RSS

Omslagsnytt – Harry Potter and the Order of the Phoenix

02 Jul

Det går verkligen snabbt nu. Den femte nya framsidan för Harry Potter kommer att se ut så här:

order-of-the-phoenix

Harry Potter and the Order of the Phoenix av J. K. Rowling

AHHHHHH! Så himla snyggt!!! Det här kan nog vara min favorit än så länge. Allt från motivet till färgerna är bara så perfekt. Längtar verkligen efter en omläsning av Harry Potter nu!

Hittills har följande omslag kommit ut:

Harry potter 5

 
8 Comments

Posted by on July 2, 2013 in Boknyheter

 

8 responses to “Omslagsnytt – Harry Potter and the Order of the Phoenix

  1. Lisa

    July 2, 2013 at 13:07

    Aaahhh, de är så fina!! Det enda problemet jag har med dem är att jag tycker texten tar för stor plats, haha. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 18:32

      Ahhh, jag tänkte inte alls på det förrän du sa det! Och nu tänker jag också att texten är för stort! Buhhh.

       
  2. Maria - unga vuxna

    July 2, 2013 at 14:40

    Känner mig så boksnobbig nu, men är det här en amerikansk nyutgåva? Antar det med tanke på Sorcerer’s Stone. Gillar omslagen men vill ju inte ha en amerikansk översättning. Trots att jag förmodligen inte ens skulle tänka på det när jag väl läste.

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 17:08

      Scholastic är ju ett amerikanskt bokförlag så det är nog en amerikansk översättning. Jag vet inte hur mycket den skiljer ifrån den brittiska men så mycket kan det väl inte vara, eller?

       
  3. eve - min bok och jag

    July 2, 2013 at 15:21

    Jag älskar verkligen omslagen till trean! Så snyggt!! På andra plats kommer ettan och femman! De vises sten har en mysig stämning och det gör att jag vill läsa den ännu en gång och femman har lite frihetskänsla. Jag gillar att solen går upp i bakgrunden på Fenixordern. Det visar på att ett nytt hopp om framtiden tänds, i och med Dumbeldore’s Armé! (Överanalyserar, jag vet;) )

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 18:31

      Det finns ju liksom inget annat bättre än att nörda in sig i böcker, inklusive att analysera omslagen 😀

       
  4. Gia - Bokfrossa

    July 2, 2013 at 16:42

    Förutom att hans ögon lyser blått var det verkligen ett snyggt omslag 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      July 2, 2013 at 17:08

      Det är väl reflektionen på hans glasögon som lyser :p

       

Leave a Reply

 
