RSS

Månadsrapport April 2013

01 May

Årets fjärde månadsrapport!

Månadsrapport april 2013

Antal lästa böcker: 17
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 2 (eller 5 om man räknar med The Iron Legends)
Påbörjade serier: 6
Avslutade serier: 2

Är väldigt nöjd! De flesta böckerna jag har läst den här månaden har varit bättre än förväntat. Det enda som jag tycker är pyttelitet dåligt den här månaden är att jag har läst så få av mina egna köpta böcker. Har mest blivit låneböcker och recensionsexemplar. Inte för att jag klaga, biblioteket har hur många intressanta böcker som helst!

Bästa bok: Timeless av Gail Carriger 
Jag fullkomligt älskar karaktärerna i den här serien. Och vilket slut gaaah! Är både så glad och ledsen över att serien är utläst. Längtar ihjäl mig till spin-off-serien!

Bästa överraskning: Seraphina av Rachel Hartman
Ojojoj, vilket fantastiskt målande språk. Trodde att det skulle vara en halvseg men episk berättelse om drakar men den var rakt spännande igenom. Rekommenderas starkt om ni gillar fantasy!

Största besvikelse: Tenth Grade Bleeds av Heather Brewer

Tyckte att de första två böckerna i serien var rätt så bra men i den tredje boken börjar trovärdigheten går utför och det kändes som att handlingen bara upprepade sig. Näh, inte alls lika bra som jag hade förväntat mig.

Skrivandet:
Det har gått hyfsat bra den här månaden. Har faktiskt lyckats hålla mig till att bara skriva på ett manus! Har dock inte kommit så långt, kanske 7k. Haft så mycket annat för mig och nu när våren äntligen har kommit så blir det mer tid utomhus vilket inte direkt bidrar till skrivandet. Men skrivlusten är åtminstone på topp! Hoppas på att åtminstone skriva 10k nästa månad.

Nästa månad:
Ska prioritera biblioteksböckerna (5st) samt recensionsexemplaren (2 st). Sen ska jag börja läsa på steampunk-temat så vi får se om jag hinner lyckas stoppa in någon annan bok däremellan.

 
10 Comments

Posted by on May 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

10 responses to “Månadsrapport April 2013

  1. Lena

    May 1, 2013 at 16:51

    Inte illa med hela 17 böcker. Mitt resultat för april ligger långt därifrån :))

     
    • Anna - Boktycke

      May 1, 2013 at 22:13

      Det viktigaste är ju kvalitén och inte kvantitet 🙂

       
  2. Carro

    May 1, 2013 at 17:34

    Herregud, hur hinner du med!? 🙂

     
  3. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    May 1, 2013 at 19:44

    Kul att du gillade Seraphina då jag precis ju fick den =)

     
  4. Fia Filur

    May 1, 2013 at 22:22

    Safirblå var den sista boken jag hann med denna månaden. Hade först lite svårt för att komma in i den eftersom jag inte mindes hur den förra slutade, men sen fick jag upp farten och nu längtar jag efter Smaragdgrön. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      May 2, 2013 at 18:46

      Jag längtar också väldigt mycket efter Smaragdgrön, är så himla nyfiken på hur profetian kommer att sluta.

       
  5. Fanny

    May 5, 2013 at 22:34

    blir så glad och bokinspirerad av din blogg ❤ min att-läsa-lista fylls på varje dag tack var den!

     
    • Anna - Boktycke

      May 6, 2013 at 08:30

      Tack så mycket! Vad glad jag blir av din kommentar 😀

       

Leave a Reply

 
