RSS

Efterlängtat boksläpp – Ett galet underland!

01 May

Något kusligt och galet att länga efter!

Unhinged (Splintered #2) av A.G. Howard

Unhinged (Splintered #2) av A.G. Howard

Från Goodreads:

Obs! Innehåller spoilers för första boken i serien!

Alyssa Gardner has been down the rabbit hole. She was crowned Queen of the Red Court and faced the bandersnatch. She saved the life of Jeb, the boy she loves, and escaped the machinations of the disturbingly appealing Morpheus. Now all she has to do is graduate high school.

That would be easier without her mother, freshly released from an asylum, acting overly protective and suspicious. And it would be much simpler if the mysterious Morpheus didn’t show up for school one day to tempt her with another dangerous quest in the dark, challenging Wonderland—where she (partly) belongs.

Could she leave Jeb and her parents behind again, for the sake of a man she knows has manipulated her before? Will her mother and Jeb trust her to do what’s right? Readers will swoon over the satisfying return to Howard’s bold, sensual reimagining of Carroll’s classic.

Utgivningsdatum: Januari 2014

Varför jag vill läsa boken
OMG, kolla bara in omslaget!!! Trodde att Splintered skulle vara en ensamstående bok så jag är väldigt överraskad över att det ska släppas en uppföljare. Än så länge så har boken inte fått någon beskrivning än så jag har ingen aning om vad den kommer att handla om. Men jag gissar att modellen på omslaget föreställer Morpheus (som förövrigt är min favoritkaraktär i Splintered) så jag hoppas att man kommer att få läsa mer om honom. Är så himla glad över att de har behållit samma omslagsdesign! Splintered är en av de snyggaste böckerna jag har och jag kan knappt vänta tills Unhinged gör den sällskap i min bokhylla😀

Uppdatering: Lagt till beskrivning.

Här är förresten omslaget på Splintered för er som inte vet hur den ser ut.

Splintered

 

9 responses to “Efterlängtat boksläpp – Ett galet underland!

  1. Nelly

    May 1, 2013 at 17:22

    OMG!!!! Omslaget, jag dog just.

    Guuud vad fint.

     
  2. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    May 1, 2013 at 19:36

    Riktigt snygg!

     
  3. frida

    May 1, 2013 at 19:37

    WOW! så snyggt omslag!!! VILL HA🙂

     
  4. Anna

    May 1, 2013 at 20:12

    Älskar omslagen till dessa böcker, var in på konstnärens hemsida häromdagen bara för att se vad mer hon gjort & det var riktigt fina bilder. http://ladysymphonia.com/

     
    • Anna - Boktycke

      May 1, 2013 at 22:14

      Åhh, tack så mycket för länken. Shit vad duktig hon är! Blev helt paff när jag upptäckte att hon har gjort flera andra bokomslag som jag tycker är väldigt fina!

       
  5. Veronica

    May 1, 2013 at 20:20

    Så sjukt snyggt, längtar ihjäl mig nu tror jag!!:)

     
  6. Frida

    May 1, 2013 at 22:13

    SVAR: AW! Tack så hemskt mycket Anna!😀❤❤

     
  7. Nina

    May 2, 2013 at 14:02

    Bara omslaget gör ju nästan att man vill läsa boken.🙂

     

Leave a Reply

 
