RSS

Tegelstenarna hemma

26 May

Halloj!

Har blivit taggad av Bokkatten, Läslampan och Fia att göra tegelstenstaggen men först så vill jag tacka alla som har kommenterat på inlägget om när man ska ge upp en bok. Har nu bestämt mig för att jag ska ge boken 50 sidor till. Blir den inte bättre så ger jag upp på den. Då har jag åtminstone läst halva boken och kan inkludera den i temat ändå.

Men nu till tegelstenstaggen då. De flesta tegelstenarna jag har läst har jag lånat från biblioteket så jag har inte särskilt många hemma. Lyckades i alla fall hitta dessa.

5 lästa

Tegelstenar lästa

Eld (634 sidor)
Clockwork Princess (568 sidor)
City of Lost Souls (553 sidor)
Harry Potter and the Deathly Hollow (607 sidor)
Harry Potter and the Half-Blood Prince (607 sidor också)

2 olästa

Tegelstenar olästa

Gone with the Wind (1448 sidor)
The Complete Sherlock Holmes (1077 sidor)

Och så alla tillsammans. Har även lagt till Jag, En som är på 336 sidor för att jämföra tjockleken.

Tegelstenar alla

Borta med vinden SKA jag läsa någon gång i år! Kanske under semestern?🙂

 
11 Comments

Posted by on May 26, 2013 in Blandat, Listor och enkäter

 

11 responses to “Tegelstenarna hemma

  1. Fia Filur

    May 26, 2013 at 14:33

    Oj, Borta med vinden, pust och stön …🙂

     
  2. RoM

    May 26, 2013 at 15:21

    Ha, ha och jag som blev jättesugen på att läsa just Borta med Vinden!

     
  3. Lena

    May 26, 2013 at 16:42

    Borta med vinden är en bok som även jag vill läsa, liksom The complete Sherlock Holmes!

     
  4. dreamlandbookblogger

    May 26, 2013 at 20:01

    Jag beställde nyligen the complete sherlock Holmes😀 är texten otroligt liten?

     
  5. Författardrömmar

    May 26, 2013 at 20:32

    Borta med vinden har jag läst, men det var väldigt länge sen.

     
  6. Läslampan

    May 27, 2013 at 16:08

    Är Dödrelikerna och halvblodsprinsen tjockare än Fenixorden?

     
    • Anna - Boktycke

      May 27, 2013 at 18:18

      Fenixorden är nog tjockare, men jag har den inte hemma🙂

       
      • Aston - Läslampan

        June 16, 2013 at 16:23

        Aha…🙂
        Min fenixorder har ryggen lossnat från…

         
  7. Rebecca G

    June 4, 2013 at 19:56

    Jag har sett halva Borta med vinden filmen, och jag kan säga att jag var inte så imponerad. Så vet inte ifall jag skulle ha orkat ta mig igenom hela den stora tegelstenen😉
    Lycka till!

     

Leave a Reply

 
