RSS

Sammanfattning + presentation av vinnaren!

14 Jul

Då har vi kommit till sista inlägget för temaläsningen. Hade egentligen tänkt spela in en video men annat kom ivägen och tiden räckte inte till. Nåja, det funkar ju lika bra med ett vanligt inlägg också🙂

Som ni säkert redan vet så är temat för den här gången steampunk och om jag ska vara helt ärlig så har det inte riktigt gått som förväntat. Totalt har jag läst 9 böcker och själva läsningen i sig har gått bra. Problemet är att jag personligen tycker att flera av böckerna inte innehåller särskilt mycket steampunk-element. Några av dem kändes mest som historisk drama och ett par andra som fantasyböcker. Dessutom så tyckte jag att de flertalet inte levde upp till förväntningarna heller. Det är också en av anledningarna till varför det har tagit mig cirka 2 månader att läsa ut alla böckerna till temat.

Om jag ska gradera böckerna efter betyg så blir det så här:

0-2 stjärnor
3-4 stjärnor
5-6 stjärnor
7-8 stjärnor
9-10 stjärnor

Som ni ser så tyckte jag att det blev ganska många medelmåttiga böcker och bara två stycken som  jag tyckte var väldigt bra. Jag är dock glad över att jag har testat på många nya författare och läst böcker som jag annars förmodligen inte skulle ha gjort.

Som jag sa tidigare så är många av böckerna inte så steampunkiga och om jag skulle ranka böckerna efter mycket steampunk-element de har så skulle listan se ut så här:

I stort sett obefintligt
Väldigt lite
Märks att det är en steampunkbok
Mycket steampunk!

Och nu till vinnaren av tävlingen av utlottningen.

Utlottning steampunk

Den lyckliga vinnaren är alltså Alba! Grattis! Du har vunnit Etiquette & Espionage av Gail Carriger! Maila din postadress till mig (boktycke[at]gmail.com) så beställer jag boken till dig. Om jag inte hör något från dig inom fem dagar så tar jag det som att du ger upp vinsten.

Eftersom det här var första gången jag kär det här upplägget på temaläsningen så är jag väldigt nyfiken på vad ni tycker om det. Är det något jag ska fortsätta med eller tyckte ni att det var för enformigt med så många recensioner på samma gång? Om ni har någon idé på hur jag ska förbättra upplägget så tar jag gärna emot tips😀

 
9 Comments

Posted by on July 14, 2013 in En studie i, Tävling

 

9 responses to “Sammanfattning + presentation av vinnaren!

  1. Lena

    July 14, 2013 at 16:01

    Tyckte det var väldigt intressant och tycker du ska fortsätta med sådana här upplägg i temaläsningen (och ha en utlottning av någon av böckerna i temat) ^^

     
  2. Analyzemaster

    July 14, 2013 at 16:25

    Jag tyckte också om upplägget du gjorde och jag tycker inte alls att det blev enformigt med alla recensionerna. Jag tyckte snarare det var bra speciellt i kombination med tävlingen eftersom det blir mer spännande att se vem som vinner då o.s.v. Så satsa du på samma upplägg om du bill för jag gillade det och jag ser redan fram emot nästa studie (hoppas även på att vi får rösta denna gång.)😀

     
  3. Melanie

    July 14, 2013 at 16:33

    Tycker det fungerade jättebra =)

     
  4. quivivraverra

    July 14, 2013 at 22:14

    Jag tyckte att det var ett riktigt bra upplägg faktiskt.

     
  5. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    July 14, 2013 at 23:48

    Tråkigt att det var så många du inte gillade, kanske går bättre om du läser färre ja

     
  6. MsMemberger

    July 15, 2013 at 14:00

    Får nog hålla med kommentarerna ovan🙂
    Detta var ett riktigt trevligt upplägg av sammanfattning av en temaläsnig, man får man en bra överblick + kul sätt att presentera vinnaren på.

    Synd att det var så få av böckerna som är renodlade “steampunk”, tyvärr känns det som många bokförlag och författare har hoppat på trenden utan att egentligen leverera just Steampunk. Eftersom jag personligen även tycker om “historiska” ya/urban fantasy böcker så kan det vara en bra läsning ändå.
    Men man känner sig dock lite lurad.

     
  7. Boktjuven

    July 15, 2013 at 15:11

    Kul sammanfattning!

     
  8. Alba

    July 15, 2013 at 15:17

    Bra sammanfattning, gillade upplägget. Fast kanske du bör testa att läsa lite färre böcker som sagt🙂
    Tack för vinsten, ska skicka iväg ett mail till dig direkt!!😀

     

Leave a Reply

 
