RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 23!

03 Jun

Galet många nya böcker som släpps den här veckan. Eftersom det är en hel del svenska översättningar som kommer ut den här veckan så hittar ni dem i en egen sektion efter de engelska boksläppen.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Nya engelska boksläpp

Phoenix (Black City #2) av Elizabeth RichardsPhoenix av Elizabeth Richards The Moon and More av Sarah DessenThe Moon and More av Sarah Dessen Insomnia (The Night Walkers #1) av J.R. JohanssonInsomnia av J.R. Johansson

Phoenix (Black City #2) av Elizabeth Richards
Läste första boken Black City tidigare i år och blev klart överraskad över hur bra den är. Gillar den annorlunda tolkningen av vampyrer och den dystopiska miljön. Dessutom är omslaget så himla läckert att jag bara vill kasta mig över den här boken!

The Moon and More av Sarah Dessen
Perfekt till sommaren kommer Dessens senaste bok. Har i stort sett gillat allt jag har läst av Dessen och jag är väldigt nyfiken på den här. Ska försöka hinna läsa den i sommar.

Insomnia (The Night Walkers #1) av J.R. Johansson
OMG, beskrivningen av den här boken påminner ruskigt likt en bokidé som jag har arbetat på. Buhh, jag som trodde att jag var påhittig. Hursomhelst så låter det väldigt spännande med en kille som kan går in i folks drömmar och om handlingen är lika kuslig som framsidan så kommer jag att älska den här.

Siege and Storm (The Grisha #2) av Leigh BardugoSiege and Storm av Leigh Bardugo PODs av Michelle K. PickettPODs av Michelle K. Pickett Elegy (Hereafter #3) av Tara HudsonElegy av Tara Hudson

Siege and Storm (The Grisha #2) av Leigh Bardugo
Läste ut den första boken Shadow and Bone i serien för inte så länge sen och tyckte förvånansvärt mycket om den. Kul att fortsättningen kommer ut nu så att man kan fortsätta på fantasyäventyret. Håller tummarna för att biblioteket kommer att köpa in den snart.

PODs av Michelle K. Pickett
En dystopi med zombier, det låter ju nästan för bra för att vara sant! Boken har fått väldigt bra respons av förhandsläsarna så den här är jag väldigt nyfiken på.

Elegy (Hereafter #3) av Tara Hudson
Sista boken i en spökserie som jag har varit nyfiken på hur länge som helst! Gillar verkligen att alla omslagen följer samma (transparenta) stil. Någon som har läst den här och vad tycker ni om den isf?

Abandon (Possession #3) av Elana JohnsonAbandon av Elana Johnson Tempest Revealed (Tempest #3) av Tracy DeebsTempest Revealed av Tracy Deebs When You Were Here av Daisy WhitneyWhen You Were Here av Daisy Whitney

Abandon (Possession #3) av Elana Johnson
Okej, första boken har fått blandat betyg men omslagen till dessa böcker är bara så himla snyggt. Enkelt men ändå så fina! Det här är en dystopiserie som jag vill läsa äga för omslagens skull.

Tempest Revealed (Tempest #3) av Tracy Deebs
En av de sjöjungfru-serier som jag är mest intresserad av. Gillar också starkt här att alla böckerna i serien har en enhetlig och fin stil. Kul att de har använt samma tjej som modell för alla böckerna också.

When You Were Here av Daisy Whitney
Contemporary om ungdomar som försöker hitta sig själv är ju inte riktigt min grej men här handlar om en kille som reser till Tokyo för att lära känna sin döda mamma bättre och verkar faktiskt rätt intressant.

A Dawn Most Wicked (Something Strange and Deadly #0.5) av Susan DennardA Dawn Most Wicked av Susan Dennard The Testing (The Testing #1) av Joelle CharbonneauThe Testing av Joelle Charbonneau The Impossibility of Tomorrow (Incarnation #2) av Avery WilliamsThe Impossibility of Tomorrow av Avery Williams
The Oathbreaker's Shadow (The Knots Sequence #1) av Amy McCullochThe Oathbreaker’s Shadow  av Amy McCulloch The Pirate's Wish (The Assassin's Curse #2) av Cassandra Rose ClarkeThe Pirate’s Wish av Cassandra Rose Clarke Underneath av Sarah Jamila StevensonUnderneath av Sarah Jamila Stevenson
The Elementals (The Vespertine #3) av Saundra MitchellThe Elementals av Saundra Mitchell Tidal (Watersong #3) av Amanda HockingTidal av Amanda Hocking Tides av Betsy CornwellTides av Betsy Cornwell
Confederates Don't Wear Couture (Pilgrims #2) av Stephanie Kate StrohmConfederates Don’t Wear Couture av Stephanie Kate Strohm Crushed (Pretty Little Liars #13) av Sara ShepardCrushed av Sara Shepard Over You av Amy ReedOver You av Amy Reed
Parched av Melanie CrowderParched av Melanie Crowder Rules of Summer (Rules of Summer #1) av Joanna PhilbinRules of Summer av Joanna Philbin Starbounders av Adam Jay Epstein & Andrew JacobsonStarbounders av Adam Jay Epstein & Andrew Jacobson
The Keep (The Watchers #4) av Veronica WolffThe Keep av Veronica Wolff The Wall av William SutcliffeThe Wall av William Sutcliffe Witch Fire (Burn Mark #2) av Laura PowellWitch Fire av Laura Powell
You Look Different in Real Life av Jennifer CastleYou Look Different in Real Life av Jennifer Castle

Nya svenska boksläpp

Scarlet av Marissa MeyerScarlet av Marissa Meyer Blunda och hoppa av Sarah DessenBlunda och hoppa av Sarah Dessen Alice i Zombielandet av Gena ShowalterAlice i Zombielandet av Gena Showalter

Scarlet (Månkrönikan #2) av Marissa Meyer
Äntligen kommer den svenska översättningen av Scarlet ut på svenska. Jag har redan läst den engelska versionen och tyckte att den var minst lika bra som den första boken Cinder. Min recension av Scarlet hittar ni här.

Blunda och hoppa av Sarah Dessen
Förutom att Dessen släpper The Moon and More på engelska så kommer även hennes äldre bok, This Lullaby ut på svenska den här veckan. Det är en av de Dessen-böcker som jag har inte läst än så jag är väldigt nyfiken på den.

Alice i Zombielandet (Berättelsen om underlandet #1) av Gena Showalter
Såg nu i efterhand att den här (samt de två kommande böckerna) faktiskt redan gavs ut förra veckan. Tycker att det är väldigt kul att Harlequin släpper så många populära YA-titlar på svenska. Den här har jag redan läst på engelska och min recension hittar ni här.

De odödligas regler av Julie KagawaDe odödligas regler av Julie Kagawa Tyst av Hannah HarringtonTyst av Hannah Harrington Stad av skuggor av Cassandra ClareStad av skuggor av Cassandra Clare

De odödligas regler (Edens blod #1) av Julie Kagawa
Min favorit-vampyrdystopi än så länge! Gillar ni hennes Iron Fey-serie så lär ni gilla den här också! Min recension av den kan ni läsa här.

Tyst av Hannah Harrington
Har velat läsa den här boken sen den kom ut på engelska så jag blev väldigt glad när jag såg att den kommer att släppas på svenska. Hoppas på att bibblan köper in den snart!

Stad av skuggor (The Mortal Instruments #1) av Cassandra Clare
Sist men inte minst, en bok som jag tror att de flesta redan känner till och eventuellt redan läst. Så himla stor den här serien har blivit! Nu kommer den första boken äntligen ut på svenska och det dröjer inte så länge tills filmen dyker upp på bion 🙂

————————————————————————————————————————————–

Gud så många nya böcker det är den här veckan! Vill egentligen skriva kommentarer till fler böcker men i och med att jag var bortrest igår så fick jag mindre tid till att förbereda det här inlägget. Jättekul att det kommer så många nya böcker på svenska också! Hur som helst så är jag väldigt avundsjuk på er som kommer att få sommarlov snart och kan läsa hur mycket ni vill. Själv får jag inte ledigt förrän i slutet av juli…

Vilken (eller egentligen vilka) böcker lockade er mest den här veckan då?

 
10 Comments

Posted by on June 3, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

10 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 23!

  1. Emma

    June 3, 2013 at 17:36

    Jag har läst Hereafter och Arise av Tara Hudson och jag tycker mycket om dem! Jag har väntat på Elegy ett bra tag nu och jag längtar tills jag får läsa den 🙂 Och håller med dig, kul att så många böcker översätts till svenska!

     
    • Anna - Boktycke

      June 3, 2013 at 20:09

      Låter lovande! Ska försöka få tag på första boken Hereafter nu i sommar 🙂

       
  2. Elina

    June 3, 2013 at 21:25

    Har bara läst Sarah Dessens böcker på svenska, är de på samma nivå som de engleska? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 3, 2013 at 22:13

      De två Dessen-översättningar som jag har läst tyckte jag var väldigt bra! Kan inte säga om det är så för alla översättningar av Dessens böcker men jag skulle tro det 🙂

       
  3. frida arnesson

    June 3, 2013 at 22:08

    Jag MÅSTE läsa PODs! har längtat riktigt mycket efter den här boken.. Kan bli att jag bryter mitt köpförbud så jag kan klicka hem den 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 3, 2013 at 22:18

      Haha, så pass! Längtar själv tills jag har rensat så mycket bland mina olästa böcker så att jag kan köpa hem nya utan att få dåligt samvete 😀

       
  4. Fanny

    June 4, 2013 at 19:22

    Båda Sarah Dessen böckerna (tycker att hon är en så bra författare!) och Stad av Skuggor lockar. Känner verkligen att jag behöver läsa den, speciellt innan filmen kommer ut! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 4, 2013 at 21:13

      Har du inte läst Stad av skuggor tidigare så tycker jag absolut att du ska läsa den!

       
  5. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    June 5, 2013 at 11:23

    Ojoj så mycket kul här måste läsas på så jag kan beställa nytt!

     

Leave a Reply

 
