RSS

Månadsrapport Juli 2013

02 Aug

Årets sjunde månadsrapport!

Månadsrapport juli 2013

Antal lästa böcker: 10
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0
Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 1

Ahh, är juli redan slut? Hur kan det gå så snabbt? Snart är det dags att jobba igen buhh. Precis som alltid så läser jag av någon anledning mindre under semestern. Bara 10 böcker lästa den här månaden men eftersom Gone with the Wind är på över 1400 sidor med pytteliten så motsvarar den lätt 5 normaltjocka ungdomsböcker. Är så himla stolt över att ha läst ut den yay!

Bästa bok: Eleanor and Park av Rainbow Rowell 
Så himla söt och tragisk kärlekshistoria. Älskar karaktärerna av hela mitt hjärta och författarens språk är riktigt bra. Rekommenderar den här verkligen!

Bästa överraskning: Gone with the Wind av Margaret Mitchell
Trots att det är en klassiker så hade jag ingen koll på vad den handlade om innan jag började läsa. Blev faktiskt riktigt överraskad av vilken riktning bok tog och att det var en hemsk karaktär som huvudroll. Hade verkligen inte väntat mig det.

Största besvikelse: Lika mellan Camp Boyfriend och The Summer I Became a Nerd 

Tycker att konceptet med en populär tjej som egentligen är nördig är så bra men tyvärr så föll ingen av böckerna mig i smaken. I grund och botten så handlar det om osäkra och självcentrerade huvudpersoner och det är tyvärr inga egenskaper jag uppskattar.

Skrivandet:
Ehhh, riktigt dåligt måste jag erkänna. Trodde att jag skulle skriva under resan men det var bara önsketänkande. Kan ju glädja mig vid att det kommer att gå bättre i augusti (det kan iaf inte gå sämre).

Nästa månad:
Jag ska fortsätta med att läsa klart böckerna hemma istället för att låna nya. Sen så har jag lovat mig själv med att koncentrera mig på skrivandet under augusti så jag hoppas på att jag kommer att ha ett färdigt första utkast till september.

Hur har juli månad varit för er?

 
3 Comments

Posted by on August 2, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

3 responses to “Månadsrapport Juli 2013

  1. Lena

    August 2, 2013 at 17:32

    10 böcker och därav en på 1400 sidor. Inte illa!!

     
  2. Fia Filur

    August 2, 2013 at 19:35

    Hade också en sämre läsmånad i juli, tyckte månaden flög förbi superfort! Tar nya tag nu i aug, men kommer också satsa på skrivandet. Heja oss!

     
  3. Anna

    August 4, 2013 at 18:19

    Ser fram emot dina recensioner på Sever och Starters!

     

Leave a Reply

 
