RSS

Utlottning av en steampunkbok!

07 Jul

I samband med mitt pågående steampunktema så tänker jag även lotta ut en av böckerna som ingår i temat. Jag kommer att beställa från The Book Depository så utlottningen är internationell så länge TBP levererar till ditt land. Priset kommer att vara en paperback och ni kan välja mellan dessa böcker:

Etiquette & Espionage av Gail Carriger Dearly, Departed av Lia Habel The Girl in the Steel Corset av Kady Cross
Incarnation av Emma Cornwall The Iron Wyrm Affair av Lili St. Crow The Rithmatist av Brandon Sanderson
The Dark Unwinding av Sharon Cameron The Peculiar av Stefan Bachmann

Klicka på omslaget för att gå till recensionen. 

För att vara med i utlottningen ska du lämna en kommentar till det här inlägget och säga vilken bok du vill vinna och varför du har valt just den boken. Utlottningen öppen till och med lördagen nästa vecka, alltså den 13:e juli. För att göra det lättare för mig att administrera så får man inte ändra val av bok när man väl har anmält sig. Så ett tips är att vänta med anmälningen och läs mina recensioner ifall ni inte redan nu vet vilken bok ni vill ha.

Så sammanfattat är reglerna:
1. Lämna en kommentar och säg vilken bok du vill vinna och varför du vill ha just den boken.
2. Man får inte ändra sig när man väl har anmält sig.
3. Utlottningen är öppen för anmälningar till och med hela lördagen nästa vecka (13:e juli)

Jag kommer att avslöja vinnaren på söndagen nästa vecka, det vill säga den 14:e juli.

Lycka till!

 
34 Comments

Posted by on July 7, 2013 in En studie i, Tävling

 

34 responses to “Utlottning av en steampunkbok!

  1. mel

    July 7, 2013 at 14:39

    Jag skulle vilja vinna The Girl in the Steel Corset för att jag länge varit intresserad av den, handlingen verkar vara underbar och omslaget är fantastiskt! Och när jag läste din recension så ökade förhoppningarna eftersom du skrev att den var spännande, och jag känner att jag kan lita på ditt tycke. Jag älskar vetenskap och går ett vetenskapsprogram på gymnasiet så jag tror jag skulle finna den riktigt intressant! Jag har inte läst någon annan steam-punk än Parasollprotektoratet och jag vill gärna utvidga vyerna. Att du skrev att karaktärerna var starka är även det ett stort plus, eftersom jag är sjukt trött på gnälliga och svaga karaktärer. Jag har tänkt att köpa den här boken flera gånger men av någon anledning har den blivit bortprioriterad. Därför håller jag tummarna hårt för att jag ska vinna!❤

    Lottnummer 1

     
  2. Bella

    July 7, 2013 at 16:03

    Jag skulle vilja ha The Peciluar. Har redan nu läst många bra recensioner på den vilket har väckt mitt intresse enormt de senaste veckorna. Utöver det så är jag också väldigt nyfiken på stempunkböcker överlag. Det jag läst än så länge är Clockwork Angel och tror inte ens den klassas helt som steampunk? I alla fall så blev jag kär i den och skulle därför vilja läsa mer! ^^

    Lottnummer 2

     
  3. Sara

    July 7, 2013 at 16:59

    Jag skulle vilja vinna Dearly, Departed av Lia Habel. För det första: Kolla in det där omslaget. Det spelar ingen roll om boken suger (vilken den förhoppningsvis inte gör) den skulle ändå se sjukt snygg ut på min bokhylla. För det andra handlar den om zombies OCH steampunk. Jag älskar zombie-böcker och har väldigt länge velat läsa en steampunk. Så här har vi ju den perfekta kombinationen. Dessutom tycker jag, från att ha läst din recension och kollar runt lite på Goodreads, att denna påminner lite om Warm Bodies av Isaac Marion och den älskade jag. Dearly, Departed hade helt enkelt varit ett perfekt tillskott till min boksamling.🙂

    Lottnummer 3

     
  4. Dola

    July 7, 2013 at 18:14

    Jag skulle vilja vinna Etiquette Espionage av Gail Carriger. Handlingen låter väldigt intressant och jag har bestämt för att också köra lite på teman och jag tänkte läsa en bok ur varje genre för att se vilken ordning och så. Dessutom är Gail Carriger en utav min absoluta favoritförfattare och jag Älskade hennes förra serie Parasoll Protektoratet och hoppas på att denna bok är som den serien!
    Har länge velat läsa en steampunkbok!

    Ha en trevlig sommar!😀

    Lottnummer 4

     
  5. quivivraverra

    July 7, 2013 at 18:50

    Jag skulle vlja ha Etiquette & Espionage av Gail Carriger för jag älskade verkligen serien om Alexia (vet vad serien heter men orkar inte kolla upp stavningen) och det är en värld jag gärna återkommer till. Carrigers sätt att skriva är fantastiskt och gillar hennes humor så detta är en bok jag verkligen ser fram emot att läsa.

    Lottnummer 5

     
  6. Anna - Bokbabblaren

    July 7, 2013 at 19:50

    Jag skulle vilja vinna “Etiquette & Espionage” av Gail Carriger! Trots att det finns några stycken steampunkböcker som jag kan tänka mig att läsa så tycker jag att den här skulle vara en bra första bok i genren. Din recension fick mig att tänka “åh, den här vill jag verkligen läsa!”🙂
    Ha en trevlig lässommar!🙂

    Lottnummer 6

     
  7. Lotta

    July 7, 2013 at 21:11

    Hallå Boktycke!
    Jag har ganska nyligen (för en vecka sedan) kommit hem från New York. Då jag var där passade jag på att köpa en del billliga böcker (på Strand, ca 60-70kr för en inbunden bok). Men. Jag var så dum så jag köpte inte alltid hela serien, jag köpte tvåan i “Steampunk Chronicles”, istället för att börja med ettan, “The Girl in the Steel Corset”. Och det hade ju varit trevligt att läsa de i rätt ordning. Tack vare resan har jag dock ett köpstopp nu, så det lär nog dröja ett tag innan jag själv skulle kunna fixa hem den…

    Jättekul att du gör det här, både tävlingen och temaläsningen. Väldigt ambitiöst och roligt för alla oss som vill veta mer om en genre, exempelvis Steampunk🙂

    Lottnummer 7

     
  8. Rebecka

    July 7, 2013 at 21:31

    Jag skulle vilja vinna Etiquette & Espionage eftersom att jag har fallit totalt för Gail Carrigers serie the parasol protectorate och därmed tror att denna bok kommer vara minst lika bra! Jag har också ett tag varit sugen på att läsa en bok om spioner, och den här i synnerhet!
    Om Etiguette & Espionage är hälften så bra som the parasol protectorate är jag helt säker på att jag kommer stor-gilla den!🙂

    Lottnummer 8

     
  9. Ella

    July 7, 2013 at 21:44

    Jag skulle verkligen vilja ha “The Peculiar” av Stefan Bachmann! Förutom att omslaget är bland det snyggaste jag någonsin sett så har jag inte läst mycket steampunkböcker, men älskat de jag väl läst. Vill så himla gärna läsa fler, då jag tycker de är/verkar vara så himla häftiga! Sedan är jag också väldigt intresserad av handlingen, vilket är ett stort plus, haha.

    Och om jag inte skulle gilla den skulle jag ändå vara överlycklig att äga den – den är ju så fin att man kan ha den till prydnad😀

    Lottnummer 9

     
  10. Rebecca A

    July 7, 2013 at 21:49

    Jag vill verkligen, verkligen vinna boken The Rithmatist av Brandon Sanderson. Varför jag vill vinna just den boken är för att min tvillingsyster fyller år den 20 juli och hon önskar sig den boken. Därför tänkte jag att det vore perfekt om jag vann den och kunde ge den till henne och göra henne väldigt glad och överraskad!😉

    Lottnummer 10

     
  11. RoM

    July 7, 2013 at 22:47

    Oj vad kul. Jag vill vara med. Önskar mig boken med stålkorsetten … varför … eftersom jag burit korsett vid ett tillfälle och är nyfiken på hur ont det skulle göra att ha en av stål!

    Lottnummer 11

     
  12. Moa Dolk

    July 7, 2013 at 23:49

    Etiquette & Espionage av Gail Carriger
    Jag älskar Gail Carriger böcker och varför vill jag just ha den bokrn är nog för jag är jätte kär i den värld som Gail beskriver i sina böcker och jag skulle vara hedrad läsa mer av hennes böcker.
    Men inte bara därför, jag läste vad du skrev om boken och blev genast jätte glad att Gail har fortsatt skriva. Jag tycker också att boken låter lovande.
    Jätte bra blogg!!
    /MoA

    Lottnummer 12

     
  13. Petra

    July 8, 2013 at 11:55

    Jag vill gärna vinna The Rithmatist av Brandon Sanderson. Jag älskar omslaget och boken verkar SÅ bra, dessutom är jag väldigt nyfiken på Brandon Sanderson som författare och eftersom du verkar gilla honom så måste han väl vara bra.😉

    Lottnummer 13

     
  14. Jasmine

    July 8, 2013 at 13:00

    Vill vinna Etiquette & Espionage eftersom den har fått högst betyg av dig och jag litar på ditt omdöme när det gäller böcker🙂

    Lottnummer 14

     
  15. Emelie

    July 8, 2013 at 19:13

    Jag skulle vilja vinna The Girl in the Steel Corset eftersom jag varit intresserad av den länge och eftersom du tyckte att karaktärerna var bra i den. Jag älskar bra och roliga karaktärer🙂

    Lottnummer 15

     
  16. Anna

    July 8, 2013 at 22:00

    Jag är med och tävlar! Om jag skulle vinna vill jag ha The Rithmatist av Brandon Sanderson, eftersom jag har hört mycket bra om författaren – dessutom påminner ploten mig om en egen skrividé jag hade för ett tag sedan.

    Lottnummer 16

     
  17. Alba

    July 9, 2013 at 21:54

    Om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag vilja ha Etiquette & Espionage av Gail Carriger därför att jag läst hennes tidigare serie Parasollprotektoratet och är helt såld på den^^ Hennes skrivsätt är fantastiskt och böckerna är härligt humoristiska med underbara karaktärer och alltid en handling som får en att fastna. Att få återse hennes värld skulle vara oerhört roligt!🙂 Dessutom verkar handlingen intressant och efter att ha läst din recension av boken väcktes min nyfikenhet ytterligare😉 ♥

    Lottnummer 17

     
  18. Jenny E.

    July 10, 2013 at 13:44

    Om jag, mot förmodan, skulle vinna skulle jag vilja ha “The Peculiar” av Stefan Bachmann. Bara omslaget gör att jag vill ha den för den ser så häftig ut. Sen efter att ha läst lite mer om den så verkar den riktigt bra också.🙂

    Lottnummer 18

     
  19. Laura

    July 10, 2013 at 18:41

    Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha The Rithmatist av Brandon Sanderson eftersom att den verkar spännande och en bra bok att komma in i steampunk-världen med, då det verkar som att det är en blandning av steampunk och magi.

    Lottnummer 19

     
  20. Louise

    July 10, 2013 at 19:47

    Hej jag skulle vilja vinna Incarnation. Helt enkelt därför att jag tycker att den verkar intressant och jag tycker om böcker som handlar om historia. Jag har också alltid tyckt att historien om Dracula har varit intressant. Ett extra plus är att omslaget är snyggt.😀

    Lottnummer 20

     
  21. Bokbruden

    July 11, 2013 at 19:04

    jag skulle vilja vinna The Girl in the Steel Corset, för det första jag diggar omslaget och sen har jag aldrig läst en engelsk bok så det skulle bli kul att äntligen göra det då jag kan läsa i min takt + tycker jag om att vinna!😀

    Lottnummer 21

     
  22. Elin - Bokparadiset

    July 12, 2013 at 10:52

    Åh jag skulle vilja ha The Peculiar av Stefan Bachmann. Jag har varit nyfiken på den länge! Sen är ingen av dom andra böckerna så lockande då du inte gillade dom super mycket. Och Gail Carrigers bok har jag redan🙂 Sen är det galet snyggt omslag på The Peculiar och bok nummer två har ju lika fint så definitivt något jag vill ha i min hylla!

    Lottnummer 22

     
  23. Linnea

    July 12, 2013 at 14:06

    Jag vill gärna vara med i utlottningen, och skulle jag ha turen att vinna så vill jag gärna ha Etiquette & Espionage av Gail Carriger. Jag ÄLSKAR hennes första serie, och jag skulle så gärna vilja läsa denna också. Det finns inget bättre än att sätta sig med en kopp te och njuta av hennes böcker😉

    Lottnummer 23

     
  24. Desirée

    July 13, 2013 at 18:30

    Jag skulle vilja vara med i utlottningen och vinna Etiquette & Espionage. Helt enkelt för att jag älskar omslaget och för att jag suktar efter coola kvinnliga karaktärer. Vill läsa mer om coola brudar!

    Lottnummer 24

     
  25. Madeleine

    July 13, 2013 at 18:38

    Jag skulle vilja vinna The Rithmatist av Brandon Sanderson. För att jag aldrig någonsin har läst en Steampunk bok, vilket jag är oerhört intresserad av att göra. Älskar dessutom att läsa och behöver en bok som kanske skulle kunna få igång lässuget på riktigt såhär kring sommarjobb och sommarlov.

    Lottnummer 25

     
  26. jana

    July 13, 2013 at 18:59

    Jag har aldrig läst någon steam punk bok i hela mitt liv (tror jag iaf..) men vill gärna prova genren. Kan dock inte välja någon av böckerna, utan jag ber dig att välja åt mig, om jag skulle vinna.

    Lottnummer 26

     
  27. Lisa

    July 13, 2013 at 19:09

    Hej! Jag skulle gärna vilja ha The Rithmatist om jag vann! Mycket för att den låter intressant, och också för att du hyllade den så mycket i din recension🙂 Den verkar grymt bra!

    Lottnummer 27

     
  28. Jenny H

    July 13, 2013 at 19:54

    The Peculiar av Stephan Bachman skulle jag vilja ha i utlottningen. Eftersom jag redan har första boken av Gail Carringer, i “Parasol Protectorate”-serien, och vill läsa den innan jag läser annat av henne, så väljer jag Bachmans bok istället. Har varit nyfiken på The Peculiar ett tag, både för att jag hört talas om den på andra bokbloggar och för att jag sett boken i bokhandeln och där sett närmare på omslaget och tyckt att det varit lockande/snyggt. Försöker skriva lite åt steampunkhållet själv så därför känns det extra intressant med en steampunkbok, kan vara inspirerande och jag har också hört att boken ska vara välskriven.

    Lottnummer 28

     
  29. Caroline

    July 13, 2013 at 20:48

    Skulle jag vinna vill jag ha The Rithmatist. Den verkar spännande och intressant, plus att du gav den högt betyg i din recension.🙂

    Lottnummer 29

     
  30. Astrid

    July 13, 2013 at 20:53

    The Rithmatist skulle jag gärna läsa. Lite annorlunda mot vad jag brukar läsa och du tyckte ju den var bra, så…

    Lottnummer 30

     
  31. Nella

    July 13, 2013 at 21:07

    Jag vill gärna vara med och tävla och skulle vilja ha boken Dearly, Departed om jag mot alla odds vinner. Detta eftersom den verkar vara delvis post apokalyptisk som är en av mina favoritgenrer, och för att jag såklart älskar zombies och är nyfiken på steampunk🙂

    Lottnummer 31

     
  32. Belma

    July 13, 2013 at 22:30

    Hej!
    Jag skulle vilja vinna någon av The girl in the steel corset eller Incarnation. Jag tycker att båda verkar superbra. Jag fick en sån där känsla, upprymdhet, jag ville bara sätta mig ner i soffan och läsa dem direkt.
    Jag har läst många sorters böcker men inte någon steampunkbok, vilket jag tycker är synd. Det här verkade som en perfekt chans. Jag vet att Incarnation inte kanske är den bästa boken då, eftersom du skrev att det inte var så mycket stempunk men jag vill ändå vinna den.
    Så om jag blir vinnaren så blir det upp till dig, för jag kan helt ärligt inte bestämma mig.

    Lottnummer 32

     
  33. Kimberly

    July 13, 2013 at 22:33

    Jag skulle vilja vara med i utlottningen för the Rithmatist! du har gett den högsta betyg av alla steampunk och fastän vi inte har samma boksmak (min favorit bokserie någonsin är the Gone series- Michael Grant) så vill jag försöka mig på en bok som du har gett högt betyg på! jag har aldrig läst en steampunk förut och skulle gärna vilja göra det då det verkar annorlunda då jag hatar kärleksböcker. vill ha något nytt! tack för tävlingen!

    Lottnummer 33

     
  34. Doktor Glas

    July 13, 2013 at 23:10

    Jag skulle gärna vilja vara med och tävla om Etiquette & Espionage av Gail Carriger. Förutom att boken är grymt snygg så har jag hört mycket om författaren men ännu inte tagit mig tid att läsa någon av hennes böcker. Steampunk är en genre jag överhuvudtaget inte läst särskilt mycket av, lite märkligt egentligen då den innehåller mängder av element som jag älskar – fantasi, teknik och historia.

    Lottnummer 34

     

Leave a Reply

 
