RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 19!

06 May

Woah, den här veckan är något alldeles extra för det är hela 32 stycken nya boksläpp! Och då har jag ändå räknat bort de böcker som släpps med nytt omslag. Blir även ett litet annorlunda upplägg den här gången. Jag hinner tyvärr inte skriva kommentarer till alla 32 böckerna utan kommer bara att kommentera de 15 böcker som jag tycker verkar mest intressant. Kommer även att skippa listan över hur intresserad jag är av böckerna eftersom jag i stort sett redan listar dem efter intresse. Här kommer dem:

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Summer I Became a Nerd av Leah Rae MillerThe Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller Invisibility av Andrea Cremer &  David LevithanInvisibility av Andrea Cremer & David Levithan The 5th Wave (The Fifth Wave #1) av Rick YanceyThe 5th Wave av Rick Yancey

The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller
En superpopulär tjej som egentligen är en nörd innerst inne. Dock vill hon inte erkänna sina nördiga intressen och håller det hemligt. Men under sommaren så träffar hon på en nördig och underbar kille som hon blir kär i. Men kan hon släppa taget och erkänna att hon är en nörd eller kommer hon att fortsätta ljuga för att skydda sin popularitet? Så himla sött omslag och titel. Vill läsa! Benen ser dock lite väl smala ut tycker jag.

Invisibility av Andrea Cremer & David Levithan
Wohoo, Andrea Cremer och David Levithan tillsammans? Är sjukt taggad på den här boken eftersom jag gillar båda författarna. Hoppas bara att mina höga förväntningar inte kommer att första boken för mig.

The 5th Wave (The Fifth Wave #1) av Rick Yancey
En postapokalyptisk dystopi som låter fantastisk spännande med människor på utrotningens gräns. Jag tror dock att jag kommer att vänta på den svenska översättningen som kommer ut i slutet av juli🙂

Icons (Icons #1) av Margaret StohlIcons av Margaret Stohl Loki's Wolves (Blackwell Pages #1) av K. L. Armstrong, M.A. MarrLoki’s Wolves  av K. L. Armstrong, M.A. Marr Fall of Night (The Morganville Vampires #14) av Rachel CaineFall of Night av Rachel Caine

Icons (Icons #1) av Margaret Stohl
Fans till Beautiful Creatures är säkert intresserad av den här. Jag är väldigt nyfiken på hur Stohls berättelser är när hon inte samarbeta med någon annan.

Loki’s Wolves (Blackwell Pages #1) av K. L. Armstrong, M.A. Marr
Åh, en middlegrade med nordisk mytologi. Låter spännande och omslaget är väldigt fint också!

Fall of Night (The Morganville Vampires #14) av Rachel Caine
Har som mål att läsa ut den här serien i år så givetvis är jag intresserad av den. Näst sista boken i serien! Ska försöka hinna läsa ut den lagom tills att den sista boken släpps.

Beauty av Nancy Ohlin Beauty av Nancy Ohlin Doll Bones av Holly Black Doll Bones av Holly Black How My Summer Went Up in Flames av Jennifer Salvato Doktorski How My Summer Went Up in Flames av Jennifer Salvato Doktorski

Beauty av Nancy Ohlin
En retelling på Snövit fast med en internatskola. Haha, låter som en ganska udda kombination så jag är supernyfiken!

Doll Bones av Holly Black
En middlegrade av Holly Black? Ja, varför inte? Tycker att handlingen låter rätt creepy med ett gäng barn som blir hemsökta av en porslinsdocka som är gjord av en mördad flickas skelett.

How My Summer Went Up in Flames av Jennifer Salvato Doktorski
Nu när våren är här och sommaren närmar sig så blir jag lockad av att läsa lite somrigare böcker. Vad är då bättre än en bok om roadtrip och kärlek?🙂

Chantress (Chantress Trilogy #1) av Amy Butler GreenfieldChantress av Amy Butler Greenfield Maid of Secrets (Maids of Honor #1) av Jennifer McGowanMaid of Secrets  av Jennifer McGowan Click To Subscribe av L.M. AugustineClick To Subscribe av L.M. Augustine

Chantress (Chantress Trilogy #1) av Amy Butler Greenfield
En tjej som kan använda magi genom att sjunga och jagas av en hemlig förening. Låter helt okej.

Maid of Secrets (Maids of Honor #1) av Jennifer McGowan
Är inte så förtjust i omslaget men handlingen låter väldigt spännande med spioner som ska lösa mordgåtor.

Click To Subscribe av L.M. Augustine
Låter väldigt intressant om en kille som är en populär vloggare i hemlighet. Han blir kär i en av sina följare som visar sig vara hans bästa vän i det verkliga livet.

Reboot (Reboot #1) av Amy TinteraReboot av Amy Tintera Mystic (The Soul Seekers #3) av Alyson NoelMystic av Alyson Noel Änglarnas kamp Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick

Reboot (Reboot #1) av Amy Tintera
Åh, låter spännande med en sci-fi dystopisk bok om att man kan göra “reboot” på döda människor så att de vaknar upp som känslolösa soldater. Är nyfiken!

Mystic (The Soul Seekers #3) av Alyson Noel
Det mest intressanta med den här boken är väl att omslaget är så snyggt. Annars så har jag inte läst någon del av serien så jag vet inte så mycket om den förutom att det är en paranormal romance.

Änglarnas kamp (Hush, hush #4) av Becca Fitzpatrick
Sista boken i Hush, Hush-serien kommer nu äntligen ut på svenska. Jag har redan läst den på engelska och min recension på den hittar ni här.

Coda av Emma TrevayneCoda av Emma Trevayne Renegade (Ripper #2) av Amy Carol ReevesRenegade av Amy Carol Reeves Touch (The Queen of the Dead #2) av Michelle SagaraTouch av Michelle Sagara
Fifteenth Summer av Michelle DaltonFifteenth Summer av Michelle Dalton Criminal av Terra Elan McVoyCriminal av Terra Elan McVoy Drowning av Rachel WardDrowning av Rachel Ward
Follow Me Down av Tanya ByrneFollow Me Down av Tanya Byrne Perfection av J.L. SpelbringPerfection av J.L. Spelbring Nantucket Blue av Leila HowlandNantucket Blue av Leila Howland
Riptide av Lindsey ScheibeRiptide av Lindsey Scheibe The Disgrace of Kitty Grey av Mary HooperThe Disgrace of Kitty Grey av Mary Hooper The End Games av T. Michael MartinThe End Games av T. Michael Martin
The Heiresses av Allison RushbyThe Heiresses av Allison Rushby The S-Word av Chelsea PitcherThe S-Word av Chelsea Pitcher Thorn Abbey av Nancy OhlinThorn Abbey av Nancy Ohlin
You Don't Know Me av Sophia BennettYou Don’t Know Me av Sophia Bennett Zenn Scarlett av Christian SchoonZenn Scarlett av Christian Schoon

————————————————————————————————————————————–

Yikes! Riktigt många böcker den här veckan och så många jag är supernyfiken på! En av de bästa veckorna på länge när det kommer till boksläpp tycker jag. Ahh, känner verkligen att det kliar i fingrarna efter att klicka hem flertalet av dem. Men jag måste minska ner antalet olästa böcker hemma till åtminstone 30 stycken först!

Någon bok ni fastnade för den här veckan?

 
8 Comments

Posted by on May 6, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

8 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 19!

  1. Amelie

    May 6, 2013 at 17:54

    Jag vill läsa alla på översta raden och är nyfiken på Icons. Känner mig väldigt sugen på somriga böcker!

     
  2. Anna G.

    May 6, 2013 at 18:52

    Jag har Nantucket Blue, How My Summer Went Up in Flames & Criminal på min to-read lista på Goodreads. Icons känns det nästan som om jag redan läst för i princip alla utländska bloggar jag följer har läst & recenserat den de senaste veckorna + att det pågått Blog Tour för den boken sen den 23/4 så den har dykt upp “överallt”.

     
  3. frida

    May 6, 2013 at 19:15

    Jag ska absolut läsa the 5th wave men som du skriver väntar jag nog oxå till juli.. Har ett berg av olästa böcker här hemma så det blir nog lagom att ta tag i den i juli🙂 Icons är jag också mycket sugen på!

     
  4. jeebah

    May 6, 2013 at 19:43

    Wow! Fattar inte hur jag ska hinna läsa allt som jag nyfiken på. Tur att det är sommar och semester snart!🙂

     
  5. Författardrömmar

    May 6, 2013 at 20:16

    Det finns alldeles för mycket böcker att läsa🙂
    Änglarnas kamp står i alla fall med på min att-läsa-lista, sen får vi se vad det blir mer🙂

     
  6. Carro

    May 6, 2013 at 21:11

    Herregud vilken koll du har på alla boksläpp!🙂

     
  7. Nina

    May 6, 2013 at 23:26

    The Summer I Became a Nerd låter som nåt jag skulle gillar. The 5th Wave kan nog också vara bra, och Click To Subscribe.
    Doll Bones kännns för läskig för att jag ska vilja läsa den…

     
  8. Jennie

    May 6, 2013 at 23:31

    Har redan alldeles för många olästa böcker här hemma, så jag vågar nästan inte kolla på nya böcker… Men det var en del som såg lire lockande ut😀

     

Leave a Reply

 
