RSS

Läsning i sommar

05 Jun

Blev taggad av fina Nelly från Nellons bokblogg och här kommer mina svar.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
SommarläsningJag hoppas iaf på att jag kommer att hinna (och framförallt orka) läsa klart Gone with the Wind som är på över 1400 sidor med pytteliten text. Sen ska jag i allmänhet satsa på att rensa bland mina egna olästa böcker och försöker låta bli att låna hem så många biblioteksböcker.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

The Friday Society av Adrienne Kress
The Friday Society är jag inte så sugen på just nu men vill gärna avsluta mitt steampunk-tema.


3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Gillar att läsa på balkongen, då kan man sola och njuta av det fina vädret samtidigt som man är insjunken i bokens magiska värld.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Faktiskt på balkongen hehe. Har än så länge inte planerat att resa bort någonstans så om det inte blir dåligt väder så blir det många timmar ute på balkongen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Så svårt! Men jag hoppas verkligen på att det kommer att bli Gone with the Wind. Om inget annat så kommer jag att vara så oerhört stolt över mig själv för att ha läst den.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Höhö, Gone with the Wind. Det är en klassiker och den sägs vara bra. Dessutom är det roligare att läsa den när man ser att andra läser den också. Om inget annat så kan man diskutera den tillsammans.

7. Strand eller hängmatta?
Får man säga båda? En hängmatta på stranden är väl inte helt fel?

8. Deckare eller roman?
Eh, vilken skum fråga. Det är ju som att säga Deckare eller bok.Jag antar att frågan syftar på Deckare eller kärleksroman och i så fall säger jag deckare.

9. Favoritgenre?
Urban fantasy, episk fantasy, dystopier, retellings. Helst YA.

10. Tagga 3 andra!
Och nu kommer vi till den punkten som jag tycker är svårast. Följer ju många bloggar och det har verkligen varit många taggar den senaste tiden så jag har ingen aning om vem som har gjort vad redan. Därför nöjer jag mig med att tagga Fia och hoppas på att hon har tid att göra den här.

 
9 Comments

Posted by on June 5, 2013 in Listor och enkäter

 

9 responses to “Läsning i sommar

  1. Linnea

    June 5, 2013 at 17:33

    Hehe, jag skulle också vilja läsa “Borta med vinden” i sommar. Jag har den dock på svenska och den har stått orörd alltför länge i hyllan. Men den är ju så tjock!!!😛

     
    • Anna - Boktycke

      June 5, 2013 at 23:31

      Jag vet! Antalet sidor är riktigt avskräckande. Men vi kan kämpa igenom den tillsammans i sommar tycker jag🙂

       
      • Linnea

        June 6, 2013 at 09:19

        Ja, det låter bra!😀 Det är säkert mycket lättare om man är två ^^

         
  2. Analyzemaster

    June 5, 2013 at 19:25

    ”Glow” har jag velat läsa länge men de senaste månaderna har jag lyckats glömma bort den totalt. Du lär definitivt hinna läsa den innan mig så nu är jag mycket nyfiken på din framtida recension!😀

     
    • Anna - Boktycke

      June 5, 2013 at 23:31

      Haha okej, någon gång under sommaren lär väl recensionen på den dyka upp :p

       
  3. Fia Filur

    June 5, 2013 at 22:59

    Kul! Kanske borde försöka ge mig på Borta med vinden samtidigt som du, men tjockleken är avskräckande…🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 5, 2013 at 23:32

      Åh, jag tycker absolut att du ska läsa Borta med vinden samtidigt som jag gör!😀

       
  4. Beate

    June 6, 2013 at 19:21

    Vad kul att du ska läsa Borta med vinden!😀 Den kan vara lite seg bitvis med massor av beskrivningar av krigföringen men det är bara att skumläsa de bitarna. Jag tycker verkligen att den var värd att läsa så fortsätt kämpa! Och när du är klar ställer jag hemskt gärna upp på den där diskussionen, det finns så himla många händelser som man kan prata om!🙂

     

Leave a Reply

 
