RSS

Nytt i bokvärlden! (Maj 2013 del 1)

12 May

Det blir mest film och omslagsnytt den här gången.

 Filmnytt

Ender’s Game
Trailern för Ender’s Game har kommit ut!

Jag har själv inte läst boken än men filmen verkar ju hur cool som helst. Måste se till att läsa boken så att jag kan se filmen när den har premiär i november i år.

Insurgent och City of Ashes
Trots att varken Divergent eller City of Bones har haft premiär än så har nu produktionsbolagen redan bestämt att både Insurgent och City of Ashes kommer att bli filmer. Riktigt kul att produktionsbolagen vågar satsa så stort på båda serierna!

The Selection och Delirium
För The Selection-fans och Delirium-fans kommer nu en tråkig nyhet. Det kommer inte att bli någon tv-serie för någon av dem. Tv-bolagen har tyvärr valt att gå vidare med andra serier.

The Maze Runner
En första tjuvkik på concept art till den kommande The Maze Runner-filmen har blivit släppt.

maze-runner

Wow, jag fick rysningar när jag såg den här bilden. Ser riktigt riktigt lovande ut!

The Fault in Our Stars
AnselNu i veckan blev det officiellt att 19-åriga Ansel Elgort har fått rollen som Augustus i den kommande filmversionen av The Fault in Our Stars.

Vi vet från tidigare att Shailene Woodley kommer att spela Hazel. Det betyder att i Divergent-filmen kommer Ansel och Shailene att spela syskon, och i TFiOS kommer de att spela ett förälskat par.

 

 

Vampire Academy – Blood Sisters
Nu i veckan har flera skådisar blivit castade och här är en lista över rollerna. Klicka på bilden för större version.

Vampire-Academy-castingPenguin Teen AusBild tagen från Penguin Teen Aus

Omslagsnytt

Allegiant av Veronica Roth

Allegiant

Som säkert så har många av er redan sett omslaget för den sista boken i Divergent-serien. Jag är glad att det följer samma omslagsdesign som de tidigare böckerna men det här är nog det omslaget som jag gillar minst i serien. Gillar inte riktigt den orangea färgen.

Champion av Marie Lu

champion.indd

Omslaget för sista boken i Legend-serien har kommit ut. Den skiljer sig en del från de föregående omslagen men i överlag så är de väl rätt lika. Gillar den lilla detaljen med ett blödande pistolskott.

The Screaming Staircase av Jonathan Stroud

The Screaming Staircase

Första boken i en ny serie av Jonathan Stroud. Handlar om unga spökjägare i London.

Andra böcker som har fått omslag

Omslag

 
4 Comments

Posted by on May 12, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

4 responses to “Nytt i bokvärlden! (Maj 2013 del 1)

  1. Lena

    May 12, 2013 at 14:42

    Fastän jag inte har läst böckerna än så tycker jag att det är synd att Delirium och The Selection inte blir av:/ Gillar omslaget till Champion och ser såå fram emot filmerna som ska komma!🙂

     
  2. Amanda (Pandan)

    May 12, 2013 at 21:56

    Oj vad Asa Butterfield förändrats! (i alla fall rösten) Måste verkligen läsa Ender’s Game nu!

     
  3. Helena

    May 13, 2013 at 09:36

    åhh Ender’s game (filmen) verkar bra! Ser fram emot den! Den var dock mörkare i färgen än jag tänkte mig när jag läste boken, har fått för mig att sakerna skulle vara kliniskt vita av någon anledning.

     
    • Anna - Boktycke

      May 13, 2013 at 19:40

      Jag måste läsa boken innan jag ser filmen, annars blir jag ju spoilad av filmen :p

       

Leave a Reply

 
