RSS

Månadsrapport Juni 2013

02 Jul

Årets sjätte månadsrapport!

Månadsrapport juni 2013

Antal lästa böcker: 18
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 3
Påbörjade serier: 8
Avslutade serier: 1

Äntligen är mitt böckerna till mitt steampunk-tema klarlästa. Har faktiskt varit en utmaning att läsa vissa av dem. Är i alla fall stolt över mig själv som inte gav upp. I övrigt så har det varit väldigt blandat kvalité på böckerna så jag kan inte säga att det har varit en bra läsmånad. Men ett par riktiga guldkorn har jag haft nöjet att få stifta bekantskap med.

Bästa bok: The Rithmatist av Brandon Sanderson 
Utan tvekan den bästa boken i temat och den bästa boken i juni. Ahhh, måste verkligen läsa mer av herr Sanderson. Ni kommer att ha en chans att vinna den här boken så stay tuned🙂

Bästa överraskning: Shattered Souls av Mary Lindsey
Hade verkligen noll förväntningar på den här boken eftersom framsidan såg ut som vilken paranormal romance-bok som helst. Men den var faktiskt mycket bättre än förväntat och nu vill jag till och med läsa fortsättningen.

Största besvikelse: House of Secrets av Ned Vizzini & Chris Columbus

Jag trodde att jag kunde lita på J. K. Rowlings omdöme men tyvärr så var den här boken ingen höjdare. Fastnade inte alls för karaktärerna och även om konceptet var riktigt intressant till en början så blev handlingen utdragen och upprepande.

Skrivandet:
Det har gått relativt stabilt med skrivandet och månadens summa hamnar runt 8000 ord. Totalt är det 20k ord skrivna på det nya manuset jag jobbar på.

Nästa månad:
INGA FLER BIBLIOTEKSLÅN! I alla fall inte förrän i slutet av månaden eftersom jag ska resa bort på semestern i 2 veckor. Hade ju egentligen tänkt skriva och läsa under semestern men det blev ändrade planer. Inte för att jag klagar, en resa i Europa är ju aldrig fel😀

Utmaningarna hittills:
Eftersom halva året har nu gått så tänker jag nämna lite snabbt hur det går med mina läsutmaningar.

Goodreads reading challenge: 116 av 150 böcker lästa
Klassikerutmaning: 0 av 5 böcker lästa
Episk fantasy-utmaningen: Klar! (Mer än 3 lästa)
Avsluta serie: 9 av 20 serier avslutade

På det hela så ligger jag bra till, men det börjar bli dags att börja på en klassiker. Har som mål att läsa Gone With the Wind under semestern så förhoppningsvis så blir det åtminstone en klassiker läst under juli månad.

Hur har juni månad varit för er?

 
8 Comments

Posted by on July 2, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

8 responses to “Månadsrapport Juni 2013

  1. Melanie

    July 2, 2013 at 17:30

    Många av böckerna du läste är jag väldigt intresserad av, speciellt False Memory. Hoppas att den var bra! =)

    För mig var det en helt okej månad också, det blev 21 böcker varav en var en novell. Mitt mål har varit att ta mig an de flesta recensionsexemplaren, tror att jag bara läste fyra “egna” böcker =P Om du vill kan du kolla vilka jag läst här: http://iheartfantasy.blogg.se/2013/july/book-wrap-up-juni-2013.html ^^

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 18:24

      False Memory är rätt så bra, inte lika bra som jag hade hoppats på men den var utan tvekan väldigt spännande. Annars är jag imponerad av att du hann läsa 20 riktiga böcker den här månaden. Riktigt avundsjuk på er som har sommarlov!

       
  2. Lena

    July 2, 2013 at 17:44

    Doktor Joseph läste jag för ett tag sedan. Tyckte att den var riktigt okey!!

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 18:23

      Hihi, “riktigt okey” som i att den ligger mellan bra och dåligt eller? :p

       
  3. Gia

    July 2, 2013 at 19:41

    Där var det många nya bekantskaper för mig, faktiskt inte en enda av dem jag läst om, spännande!🙂

     
  4. Fia Filur

    July 3, 2013 at 15:50

    Juni var en bra läsmånad för mig, dvs läste många böcker jag gillade. Och skrivandet tickade på bra också. Hoppas det håller i sig resten av sommaren🙂

     
  5. Fanny

    July 4, 2013 at 20:53

    Jodå, det har gått ganska bra! Kanske inte har läst så många böcker men de jag läste var bra!🙂

     

Leave a Reply

 
