RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 31!

29 Jul

Ojoj, har har vi en riktigt kanonvecka när det kommer till nya boksläpp. Massor av nyheter som jag vill ha!!!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Den femte vågen (The Fifth Wave #1) av Rick YanceyDen femte vågen av Rick Yancey Smaragdgrön (Edelstein Trilogie #3) av Kerstin GierSmaragdgrön av Kerstin Gier Elden (Study #3) av Maria V. SnyderElden av Maria V. Snyder

Den femte vågen (The Fifth Wave #1) av Rick Yancey
Den svenska översättningen av The Fifth Wave! Har hört väldigt mycket gott om den här boken så jag vill supergärna läsa den. En dystopi med utomjordingar låter ju inte alls fel.

Smaragdgrön (Edelstein Trilogie #3) av Kerstin Gier
Åh vill ha, vill ha! Störtgillade både första och andra boken så den här vill jag verkligen läsa! Är så himla nyfiken på mysteriet hänger ihop och hur det blir med Gwen och Gideon. Min recension av Rubinröd har ni här.

Elden (Study #3) av Maria V. Snyder
Äntligen! Gillar den här serien riktigt riktigt mycket så den här måste jag verkligen läsa. Är så himla sugen på att läsa mer om hur Yelena kickar ass😀
Min recension på första boken i serien här ni här.

Midnight Frost (Mythos Academy #5) av Jennifer EstepMidnight Frost av Jennifer Estep Earthbound (Earthbound #1) av Aprilynne PikeEarthbound av Aprilynne Pike The Forgotten (The Lux Guardians #1) av Saruuh KelseyThe Forgotten av Saruuh Kelsey

Midnight Frost (Mythos Academy #5) av Jennifer Estep
Har bara läst första boken men den här serien har redan stulit en bit av mitt hjärta. Vad jag har hört så ska serien bara bli bättre och bättre. Har andra boken hemma och lär väl läsa den inom kort. Min recension på första boken har ni här.

Earthbound (Earthbound #1) av Aprilynne Pike
Känns som att fru Pike är väldigt flitlig för det här är hennes andra publicerade bok bara för i år. Hon är mest känd för sin Wings-serie och den här gången handlar det om en flicka med magiska krafter som ska kämpa mot en ond förening.

The Forgotten (The Lux Guardians #1) av Saruuh Kelsey
För er som inte orkar läsa igenom uppsatsen som beskriver vad boken handlar om så är det en dystopi som spelar sig i ett framtida London med tvillingar som huvudroll. Jag gillar det mörka och kusliga omslaget.

Dark Spell av Gill ArbuthnottDark Spell av Gill Arbuthnott Prep School Confidential (Prep School Confidential #1) av Kara TaylorPrep School Confidential av Kara Taylor The Sound av Sarah AldersonThe Sound av Sarah Alderson

Dark Spell av Gill Arbuthnott
En tjej som inte kan kontrollera sin krafter och har en killkompis som hon vill ska förstå henne. Den har fått rätt så dåligt betyg av förhandsläsarna så jag vet inte om jag är så sugen på den.

Prep School Confidential (Prep School Confidential #1) av Kara Taylor
En superpopulär tjej som tvingas byta skola och i den nya skolan dör hennes rumskamrat. Jag är ju en sucker för high school-böcker, speciellt med tuffa tjejer som huvudroll så den här hamnar på att-läsa-listan!

The Sound av Sarah Alderson
En musikintresserad tjej som blir kär i öns bad boy och får en seriemördare efter sig. Låter egentligen inte riktigt som min typ av bok men jag gillar omslaget och dessutom så gillar jag Hunting Lila som författaren också har skrivit.

All Our Pretty Songs av Sarah McCarryAll Our Pretty Songs av Sarah McCarry Indelible (The Twixt #1) av Dawn MetcalfIndelible av Dawn Metcalf Soul Screamers Volume Three; B1: If I Die - B2: Never to Sleep -Soul Screamers Volume Three av Rachel Vincent

All Our Pretty Songs av Sarah McCarry
Två tjejer som är bästisar blir kära i samma kille som på något sätt väcker onda krafter till liv. Den har också fått rätt blandat betyg av förhandsläsarna så jag avvaktar med den.

Indelible (The Twixt #1) av Dawn Metcalf
Gillar omslaget! Låter rätt rått med en tjej som höll på att få sitt öga utskuren av en övernaturlig kille. Sen ska de hamnar i någon konstig värld med monster och illusioner, låter skoj!

Soul Screamers Volume Three (Soul Screamers #5, 5.5, 6) av Rachel Vincent
För er som läser den här serien i samlingsalbum så kommer det tredje albumet ut i veckan. Helt perfekt för er som vill spara en slant samt få tillgång till alla mellanböcker i tryckt form!

Brother, Brother av Clay CarmichaelBrother, Brother av Clay Carmichael Bubble World av Carol SnowThe Distance Between Us av Kasie West Canary av Rachele AlpineCanary av Rachele Alpine
If I Ever Get Out of Here av Eric L GansworthIf I Ever Get Out of Here av Eric L Gansworth Love Disguised av Lisa KleinLove Disguised av Lisa Klein Seers av Kristine BoweSeers av Kristine Bowe
Seven Minutes in Heaven (The Lying Game #6) av Sara ShepardSeven Minutes in Heaven (The Lying Game #6) av Sara Shepard The King's Guard (Fire and Thorns #0.7) av Rae CarsonThe King’s Guard (Fire and Thorns #0.7) av Rae Carson Under the Empyrean Sky (The Heartland Trilogy #1) av Chuck WendigUnder the Empyrean Sky (The Heartland Trilogy #1) av Chuck Wendig
The Boy on the Bridge av Natalie StandifordThe Boy on the Bridge av Natalie Standiford

————————————————————————————————————————————–

Väldigt många böcker jag vill läsa den här veckan, har ju längtat efter den svenska översättningen av Den femte vågen, Elden och Smaragdgrön hur länge som helst! Sen är jag som sagt väldigt sugen på resten av Mythos Academy och även Prep School Confidential. Passar ju väldigt bra nu när jag ändå har tänkt göra en bokbeställning. Förresten så är jag fortfarande ute och reser (bör sitta på ett flyg till Barcelona då det här inlägget publiceras). Eftersom det här inlägget skrevs innan min semester började så kan det hända att jag har missat några boksläpp, men de allra mest intressanta borde jag ha fått med ändå🙂

Vilken bok vill du läsa den här veckan?

 
5 Comments

Posted by on July 29, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

5 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 31!

  1. Lena

    July 29, 2013 at 17:39

    Femte vågen, Smaragdgrön, Elden, Indelible och tredje samlingsvolymen av Soul Screamers står på min lista🙂 Väldigt många böcker denna vecka🙂

     
  2. Petra

    July 29, 2013 at 19:38

    Elden, Midnight Frost(!!!) & The Forgotten är jag väldigt sugen på att läsa.🙂

     
  3. Amelie

    July 29, 2013 at 20:08

    Smaragdgrön! Är, precis som du, väldigt nyfiken på upplösningen.
    Läser förresten Den femte vågen just nu, men vet inte riktigt vad jag tycker hittills.

     
  4. Laura

    July 29, 2013 at 21:21

    Smaragdgrön är jättebra! Jag läste nyss ut den på ungerska.

     

Leave a Reply

 
