RSS

Nytt i hyllan – 3 svenska, 3 engelska och 1 utan ord

19 May

Nu i veckan har min bokhylla fått utökning i form av ett recex, en tävlingsvinst och fem låneböcker.

Nytt i hyllan 2013-05-19

Ankomsten av Shaun Tan
Har hört mycket gott om herr Tans verk så när jag såg den här i biblioteket fick den åka med på direkten. Så himla coolt att den bara består av illustrationer.

The Darkest Minds av Alexandra Bracken
Blev riktigt överraskad när jag hittade den i bibblan. Har planerat att köpa den här så nu sparar jag en massa pengar 🙂

Vessel av Sarah Beth Durst
Ännu en bok som jag har varit intresserad av sen den släpptes. Kul med en fantasybok.

Break My Heart 1,000 Times av Daniel Waters
En bok om spöken lär ju inte vara fel.

Saeculum av Ursula Poznanski
Har redan läst klart den och gillar! Sista halvan av boken var grymt spännande!

Only väg is upp av Emmy Abrahamson
Vann den här från fina Frida. Har hört bra saker om den.

Rädda mig inte! av Tahereh Mafi
Ett mycket efterlängtat recensionsexemplar! Har redan satt igång med den och förhoppningsvis så blir den klarläst idag eller imorgon.

 
6 Comments

Posted by on May 19, 2013 in Nytt i hyllan

 

6 responses to “Nytt i hyllan – 3 svenska, 3 engelska och 1 utan ord

  1. Carro

    May 19, 2013 at 15:45

    Rädda mig inte, tyckte jag var bättre än den första! 🙂

     
  2. Felicia

    May 19, 2013 at 16:56

    Vad roligt med nya böcker. Några utav böckerna jag skulle vilja läsa är Saeculum, Only väg is upp och rädda mig inte! 🙂

     
  3. Lena

    May 19, 2013 at 17:55

    Kul med nya böcker i hyllan!

     
  4. Författardrömmar

    May 19, 2013 at 19:09

    Kul med nya böcker 🙂 Rädda mig inte! ser jag fram emot att läsa.

     
  5. annelie (boklotus)

    May 22, 2013 at 21:28

    Åh vad jag blir avundsjuk på att Darkest Minds finns i ditt bibliotek, kul!

     

Leave a Reply

 
