RSS

The Book Sacrifice Tag

27 Apr

Har blivit taggad av Lucy från Bokrygg och Mel från Iheartfantasy. Eftersom den här tag:en verkar så kul så tänkte jag göra den.

Fallen1. En överskattad bok.
Vi börjar med Zombie apokalyps! Låt oss säga att du är i en bokhandel, kollar runt bland bokhyllarna, när BAM! Zombie attack. Ett meddelande i högtalarna berättar att militären har upptäckt att zombiernas enda svaghet är överskattade böcker.

Vilken bok kastade, med vetskap om att det är en väldigt hypad bok (för att vara säker på att det ska fungera), skulle du kasta på dem? 

Fallen av Lauren Kate är en bok som jag hade skyhöga förväntningar på men som inte alls föll mig i smaken. Fick tvinga mig igenom den och jag är väldigt säker på att jag aldrig kommer att läsa klart den här serien.

_____________________________________________________________________________________

Feedback av Robison Wells2. En uppföljare.
Låt oss säga att du precis lämnat frisören med en fantastisk ny frisyr och BOOM: kraftigt skyfall, du har aldrig sett sånt regn i hela ditt liv.

Vilken uppföljare är du villig att offra som paraply för att skydda dig själv?

Åh gud, vilken besvikelse! Första boken Variant är en av de mest spännande böckerna jag vet och så kommer Feedback som förstör allt. Till råga på köpet så har författaren och förlaget bestämt sig för att inte släppa någon tredje och avslutande bok alls, så hela serien slutar typ mitt i en cliff-hanger. Gahhh, så himla synd på en bra berättelse. 

_____________________________________________________________________________________

nässlorna blomma3. En klassiker.
Låt oss nu säga att du sitter på en föreläsning och din lärare pratar oavbrutet om hur en klassiker förändrade världen, hur den revolutionerade litteraturen och du blir så trött på det att du kastar klassikern rakt i ansiktet på hen för att vet du vad? Den här klassiker är bara idiotisk och är värd all kvarsittning bara för att visa alla hur du känner.

Vilken klassiker kastade du?

Har inte läst så många klassiker men jag minns att i gymnasiet var vi tvungna att läsa Nässlorna Blomma av Harry Martinson. Den var bara sååååååå tråkig. Tror inte ens att jag läste den ordentligt utan bara skummade igenom sidorna. Sedan dess har jag undvikit svenska klassiker haha.

_____________________________________________________________________________________

Modelland by Tyra Banks
4. Sämsta boken i ditt liv!

Du hänger i biblioteket när BAM! global uppvärmning råder plötsligt och världen utanför har plötsligt blivit frusen ödemark. Du är fångad och din enda chans att överleva är att elda böcker.

Vilken bok springer du först till, som du skulle bränna upp utan att känna någon ånger? 

Egentligen vill jag välja Nässlornas blomma igen här för det är nog den sämsta (eller i alla fall den tråkigaste) boken jag har läst klart i mitt liv. Men inte långt från den är Modelland av Tyra Banks. Hur mycket jag än gillar Top Model så kan jag inte blunda för faktumet att Tyras debutbok hör till bland de sämsta jag någonsin har läst.

_____________________________________________________________________________________

Så nu är det alltså meningen att jag ska skicka iväg taggen vidare men jag tycker att det är jättesvårt att bara tagga ett fåtal när det finns så många härliga bloggare därute. Därför bestämmer jag mig helt enkelt för att tagga ALLA som vill göra den här.

 
3 Comments

Posted by on April 27, 2013 in Blandat, Listor och enkäter

 

3 responses to “The Book Sacrifice Tag

  1. Melanie

    April 27, 2013 at 17:21

    Vad roligt att du gjorde den! Intressanta svar – nu vet man vilka böcker man ska hålla sig undan ifrån haha =)

     
  2. Malka

    May 2, 2013 at 09:25

    Jag tyckte att den här var jättekul och gjorde den på min lilla blogg. Gillar verkligen din blogg och blir otroligt sugen på alla intressanata böcker du skriver om.

     

Leave a Reply

 
