RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 27!

01 Jul

Juli börjar väldigt lovande med massor av nya böcker!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Camp Boyfriend (Camp Boyfriend #1) av J.K. RockCamp Boyfriend av J.K. Rock The Night Itself (The Name of the Blade #1) av Zoë MarriottThe Night Itself av Zoë Marriott SYLO (SYLO #1) av D.J. MacHaleSYLO av D.J. MacHale

Camp Boyfriend (Camp Boyfriend #1) av J.K. Rock
Vad vore sommaren utan mysiga kärleksböcker. Den här låter väldigt intressant med en före detta nördig tjej som har blivit populär och fått nya vänner. Dock så längtar hon tills sommarlägret där hon är känd som den smarta tjejen och till sin lägerpojkvän. Men hur ska det gå i år när hon har en efterhängsen riktig pojkvän som hon inte blir av med samtidigt som hennes vänner tar avstånd från henne? Vill läsa!

The Night Itself (The Name of the Blade #1) av Zoë Marriott
Japansk mytologi i London? Oh god, ge mig! Låter väldigt spännande med en tjej som råkar släppa ut en demon från ett svärd och måste nu rättar till sitt misstag. Omslaget är jag inte så förtjust i men det är kul med lite annorlunda framsidor.

SYLO (SYLO #1) av D.J. MacHale
Har inte läst något från författaren tidigare men hans böcker sägs vara bra. Tror att den här ska vara sci-fi och folk med övernaturliga förmågor.

Viral Nation av Shaunta GrimesViral Nation av Shaunta Grimes Truly, Madly, Deadly av Hannah JayneTruly, Madly, Deadly av Hannah Jayne This is W.A.R. av Lisa RoeckerThis is W.A.R. av Lisa Roecker

Viral Nation av Shaunta Grimes
En tjej som jobbar för ett företag som håller på med tidsresor upptäcker att hennes bror kommer att dö och hon tänker göra allt för att förhindra den framtiden. Älskar omslaget! Det är inte ofta man får se gulliga hundar på framsidan!

Truly, Madly, Deadly av Hannah Jayne
En tjej som är perfekt på utsidan blir i hemlighet misshandlad av sin kille. Men så dör killen i en olycka… och tjejen hittar en lapp i sitt skåp med texten: “Varsågod“. Wow, låter riktigt spännande. Den här vill jag läsa!

This is W.A.R. av Lisa Roecker
Fyra tjejer som ska hämnas på en familj. Påminner mig lite om Burn for Burn.

Awaken (Abandon Trilogy #3) av Meg CabotAwaken av Meg Cabot Blurred (Kissed by Death #2) av Tara A. FullerBlurred av Tara A. Fuller Vortex (Insignia #2) av S.J. KincaidVortex av S.J. Kincaid

Awaken (Abandon Trilogy #3) av Meg Cabot
Gillar verkligen färgerna i omslaget. Cabot är en superpopulär och ambitiös författare men tragiskt nog så har jag knappt läst något från henne. Den här serien är jag i alla fall nyfiken på.

Blurred (Kissed by Death #2) av Tara A. Fuller
Är väldigt nyfiken på den här serien och jag vågar inte läsa beskrivningen för den här boken för jag har inte läst första boken än och jag vill inte bli spoilad. Men den handlar i alla fall om reapers och spöken så jag tror att jag kommer att tycka om den.

Vortex (Insignia #2) av S.J. Kincaid
Fortsättningen på ännu en serie jag är intresserad av. En sci-fi om tredje världskriget och supersoldater låter ju lockande!

A Midsummer Night's Scream av R.L. StineA Midsummer Night’s Scream av R.L. Stine The Distance Between Us av Kasie WestThe Distance Between Us av Kasie West The Year of the Great Seventh av Teresa OrtsThe Year of the Great Seventh av Teresa Orts
Brooklyn Girls av Gemma BurgessBrooklyn Girls av Gemma Burgess Forevermore av Cindy MilesForevermore av Cindy Miles Since You Asked av Maurene GooSince You Asked av Maurene Goo
Belladonna (Secrets of the Eternal Rose #2) av Fiona PaulBelladonna (Secrets of the Eternal Rose #2) av Fiona Paul The Twice Lost (Lost Voices #3) av Sarah PorterThe Twice Lost (Lost Voices #3) av Sarah Porter Shutdown (Glitch #3) av Heather AnastasiuShutdown (Glitch #3) av Heather Anastasiu
This Strange and Familiar Place (So Close to You #2) av Rachel CarterThis Strange and Familiar Place (So Close to You #2) av Rachel Carter Where Beauty Lies (Beneath the Glitter #2) av Elle Fowler & Blair FowlerWhere Beauty Lies (Beneath the Glitter #2) av Elle Fowler & Blair Fowler Facade (Games #2) av Nyrae DawnFacade (Games #2) av Nyrae Dawn

————————————————————————————————————————————–

En hel del böcker som jag är nyfiken på den här veckan, mest är jag intresserad av Camp Boyrfriend och Truly, Madly, Deadly. Fyller ju år den här månaden och då passar det ju ganska bra med en bokbeställning 😀

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on July 1, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 27!

  1. Lena

    July 1, 2013 at 18:38

    Truly, Madly, Deadly är den som jag ser mest fram emot. Jag är lite nyfiken på Camp Boyfriend och The Distance Between Us också 🙂

     
  2. MsMemberger

    July 1, 2013 at 21:48

    The Night Itself låter riktigt intressant 🙂 Håller med dig om omslaget, en just för att det ärlite udda så kan det nog funka.
    Sedan blev jag lite nyfiken på Viral Nation, var ett bra tag sedan jag läse om tidsresor

     
  3. Maria - unga vuxna

    July 1, 2013 at 21:56

    Är det någon sorts trend med böcker om en populär-men-i-hemlighet-nördig tjej? Tycker mig ha sett flera stycken nu.
    Brooklyn Girls verkar vara min sorts NA, men “första delen i en serie” dämpar alltid min upphetsning lite. 😛

    Och please tell me att Truly, Madly, Deadly inte hittar en läpp i sitt skåp för gross. Först köpte jag det men sen tänkte jag, hoppades jag, att det var en lapp. 😀

     
    • Anna - Boktycke

      July 1, 2013 at 23:11

      Jo, det är nog en ny trend med att låta populära flickor vara nördiga.

      Haha, jo, det är en lapp. Varför skrev jag en läpp? Får det ju att låta som värsta äckelboken ju 😀

       

Leave a Reply

 
