bok. Då har man ju redan glömt vad som hände i förra boken!

       
  2. Lena

    April 22, 2013 at 19:51

    Håller verkligen med att färgerna på omslaget för Chosen at nightfall är väldigt fina. Den här gången är jag bara lite nyfiken på How I Lost You.
    Jag har inte läst The Selection än, men jag är ganska säker på att jag kommer att köpa hem The Elite snart så den hamnar nog på listan med.

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 07:57

      Haha jo, kan ju vara bra att läsa The Selection innan man läser The Elite :p Är väldigt sugen på att köpa hem den, ska bara läsa 30 andra böcker först…

       
  3. RoM

    April 22, 2013 at 21:32

    The Elite blev jag sugen på, men antar att jag måste läsa nummer 1 först …

     
  4. jeebah

    April 23, 2013 at 08:09

    Nicole Williams NA serie är helt OK, den startar faktiskt i High school. Jag har läst bättre NA/ Mature YA (exv Jillian Dodds Keatyn Chronicles som jag verkligen gillar!). Men det som är bra med Clash/Crash/Crush/ är att man nu kan läsa hela serien och inte behöva vänta.

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:07

      Ska definitivt kolla upp Jillians Dodds böcker, är ganska sugen på att läsa mer NA.

       
  5. Nina

    April 23, 2013 at 23:39

    Några böcker där som verkar intressanta, som Acid och How Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True. Några andra också, men det är ju en fördel om man börjar med första boken i en serie.

     
    • Anna - Boktycke

      April 24, 2013 at 18:09

      Har hört rätt bra saker som How Zoe blabla faktiskt. Ska nog försöka ha med den i de framtida beställningarna.

       

Leave a Reply

 
