RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 22!

27 May

Sista veckan i maj bjuder på en del spännande böcker. Här kommer dem!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Dare You To (Pushing the Limits #2) av Katie McGarryDare You To av Katie McGarry Dödens stad (Legenden om Morwhaylea #3) av Peter BergtingDödens stad av Peter Bergting Goddess (Starcrossed #3) av Josephine AngeliniGoddess av Josephine Angelini

Dare You To (Pushing the Limits #2) av Katie McGarry
En kompanjonsbok till Pushing the Limits som jag gillar förvånansvärt mycket. Annars brukar ju mörkare contemporary inte riktigt vara min grej. Den här boken ska handla om Beth som inte direkt var min favoritkaraktär i första boken men jag tror nog att jag kommer att gilla boken ändå.

Dödens stad (Legenden om Morwhaylea #3) av Peter Bergting
Sista delen av serien med ett namn som jag inte kan uttala. Fick faktiskt hem boken som recensionsexemplar för exakt en vecka sen. Har inte hunnit läsa den än men kommer att göra det snart.

Goddess (Starcrossed #3) av Josephine Angelini
Under veckan släpps den tredje och sista delen i Starcrossed-serien på engelska. Tycker fortfarande att det är supercoolt att den svenska versionen redan är ute.

The Girl with the Iron Touch (Steampunk Chronicles #3) av Kady CrossThe Girl with the Iron Touch av Kady Cross My Sister's Reaper av Dorothy DreyerMy Sister’s Reaper av Dorothy Dreyer Impostor (Variants #1) av Susanne WinnackerImpostor av Susanne Winnacker

The Girl with the Iron Touch (Steampunk Chronicles #3) av Kady Cross
Läste nyligen ut The Girl in the Steel Corset till steampunk-temat och är även ganska nyfiken på resten av serien. Måste dock få tag på bok 2 innan jag ska köpa hem den här.

My Sister’s Reaper av Dorothy Dreyer
Yay, en till bok om reapers och en tjej som kan återuppväcka döda människor. Gillar även omslaget som ser lite halvt tecknat ut.

Impostor (Variants #1) av Susanne Winnacker
Låter mycket spännande med en tjej som kan klona andras DNA och jobbar för FBI. Dessutom så handlar den om att hon låtsas vara en vanlig tjej för att ta fast en seriemördare. Låter som min typ av bok!

Of Triton (Of Poseidon #2) av Anna BanksOf Triton av Anna Banks Sky on Fire (Monument 14 #2) av Emmy LaybourneSky on Fire av Emmy Laybourne Spirit (Elemental #3) av Brigid KemmererSpirit av Brigid Kemmerer

Of Triton (Of Poseidon #2) av Anna Banks
Har inte läst första boken men hört mycket gott om den. Har tröttnat på omslag med par som kysser varandra men den här tycker jag har fina färger.

Sky on Fire (Monument 14 #2) av Emmy Laybourne
Omslaget ser ganska creepy ut, vilket jag tycker är väldigt lockande. Har inte läst första boken än men är väldigt nyfiken. Man kan ju aldrig läsa för många post-apokalyptiska böcker🙂

Spirit (Elemental #3) av Brigid Kemmerer
Här har vi en serie som jag är supernyfiken på. Vet knappt något om den men jag gillar omslagen och böckerna har fått bra betyg på Goodreads. Måste skaffa hem första boken snart!

Openly Straight av Bill KonigsbergOpenly Straight av Bill Konigsberg Shadow (Paper Gods 0.5) av Amanda SunShadow av Amanda Sun Uprising (Children of the Gods #2) av Jessica TherrienUprising av Jessica Therrien

Openly Straight av Bill Konigsberg
Åh, den här låter supermysig! Handlar om en tonårig kille som är trött på gaystämpeln så när han börjar på en internat-pojkskola så håller han sin läggning hemligt. Men givetvis så blir han kär i sin nya skolkamrat. Vill läsa!

Shadow (Paper Gods #0.5) av Amanda Sun
Första boken till den här serien släpps om en månad men för er som är nyfikna så kan ni köpa hem prologen nu i veckan.

Uprising (Children of the Gods #2) av Jessica Therrien
En serie om grekisk mytologi som jag är lite nyfiken. Tror att första boken handlar om en tjej som åldras väldigt långsamt.

A Gathering of Wings (Centauriad #2) av Kate KlimoA Gathering of Wings av Kate Klimo Death, Dickinson, and the Demented Life of Frenchie Garcia av Jenny Torres SanchezDeath, Dickinson, and the Demented Life of Frenchie Garcia av Jenny Torres Sanchez Faerie After (Bones of Faerie #3) av Janni Lee SimnerFaerie After av Janni Lee Simner
Rebel Spirits av Lois RubyRebel Spirits av Lois Ruby Stormbringers (The Order of Darkness #2) av Philippa GregoryStormbringers av Philippa Gregory Thundering Luv av L.M. PrestonThundering Luv av L.M. Preston
Wild Awake av Hilary T. SmithWild Awake av Hilary T. Smith

————————————————————————————————————————————–

Ojoj, var ändå en del böcker som jag fastnade för den här veckan. Mest nyfiken är jag väl på Dare You To och Openly Straight. Men så många olästa böcker som jag har hemma för tillfället så lär det dröja ett tag innan jag köper hem dem…

Vilka böcker fastnade du för den här gången?

 
8 Comments

Posted by on May 27, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

8 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 22!

  1. Anna

    May 27, 2013 at 17:48

    Ingen kändes väl sådär “wow måste läsa nu!” men blev nyfiken på Openly Straight.

     
  2. Nelly

    May 27, 2013 at 18:09

    Nemesis finns inte ute. Iaf inte på Adlibris. Bara på bevaka. Är ej släppt ännu.

     
  3. Lena

    May 27, 2013 at 18:33

    Inte direkt någon som jag måste läsa men blev nyfiken på Impostor och mellanboken till Paper Gods serien. Skönt att det har varit lite lugnare veckor nu🙂

     
  4. Elina

    May 29, 2013 at 19:46

    Sky on fire kan vara ett av de snyggaste omslagen jag någonsin har sett!

     
  5. Fanny

    May 29, 2013 at 20:18

    Impostor, helt klart! Den verkar väldigt intressant🙂

     

Leave a Reply

 
