RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 28!

08 Jul

Och så var det dags för en lite lugnare vecka.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Some Quiet Place av Kelsey SuttonSome Quiet Place av Kelsey Sutton Breaking Glass av Lisa AmowitzBreaking Glass av Lisa Amowitz 45 Pounds (More or Less) av K.A. Barson45 Pounds (More or Less) av K.A. Barson

Some Quiet Place av Kelsey Sutton
Förutom att omslaget är väldigt häftigt så är jag även väldigt lockad av handlingen. Handlar om en tjej som inte kan känna några känslor men hon kan däremot se dem som “riktiga personer”(?). Hursomhelst så låter det mycket intressant.

Breaking Glass av Lisa Amowitz
En kille som vaknar upp efter en olycka och börjar få mystiska sms från en tjej som är försvunnen och misstänks vara död. Verkar vara en deckare.

45 Pounds (More or Less) av K.A. Barson
En 16-årig tjej ska försöka gå ner 20 kg på 2,5 månader. Låter som en humoristisk bok som jag kan tänka mig att läsa.

Right of Way av Lauren BarnholdtRight of Way av Lauren Barnholdt In Too Deep av Coert VoorheesIn Too Deep av Coert Voorhees Half Lives av Sara GrantHalf Lives av Sara Grant

Right of Way av Lauren Barnholdt
Det märks verkligen att det är sommar för det har kommit ut en del roadtrip-böcker i veckan. Här kommer en till och den här gången handlar det om en kille och en tjej med egna problem som reser tillsammans.

In Too Deep av Coert Voorhees
Låter lite Indiana Jones-aktigt med en jakt på gamla skatter. Tycker väl att handlingen låter sådär om en tjej som blir beordrad av sin lärare att dyka efter en skatt samtidigt som hon försöker få en kille att bli kär i henne.

Half Lives av Sara Grant
Hmm, om jag har uppfattat handlingen rätt så ska den här handlar om ett gäng ungdomar som ta skydd i en bunker och är där i flera månader. Flera generationer senare är det en mystisk kult som dyrkar berget bunkern finns i och på något sätt ska ledaren för kulten ha en koppling till en av ungdomarna. Låter så märkligt att jag blir nyfiken på den.

Shadow of the Mark (Carrier #2) av Leigh FallonShadow of the Mark av Leigh Fallon Raven Flight av Juliet Marillier Who Needs Magic? (Magic #2) av Kathy McCulloughWho Needs Magic? av Kathy McCullough

Shadow of the Mark (Carrier #2) av Leigh Fallon
En gång i tiden var jag nyfiken på den här serien men efter att ha sett en del negativa recensioner på den så är jag inte så sugen längre. Här kommer i alla fall andra delen av serien.

Raven Flight (Shadowfell #2) av Juliet Marillier
En episk fantasy med älvor. Är nyfiken på den här serien så jag har inte vågat läsa beskrivningen på andra boken.

Who Needs Magic? (Magic #2) av Kathy McCullough
Fortsättningen på en serie som handlar om en tonårig tjej som är någons “fairy godmother”. Är rätt nyfiken på den här serien men första boken har fått rätt dåligt betyg så jag har inte vågat ge mig på den än.

Only Ever Always av Penni RussonOnly Ever Always av Penni Russon Plague in the Mirror av Deborah NoyesPlague in the Mirror av Deborah Noyes Quarantine- The Saints (Quarantine #2) av Lex ThomasQuarantine: The Saints (Quarantine #2) av Lex Thomas
Shallow Pond av Alissa GrossoShallow Pond av Alissa Grosso Still Star-Crossed av Melinda TaubStill Star-Crossed av Melinda Taub The Theory of Everything av Kari LunaThe Theory of Everything av Kari Luna
Losing Hope (Hopeless #2) av Colleen HooverLosing Hope (Hopeless #2) av Colleen Hoover

————————————————————————————————————————————–

Inga superwow-boksläpp den här veckan för mig men Some Quiet Place är jag riktigt sugen på. Och kul att se så många ensamstående böcker! Nu för tiden känns det som att allt jag läser är någon del ur en serie så det är kul att se lite variation.

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
 

Leave a Reply

 
