RSS

Månadsrapport Maj 2013

01 Jun

Årets femte månadsrapport!

Månadsrapport maj 2013

Antal lästa böcker: 19
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 3
Påbörjade serier: 6
Avslutade serier: 1

Har jobbat så sjukt mycket den här månaden att jag är superförvånad över att jag hann med 19 böcker ändå! Måste beror på att under de 2 första dagarna jag var sjuk så låg jag bara i sängen och läste. Som ni ser så har jag börjat på mitt steampunk-tema och hunnit läsa 5 böcker. Planera att läsa 2-3 böcker till, sedan så kör jag igång med temat på bloggen. Kommer ju som sagt inte att bli ett vanligt studie-inlägg utan något nytt. Ska bli spännande att köra det för första gången.

Bästa bok: Magin av Maria V. Snyder
Andra boken i serien har ju en tendens att vara seg men Magin var verkligen spännande rakt igenom! Älskar verkligen hur stark Yelena är. Hon är verkligen grymt duktigt på allting. Kanske inte så trovärdigt men väldigt coolt. Och Valek, åhh, swoon på hög nivå!

Bästa överraskning: Ankomsten av Shaun Tan
Min första bok av omtalade Shaun Tan och wow, jag är superimponerad. Boken innehåller inga ord men den förmedlar ändå så många känslor. Helt fantastiskt! Måste verkligen läsa mer av honom!

Största besvikelse: The Darkest Minds av Alexandra Bracken

Har läst hur många recensioner som helst som hyllar den här boken men själv så blev jag inte lika förtjust i den.Den är inte dålig men den är inte jättebra heller. Tycker att den är rätt seg men de sista 150 sidorna räddar den.

Skrivandet:
Här har det verkligen gått upp och ner. I och med att jag hade så himla mycket på jobbet den här månaden så hade jag varken tid eller ork för träning eller skrivande. Men så blev jag sjuk och under den tredje sjukdagen kände jag mig väldigt skrivsugen. Kröp upp från sängen och satte mig vid datorn, slutade att jag skrev cirka 6000 ord på en dag. Hur mycket som helst ju. Totalt så blev det 11k skrivna den här månaden.

Nästa månad:
Ska försöka låta bli att låna så många biblioteksböcker och istället läsa mina egna. Sen ska jag även läsa ut mina två sista recex samt läsa klart böckerna till steampunk-temat. Egentligen så känns det rätt dumt att jag har premiär för de nya tema-inläggen i juni som statistiskt sett är den sämsta månaden om man tittar på besöksstatistik. Lite dåligt tajmat men å andra sidan så vill jag inte vänta i ännu en månad till så vi kör väl på ändå🙂

 
4 Comments

Posted by on June 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

4 responses to “Månadsrapport Maj 2013

  1. Carro

    June 1, 2013 at 16:31

    Herregud, hur hinner du med allt!?😉

     
    • Anna - Boktycke

      June 2, 2013 at 22:38

      Jag förstår ibland inte själv hur jag hinner med det🙂

       
  2. Lena

    June 1, 2013 at 18:26

    19 stycken…inte dåligt!!

     

Leave a Reply

 
