RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 18!

29 Apr

17 nya härligheter som kommer att släppas den här veckan!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Belonging (Temptataion #2) av Karen Ann Hopkins
Belonging av Karen Ann Hopkins
Breathless (Elemental #2.5) av Brigid Kemmerer
Breathless av Brigid Kemmerer
Game. Set. Match. (Outerbanks Tennis Academy #1) av Jennifer Iacopelli
Game. Set. Match. av Jennifer Iacopelli

Belonging (Temptataion #2) av Karen Ann Hopkins
Gillar omslaget men en historisk kärlekshistoria om en tjej som blir ihop med en amish-kille låter inte så lockande för mig.

Breathless (Elemental #2.5) av Brigid Kemmerer
En mellanbok till en serie jag är nyfiken på. Måste verkligen se till att skaffa hem första boken snart!

Game. Set. Match. (Outerbanks Tennis Academy #1) av Jennifer Iacopelli
En New Adult-bok om tennis. Inte så förtjust i omslaget tyvärr. Varför känns det som att alla New Adult-böcker har ett kyssande par på omslaget?

Gorgeous av Paul Rudnick
Gorgeous av Paul Rudnick
Our Song av Jordanna Fraiberg
Our Song av Jordanna Fraiberg
The Beautiful and the Cursed (The Dispossessed #1) av Page Morgan
The Beautiful and the Cursed av Page Morgan

Gorgeous av Paul Rudnick
Den här låter lite halvskum om en alldaglig tjej som blir omgjord till supermodell av en knäpp designer. Sen blir en brittisk prins kär i hennes modell-jag men tjejen vill att han ska gilla hennes riktiga-jag. Den låter lite intressant men den har tyvärr inte fått så bra betyg av förhandsläsarna.

Our Song av Jordanna Fraiberg
Låter som en typisk contemporary med en trasig tjej som möter en kille som visar sig ha en hemlig agenda. Hade killen varit barbröstad skulle den här ha sett ut som omslaget till en New Adult-bok hehe.

The Beautiful and the Cursed (The Dispossessed #1) av Page Morgan
Den här boken kommer att släppas med ett annat (och snyggare) omslag om två veckor. En gotisk och övernaturlig thriller som utspelar sig i Paris låter ju inte dumt alls!

If I Should Die (Revenants #3) av Amy Plum
If I Should Die av Amy Plum
Life After Theft av Aprilynne Pike
Life After Theft av Aprilynne Pike
Sweet Peril (The Sweet Trilogy #2) av Wendy Higgins
Sweet Peril av Wendy Higgins

If I Should Die (Revenants #3) av Amy Plum
Blev ganska besviken på första boken i serien så jag har inte ens plocka upp andra boken fast jag har sett den i biblioteket. Nu är i alla fall den tredje och sista boken ute! Min recension om första boken kan ni hitta här.

Life After Theft av Aprilynne Pike
Åh, en privatskola för rika barn där huvudrollen är en kille som kan se en död flicka. Låter inte alls dumt! Har tidigare läst Wings av författaren och tyckte att den var rätt så bra. Den här är även en retelling av The Scarlet Pimpernel som jag inte alls känner till, men nyfiken på boken är jag i alla fall.

Sweet Peril (The Sweet Trilogy #2) av Wendy Higgins
Har första boken hemma men inte läst än så jag vågar inte läsa beskrivningen på den här. Men en urban fantasy om änglar och demoner kan inte bli fel🙂

The Boyfriend App av Katie SiseThe Boyfriend App av Katie Sise The Last Academy av Anne ApplegateThe Last Academy av Anne Applegate The Loop av Shandy LawsonThe Loop av Shandy Lawson

The Boyfriend App av Katie Sise
Låter lite smårolig med en tjej som gör en pojkväns-app för att vinna pengar och plötsligt blir hon känd och får en massa killar efter sig. Tycker att omslaget är väldigt sött!

The Last Academy av Anne Applegate
Alla som tänker på The Vampire Academy räck upp en hand! Annars så tycker jag att den här låter mycket spännande med en mystisk internatskola där elever ibland försvinner spårlöst och ingen verkar bry sig.

The Loop av Shandy Lawson
Omslaget skriker tidsresor och gissa vad… det är en bok om tidsresor! Förstår inte riktigt varför så många nya tidsresor-böcker har superstor text och fartstreck. Nåja, jag är inte så intresserad av den här typen av böcker tyvärr.

The Lucy Variations av Sara ZarrThe Lucy Variations av Sara Zarr The Originals av Cat PatrickThe Originals av Cat Patrick The Program (Program #1) av Suzanne YoungThe Program av Suzanne Young

The Lucy Variations av Sara Zarr
Så fint! Älskar färgerna i omslaget! Handlar om en talangfull pianist som försöker hitta tillbaka till sig själv och musiken. Eftersom jag själv har spelat piano i ett år så är jag lite intresserad.

The Originals av Cat Patrick
Tre identiska kloner som låtsas leva som en enda person. Men så blir en av dem kär och det blir problem. För er som inte gillar det filmposter-liknande omslaget så kommer boken att ges ut med ett annat omslag om en vecka.

The Program (Program #1) av Suzanne Young
Var inte jätteförtjust i A need so Beautiful av författaren men den här låter väldigt lovande. Boken handlar om en framtidsvärld där  många tonåringar tar livet av sig och regeringen kan tvinga ungdomar att vara med i The Program som raderar deras minnen. Vill läsa!

The Ward av Jordana FrankelThe Ward av Jordana Frankel The Eternity Cure (Blood of Eden #2) av Julie KagawaThe Eternity Cure av Julie Kagawa

The Ward av Jordana Frankel
En postapokalyptiskt dystopi om en tjej som för att rädda sin syster försöker hitta färskvatten för regeringen. Sen träffar hon på en ung forskare och de upptäcker en stor och farlig hemlighet. Den här låter verkigen som en typisk dystopi haha. Men den har fått hyfsat bra betyg av förhandsläsarna så lockad är jag ändå.

The Eternity Cure (Blood of Eden #2) av Julie Kagawa
Yay, mera vampyrdystopi! Gillar ju första boken så givetvis vill jag läsa den här. Har faktiskt redan beställt den hehe. Min recension av den första boken hittar ni här.

————————————————————————————————————————————–

Och här kommer min lista på hur intresserad jag är av veckans boksläpp.

Ska köra direkt!
The Eternity Cure av Julie Kagawa

Vill läsa!
Sweet Peril av Wendy Higgins (om första boken är bra)
The Program av Suzanne Young
The Ward av Jordana Frankel

Är nyfiken
Breathless av Brigid Kemmerer
The Beautiful and the Cursed av Page Morgan
Life After Theft av Aprilynne Pike
The Boyfriend App av Katie Sise
The Last Academy av Anne Applegate
The Originals av Cat Patrick

Måttligt intresserad
Game. Set. Match. av Jennifer Iacopelli
Gorgeous av Paul Rudnick
Our Song av Jordanna Fraiberg
If I Should Die av Amy Plum
The Lucy Variations av Sara Zarr

Är nog inget för mig
Belonging av Karen Ann Hopkins
The Loop av Shandy Lawson

Hoppas på att jag får hem The Eternity Cure under veckan. Fast känner jag mig själv rätt så kommer den ändå att ligga i hyllan i flera månader innan jag plockar upp den. Annars så tycker jag att det är en rätt så bra vecka med flera spännande böcker. Och det ska bli superhärligt att vara ledig den första maj!😀

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on April 29, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 18!

  1. Lena

    April 29, 2013 at 19:35

    Oj, första gången som jag inte är direkt intresserad av någon bok. Visst är man ju lite nyfiken på ett par, men tror jag väntar på några bokbloggars recensioner av dem innan jag bestämmer mig xD

     
  2. Petra

    April 29, 2013 at 20:15

    Den här veckan har många böcker jag vill läsa.. The Beautiful and the Cursed (fast med det andra omslaget), Sweet Peril, The Program, The Ward och The Eternity Cure (såklart). Jag är även rätt nyfiken på Life After Theft, men vill gärna se en recension på den innan jag bestämmer mig.🙂

     
  3. jeebah

    April 30, 2013 at 08:09

    OK så Sweet Peril blir ju ett måste. Gillade Sweet evil så jag har sett framemot uppföljaren ett tag. Sedan är jag helt galen i när handlingen utspelar sig på internat, vet inte varför, men internatskolor eller Ivy league college är toppen så bår Life after theft och Last Academy låter kul. Men Jag har en hel del att läsa innan, Clockwork princess, Prodigy och del 3-5 i Parasol protectorate-serien.🙂

     
  4. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    May 1, 2013 at 20:57

    The Program verkar riktigt intressat, ska jag nog köpa när den släpps som paperback!

     

Leave a Reply

 
