RSS

Omslagsnytt – Untold av Sarah Rees Brennan

23 Apr

Jag brukar vanligtvis spara omslagsnyheter till Nytt i bokvärlden-inläggen men det här rör sig om en av mina favoritböcker. Omslaget för Untold, fortsättningen på den fantastiska Unspoken är nu släppt!

Untold

WTF!!!!!!!!! Vad har de gjort?!! Gaaaaaaaahh!!!!

*10 minuter senare*

Puh, nu har jag lugnat ner mig lite. Men seriöst, varför varför varför? Jag hoppades först på att det här var omslaget för paperbacken men det verkar faktiskt vara omslaget för den inbundna versionen. Men gud, blir så himla trött på dessa omslagsdesignbyten. Älskade ju omslaget för Unspoken! Varför kunde de inte ha behållit samma omslagsdesign? Unspoken är den bästa boken jag har läst på länge så jag känner mig extra upprörd för jag hade planer på att köpa hem Untold i hardback. Nu kommer det ju inte alls att passa in lika bra. Jaja, jag är som sagt inte helt säker på att det här är omslaget för den inbundna versionen, har fortfarande ett litet hopp om att det är omslaget till paperbacksversionen. Håller verkligen tummarna för att förlaget kommer att släppa den inbundna versionen i den gamla omslagsdesignen.

Här är omslaget för Unspoken (som är himla fantastiskt ifall ni på något sätt kan ha missat det🙂 )

Unspoken duell

Vad tycker ni om det nya omslaget? Hiss eller diss?

 
26 Comments

Posted by on April 23, 2013 in Blandat

 

26 responses to “Omslagsnytt – Untold av Sarah Rees Brennan

  1. Elin - Bokparadiset

    April 23, 2013 at 12:04

    Inte alls lika snyggt som unspoken är ju!!!

     
  2. Emma

    April 23, 2013 at 15:12

    Jag var precis på biblioteket och lånade Unspoken och omslaget på den boken (paperback) var så fult! Hardbacken är så mycket finare! Hoppas att boken är lika bra som alla säger🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:08

      Menar du den där gula? Ja, den är inte så snygg näh:/

       
      • Emma

        April 23, 2013 at 20:37

        Ja, precis. Nej, vacker är den inte!

         
  3. Petra

    April 23, 2013 at 15:53

    Jag blev jättebesviken när jag såg omslaget.:/

     
  4. dreamlandbookreviewer

    April 23, 2013 at 16:37

    NEEEEEJ! Varför?!?

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:08

      Ja… det kan man ju undra…

       
      • dreamlandbookreviewer

        April 23, 2013 at 20:11

        Jag hoppas verkligen att det bara är paperback! Annars har de gjort det mest korkade omslagsbytet någonsin:/
        Unspoken är ju så underbart fin🙂

         
  5. Linnea

    April 23, 2013 at 18:38

    Stor suck! Har precis beställt hem unspoken i hardback, eftersom jag tyckte att den var så fin (och alla verkar gilla den så mycket). Och så hinner jag inte ens få hem den innan jag ser detta😦

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:09

      Vad tråkigt! Men jag hoppas på att du kommer att gilla Unspoken!

       
  6. Beate

    April 23, 2013 at 19:26

    Jag tycker båda är riktigt snygga, men de passar ju ABSOLUT inte ihop! De ger väldigt annorlunda bilder av serien, vilket känns lite skumt.

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:10

      Tycker att det nya omslaget är rätt tråkigt faktiskt, säger ingenting om humorn i serien. Men vi får hoppas på att det är paperbacksomslaget och inte det inbundna omslaget.

       
  7. Lena

    April 23, 2013 at 20:09

    Nämen va. Jag hoppas omslaget hamnar i samma stil som Unspoken, finns ju tid att ändra det ännu😛 Om inte så blir jag ganska besviken med tanke på att jag läste att författaren absolut älskade just Unspoken omslaget och stilen. Vi får hålla tummarna!

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2013 at 20:11

      Jepp jepp. Det är ju inte helt säkert att det är omslaget för den inbundna versionen. Hoppas verkligen på att det är till för paperbacken.

       
  8. Rebecca G

    April 23, 2013 at 20:43

    VA? Men nej, skojar dem. Nu får de väl ta och ge sig, de får bestämma sig för en design och låta alla böckerna i serien ha det. Vad är det svåra liksom, förstår inte varför de ska fortsätta att ändra sådär:/
    Har dessutom Unsopken hemma i harback versionen. Blir så trött….

     
    • Rebecca G

      April 23, 2013 at 20:43

      Unspoken*

       
    • Anna - Boktycke

      April 24, 2013 at 18:08

      Ja, tycker att det är så synd samt irriterande att de ändrar när man redan har första boken hemma i den gamla designen. Men vi får hoppas på att det är paperbackversionen som omslaget är för.

       
  9. Johanna

    April 23, 2013 at 22:36

    Jag älskar omslaget till Unspoken, men när jag såg omslaget till Untold? Bara nej… vf måste de göra så här? Fattar inte folket som gör omslagen att vi vill ha kvar samma genom hela serien?

     
  10. Veronica

    April 25, 2013 at 17:42

    Seriöst vill lägga mig och gråta! Första är ju så snyggt de hör ju inte ens ihop, ååh blir så arg!!!

     
    • Anna - Boktycke

      April 26, 2013 at 08:27

      Det var min första reaktion när jag såg det nya omslaget också:/

       
  11. Fanny

    April 26, 2013 at 21:50

    Jag tycker att omslaget är snyggt, men kanske inte till just den serien:/

     
    • Anna - Boktycke

      April 26, 2013 at 22:33

      Näh, tycker också att den är rätt fin, men den förmedlar ju inte alls känslan i boken:/

       
  12. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    July 29, 2013 at 08:49

    Men urk så tråkigt😦

     

Leave a Reply

 
