RSS

Nytt i bokvärlden! (Juni 2013)

16 Jun

Det var ett tag sen jag hade ett nyhetsinlägg. Anledningen är väl att det inte har kommit så många intressanta nyheter enligt mig på varken bok eller filmfronten. Nya omslag finns det dock gott. Här har ni i alla fall de nyheter sen sist som har fångat mig.

 Boknytt

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children
För er som tycker om Ransom Riggs Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, eller Miss Peregrines hem för besynnerliga barn som den svenska översättningen heter, så kommer den glada nyheten om att uppföljaren har fått titeln Hollow City och kommer att släppas den 14:e januari 2014. Man kommer återigen att följa Jacob och hans besynnerliga vänner, och ja, det kommer att vara kusliga foton i den här boken också.

Ny serie om Shadowhunters
Nu i veckan avslöjade Cassandra Clare att hon har planer för en femte Shadowhunter-serie som hon hittills har gett initialerna TWP. Den ska utspela sig efter The Dark Artifices som i sin tur utspelar sig efter The Mortal Instruments. Totalt så har hon alltså planer på att skriva fem serier om Shadowhunters. Dessa är i kronologisk ordning:

TID (The Infernal Devices, 3 böcker)
TLH (titel okänd, 3 böcker)
TMI (The Mortal Instruments, 6 böcker)
TDA (The Dark Artifacts, 3 böcker)
TWP (titel okänd, 3 böcker)

Vad tycker ni om den nyheten? Är det bara toppen att Clare spinner vidare på Shadowhunter-världen eller tycker ni att hon borde komma på något nytt?

 Filmnytt

If I Stay
Det har varit snack om att Gayle Formans tårframkallande roman If I Stay (sv. Om jag stannar) kommer att bli film. Den senaste nyheten angående detta är att det ryktas om att Chloë Grace Moretz kommer att spela Mia.

 

Omslagsnytt

Perfect Lies av Kiersten White

Perfect Lies

Uppföljaren till Mind Games som jag tycker om. Hurra för att det är samma omslagsdesign. Det som är coolt med dessa omslag är att om man tittar noggrant så märker man att de består av flera små bilder.

Perfect Ruin av Lauren DeStefano

Perfect Ruin

Omslaget till första boken i DeStefanos nya serie. Med tanke på hur snygga böckerna i The Chemical Garden är så är jag väldigt förvånad över detta omslag. Nej, denna är ingen framsida som får mig att vilja plocka upp boken.

The Elites av Natasha Ngan

The Elites

Vet knappt vad den här boken handlar om men wow, är helt förtrollad av omslaget. Får så många idéer genom att bara titta på bilden.

United We Spy av Ally Carter

United we Spy

US och UK versionerna av omslaget till den sista boken i Gallagher Girls. Föredrar nog UK-versionen men jag gillar ryggarna på US-versionen mer.

The House of Hades av Rick Riordan

The House of Hades

Fjärde boken av The Heroes of Olympus. US-versionen (den till vänster) vinner mitt hjärta den här gången också. Helt ärligt talat så är alla UK-versionerna av omslagen till den här serien ganska gräsliga allihopa.

Andra böcker som har fått omslag

Omslag juni 2013

 
6 Comments

Posted by on June 16, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

6 responses to “Nytt i bokvärlden! (Juni 2013)

  1. Aston - Läslampan

    June 16, 2013 at 16:08

    En till bok i Spejarens läsling????????
    *kollar upp det*
    Är det bara jag som har missat att den kommer?
    Jag trodde att John hade slut på ideér…
    Eftersom jag til 90% läser på svenska måste jag säkert vänta till 2014 innnan jag får läsa den…Åh.
    Gud vad jag längtar :)

    Det jag egentligen tänkte säga var att jag har taggat dig att göra Sommarläsningstaggen, här:
    http://laslampan.blogspot.se/2013/06/sommarlasningstaggen.html

    Ungefärlig dialog från Spejarens lärling får avsluta:

    [Halt vippar på stolen]
    Will: Du sa alltid till mig att kag inte fick göra så, stolarna kunde gå sönder sa du.
    Halt: Ja visst, de kan de. Men nu är det dina stolar, så varför skulle jag bry mig? <3

     
  2. thebookable

    June 16, 2013 at 19:54

    Älskar verkligen sånna här inlägg, är så kul att få koll på allt det nya! :)

     
  3. Fanny

    June 18, 2013 at 17:53

    Otroligt passande om If I Stay blir film med tanke på att jag läste ut den idag. :)

     
  4. Shamandaliex

    June 24, 2013 at 13:26

    Tänk så mycket ett omslag ändå påverkar om man bli intresserad av en bok eller inte. The elites har ju ett riktigt höjdaromslag!

     

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 351 other followers

